چرا قیمت نفت امریکا منفی شد؟

کد خبر: 988977

به دلیل آنکه شرکت‌های نفت شیل آمریکا دیگر جایی برای انبار کردن نفت خود ندارند، کار به جایی رسیده که باید برای اینکه خریداران نفت آنها را ببرند، به آنها پول هم پرداخت کنند.

چرا قیمت نفت امریکا منفی شد؟

خبرگزاری فارس: به نقل از گاردین، دقایقی پیش قیمت نفت امریکا به زیر صفر رسید و منفی 35.20 دلار به فروش رسید.

دلیل این سقوط قیمت از 18 دلار به منفی 35 دلار که از قضا بیش از 53 دلار کاهش داشته این است که شرکت های آمریکایی دیگر جایی برای انبار کردن نفت خود ندارند.

در سایه شیوع ویروس کرونا تقاضا برای نفت در بازار جهانی به شدت کاهش یافته و شرکت ها برای ادامه فعالیت خود و به امید بهبود اوضاع در روزهای پسا کرونا، به انبار کردن نفت حتی در نفتکش ها روی آورده و حتی نفتکش های کوچک را برای انبار نفت در سواحل امریکا اجاره می کنند.

حالا ظرفیت این انبارها تمام شده و شرکت ها مجبور هستند به خریداران برای بردن نفت مازاد خود، حتی تا بشکه ای 35 دلار پول بدهند.

سناتور آمریکایی: عربستان و روسیه درصدد نابودی تولیدکنندگان نفت آمریکا هستند

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت گفت که مسکو و ریاض با عرضه بیش از حد نفت به بازارها، تلاش دارند تا تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا را نابود کنند. «جیمز آنهوف» رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا طی نامه‌ای به وزیر تجارت این کشور هشدار داد که روسیه و عربستان سعودی تلاش دارند تا تولید کنندگان نفت و گاز آمریکا را نابود کنند.

وی در ادامه گفت که کاملا واضح است که عربستان و روسیه به اشباع بیش از حد بازارهای نفت ادامه می‌دهند که همین موضوع باعث به چالش کشاندن امنیت ملی و اقتصادی ما می‌شود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که بر اساس آخرین خبرها، قیمت نفت خام آمریکا به یک سنت در هر بشکه رسیده است.

از سوی دیگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی هفته‌های گذشته تلاش کرده با ترغیب کشورهای عضو «اوپک پلاس» به کاهش تولید نفت، قیمت های این ماده را بالا ببرد تا از ورشکستگی شرکت‌های تولید کننده نفت آمریکا جلوگیری کند.

اما در پی شیوع ویروس کرونا و افت بازارهای اقتصادی، قیمت نفت به شدت کاهش یافت و این موضوع سبب شد تا بخش عمده‌ای از صنعت نفت شل آمریکا دیگر توجیه اقتصادی پیدا نکند و عملا متوقف شود.

ترامپ پیشتر نیز با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تلفنی صحبت کرده بود تا وی را مجبور کند که با همکاری دیگر تولید کنندگان نفت،‌ دست کم تولید را تا ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز کاهش دهند تا صنعت نفت آمریکا از رکود نجات یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها