کاهش قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانی

کد خبر: 935601

افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی باعث نزول قیمت طلای سیاه شد.

کاهش قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانی

باشگاه خبرنگاران: افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی باعث نزول قیمت طلای سیاه شد. به گزارش رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا به بالاترین سطح در ۱۷ ماه اخیر در پی افزایش تولید و نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی، بهای طلای سیاه امروز (پنجشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با ۲۹ سنت کاهش (معادل ۰.۴ درصد) به ۷۱ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۳۳ سنت کاهش (معادل ۰.۵ درصد)، ۶۴ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه معامله شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با ۷ میلیون افزایش به ۴۵۶.۶ میلیون بشکه رسید که این بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

سطح تولیدات نفتی آمریکا همچنان روی رقم ۱۲.۲ میلیون بشکه در روز باقی مانده است و همین مسئله آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان پیش از روسیه و عربستان سعودی تبدیل کرده است.

با وجود افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی‌های اقتصادی، بازار جهانی نفت همچنان به دلیل کاهش فعالیت‌های نفتی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا تحت فشار قرار گرفته است.

در پی اعلام نگرانی بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا درباره کاهش رشد اقتصادی، بهای طلا امروز (پنجشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۳۰۷.۰۵ دلار رسید. قیمت طلا در معاملات روز گذشته به ۱۳۱۰.۵۰ دلار رسیده بود که این بالاترین سطح از تاریخ ۲۸ مارس سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها