قیمت واقعی مرغ چقدر است؟

کد خبر: 971985

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ با رد امکان افزایش قیمت این محصول در شب عید گفت: میزان تولید این محصول در کشورمان فراوان است و در ایام پایانی سال گران نخواهد شد.

قیمت واقعی مرغ چقدر است؟

خبرگزاری تسنیم: علی صابری دبیر انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ اظهار کرد: مرغداران از فروش هر کیلوگرم مرغ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان ضرر می‌کنند.

وی افزود: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده به ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است، اما مرغداران هر کیلوگرم از این محصول را به قیمت ۸ هزار تومان تا ۸ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رسانند.

صابری با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۸ هزار و ۵۵۰ تومان است، اما در حال حاضر، مرغ حتی به قیمت مصوب نیز به فروش نمی‌رسد گفت: در صورتی که مرغداران، مرغ خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند با احتساب هزینه‌های بسته بندی و سورتینگ قیمت مرغ آن‌ها به ۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

دبیر انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده است که میزان خرید روزانه مرغ برای ذخایر استراتژیک را از ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن به هزار تن می‌رساند که این امر موجب تامین ذخایر مورد نیاز این شرکت از منابع داخلی می‌شود و مرغ مازاد نیاز از بازار جمع آوری میشود.

قیمت جوجه یک روزه از ۱۰ بهمن کاهش می‌باید

وی تصریح کرد: بعد از افزایش نرخ بنزین هزینه‌های اضافی بر صنعت ما اعمال شده، اما باید توجه داشت این افزایش هزینه‌های بی ربط است.

وی با اشاره به افزایش قیمت جوجه یک روزه اظهار داشت: به دلیل تب جوجه ریزی برای شب عید قیمت جوجه یک روزه در بازار افزایش یافته است به طوری که اکنون هر قطعه از آن به قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد، اما این تب تا ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت و بعد از این مدت قیمت جوجه کاهش می‌یابد.

قیمت واقعی مرغ ۱۶ هزار تومان است

صابری گفت: قیمت واقعی مرغ برای مصرف کننده ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۶ هزار تومان است، اما با توجه به عرضه و تقاضایی بودن بازار این محصول به قیمت ۱۰ تا ۱۱ هزار تومانی به فروش می‌رسد.

وی در واکنش به اظهارات یک از فعالان صنفی طیور مبنی بر اینکه قیمت مرغ در شب عید افزایش می‌یا بد با رد این موضوع گفت: میزان تولید مرغ زیاد است و قیمت این محصول با وجود افزایش تقاضا برای شب عید افزایش نخواهد یافت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها