دریادار سیاری: جنگ امروز جنگ علم است

کد خبر: 1043478

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اهمیت راهبردهای توسعه پژوهش در پیشبرد مأموریت‌های دفاعی ارتش، گفت: کسی در جنگ های امروز پیروز میدان است که از علم و دانش بیشتری برخوردار باشد.

دریادار سیاری: جنگ امروز جنگ علم است

خبرگزاری مهر: به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مقوله تحقیق و پژوهش یکی از موضوعات مورد بیشترین تاکید فرماندهی معظم کل قوا در سطح نیروهای مسلح است، گفت: ایشان حصول پیشرفت و نزدیک شدن به قله‌های موفقیت را در گرو تلاش علمی و پژوهشی در همه حوزه‌های مورد نیاز کشور می‌دانند.

وی در این مراسم که به صورت وبینار و با حضور معاونان هماهنگ کننده نیروها و رؤسای دانشگاه‌های افسری، دانشگاه علوم پزشکی و دافوس ارتش و پژوهشگران منتخب برگزار شد، افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام مأموریت‌های خود نیاز به انجام و توسعه راهبردی پژوهش و تحقیق چه در حوزه تحقیقات صنعتی و چه در حوزه تحقیقات نظری دارد.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: جنگ امروز جنگ علم است و عرصه رزم و نبرد نیز با گذشته کاملاً متفاوت بوده و کسی در این عرصه پیروز میدان است که از علم و دانش و توانمندی‌های تحقیقاتی بیشتری برخوردار باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه خطاب به مسئولان حوزه تحقیق و پژوهش در ارتش گفت: توجه جدی تر به مقوله پژوهش در سطح کلیه نیروها و سازمان‌های ارتش، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بهتر در سطوح مختلف فعالیت‌های تحقیقاتی، هدفمند کردن طرح‌های پژوهشی متناسب با نیازهای سازمانی و مأموریت‌های محوله و توجه خاص به راهبردهای کلان پژوهشی و بهره گیری از تجربیات حال و گذشته از مهمترین انتظاراتی است که در راستای توسعه تحقیق و پژوهش در ارتش باید مدنظر مسئولان و دست اندرکاران این حوزه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش طی سخنانی با اشاره به ارتقای قابل ملاحظه سطح کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی در مجموعه ارتش طی سالهای گذشته، گفت: دستیابی به مرجعیت فعالیت‌های پژوهشی، تعمیق نظام مسأله یابی، تقویت رویکرد دیده بانی، رصد و آینده پژوهی در تحقیقات، تقویت و گسترش فرهنگ نظریه پردازی و کیفی سازی پژوهش از مهمترین اهداف راهبردی حوزه تحقیقات نظری در ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده که برای تحقق آنها، گام‌های جدی برداشته شده است.

وی در ادامه، بازنگری دستورالعمل تحقیقات نظری، آغاز به کار کمیته تدوین نظام مسائل، تشکیل بانک اطلاعات خبرگان حوزه تحقیق، تقویت اعتبارات پژوهشی، توسعه ایده پردازی و نظریه پردازی و گسترش تعامل و هم افزایی بیشتر با سایر مراکز پژوهشی کشور و سایر نیروهای مسلح را از مهمترین اقدامات حوزه تحقیق و پژوهش در ارتش ذکر کرد.

در پایان این مراسم به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از ۱۴ نفر از پژوهشگران برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ به نمایندگی از ۱۴۰ پژوهشگر برگزیده ارتش تقدیر به عمل آمد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها