پاسخ وزارت دفاع درباره ۴ ابهام فردا در خصوص پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ

کد خبر: 706734

در پی انتشار گزارشی با عنوان «بررسی ۴ ابهام در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ» وزارت دفاع توضیحاتی ارسال کرد.

پاسخ وزارت دفاع درباره ۴ ابهام فردا در خصوص پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ
 پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ سرویس سیاسی فردا: در پی انتشار گزارشی با عنوان « بررسی ۴ ابهام در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ » وزارت دفاع توضیحاتی ارسال کرده است:
گزارش «بررسی ۴ ابهام در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ ، از شایعه شکست تا نقش دولت روحانی» را اینجا بخوانید
جناب آقای محمدصالح مفتاح
مدیرمسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی فردا
موضوع: مطلب منتشره در پایگاه خبری فردا
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد و احترام؛ پایگاه خبری تحلیلی فردا با درج مطلبی در سایت خود تحت عنوان «بررسی ۴ ابهام در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ» ابهاماتی را مطرح کرده‌است.
سپاسگزار است دستور فرمایید مبادی ذیربط توضیحات وزارت دفاع را برابر قانون مطبوعات ظرف روز جاری بر روی سایت خبری تحلیلی فردا قرار دهند.
مدیرکل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع
علیرضا ظریفیان یگانه
توضیحات وزارت دفاع پیرامون مطلب سایت فردا تحت عنوان بررسی 4 ابهام در پرتاب ماهواره بر سیمرغ
۱. درابتدا لازم است تاکید شود اتفاقاتی که در هفته گذشته رخ داده صرفا فضایی است و اطلاق واژه " اتفاق دفاعی مهم" نادرست است. علت اینکه اخبار فضایی از سوی وزارت دفاع منتشر می شود، به دلیل آن است که در حال حاضر عمده سازنده ماهواره و ماهواره برو همچنین ایستگاه های ثابت و سیار پرتاب و ایستگاه های کنترل و هدایت ماهواره در اختیار این وزارت خانه است و این بخش به عنوان سرریز علمی و فناورانه وزارت دفاع در خدمت پیشرفت و توسعه ملی کشور قرار دارد و مشتری و کاربر آن بخش غیرنظامی کشور می باشد و این شیوه متعارفی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صاحب این فناوری جاری و امور فضایی آنان در انحصار مراکز دفاعی است.
اقدام مهمی که اخیرا صورت گرفت کاری صرفا فضایی بود و نه دفاعی و موشکی، البته دشمنان و رسانه های وابسته به آن تلاش می کنند توانمندی های فضایی ایران را بلافاصله به قدرت موشکی و حتی فناوری هسته ای مرتبط کرده و بر اساس آن ایران هراسی و سپس اقدامات خاص خود را برای اعمال تحریم های جدید دنبال کنند.
۲.در خصوص ابهام اول مبنی بر این که اینگونه اخبار ابتدا توسط رسانه های غربی منتشر و سپس با چند روز تاخیر توسط اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع منتشر می شود، توجه سایت فردا و خوانندگان محترم را به نکات ذیل جلب می کنیم:
اولاً، تست ها و برنامه های آزمایشی اغلب کشورها بصورت رسمی و علنی خبری نمی شود و فقط در صورت نیاز و بر حسب ضرورت نسبت به انتشار آن اقدام می گردد.
ثانیاً: سیاست خبری وزارت دفاع و سایر بخش‌های مسئول در این حوزه بر این اصل مبتنی است؛ که پس از حصول اطمینان از موفقیت اقدام صورت گرفته اعم از فضایی و موشکی، حداکثر چند ساعت بعد خبر آن منتشر می گردد. سیاستی که برای پرتاب ماهواره بر سیمرغ هم اعمال شد و پس از حصول اطمینان از موفقیت، چند ساعت بعد خبر آن منتشر گردید؛ ادعای اینکه اخبار موشکی و فضایی با چند روز تاخیراعلام می شود، ادعای نادرستی است.
۳. در خصوص ابهام دوم و سوم سایت فردا، نویسنده محترم جواب لازم را داده است، و نیاز به توضیح بیشتری نیست.
۴. و اما در خصوص ابهام چهارم مبنی بر اینکه ساخت پایگاه فضایی امام خمینی (ره)در دولت دهم تکمیل و حتی خبر آن توسط مسئولان وقت رسانه ای شده بود، ولی با تعلل و تغییر دولت و توقف فعالیت های فضایی افتتاح این پایگاه به تاخیر افتاد و نهایتا پس از یک وقفه طولانی افتخار افتتاح پایگاه فضای امام خمینی (ره) به نام دولت حسن روحانی زده شد این نکات قابل توجه است.
اولا، هیچ دولتی نمی تواند ادعا کند کلیه اقدامات و فعالیت هایی که انجام می دهد از ابتدا و به طور صد در صد متعلق به آن دولت است؛ و به طور معمول دولت های جدید کار دولت های قبلی را ادامه می دهند. بویژه در موضوعات مهمی همچون دستاوردهای دفاعی، علوم هوافضایی، نانو، سلول های بنیادین و ...
ثانیاً: چنانچه مراحل پایانی ساخت پایگاه فضایی امام خمینی (ره) در دولت دهم تکمیل شده بود، بی تردید در همان مقطع و توسط دولت وقت افتتاح می گردید.
۵.در انتشار اخبار اقدامات و دستاوردهای وزارت دفاع صرفا ارتقاء روحیه دفاعی و اعتماد به نفس ملی و افزایش قدرت بازدارندگی هدف بوده و تحت هیچ شرایطی بهره برداری خاص فردی، جناحی، حزبی متصور نبوده و نیست و این مهم در همه ادوار رعایت شده است.
۶. انتظار می رود سایت فردا و سایر سایت ها و رسانه هایی که دغدغه ملی دارند و نگران سوء استفاده دشمنان هستند همچون گذشته این وزارت خانه را در اهداف یاد شده یار و یاور باشند؛ و این دستاوردهای بزرگ (پایگاه ملی فضایی حضرت امام خمینی (ره) و پرتاب آزمایش موفقیت امیز ماهواره بر سیمرغ به فضا) را بعنوان برگ زرین دیگری از افتخارات ملت بزرگ ایران در تاریخ این مرز و بوم ثبت کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها