دریادار سیاری: استعمار «فرا نو» دنبال تصرف افکار جوانان است

کد خبر: 928611

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: استعمار فرانو، دشمنان سعی در به‌دست گرفتن افکار و اندیشه‌های مردم و به‌ویژه قشر تحصیل کرده و جوان دارند.

دریادار سیاری: استعمار «فرا نو» دنبال تصرف افکار جوانان است

خبرگزاری تسنیم: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در همایش بزرگ "گام دوم انقلاب" که در تالار شهید شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، با تاکید براینکه مقام معظم رهبری با اقتدار هرچه تمام‌تر، راهبرد دومین گام از انقلاب اسلامی را صادر کردند، اظهار داشت: این بیانیه در حالی صادر شد که دشمنان انقلاب اسلامی ایران بر این امید بودند این نظام، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را نخواهد دید.

وی با اشاره به این که ایران در دنیا به "چهارراه جهان" مشهور است، به بررسی موقعیت جغرافیایی کشور و تهدید‌های متوجه آن پرداخت و گفت: اگر ایران بتواند از این جایگاه به‌خوبی استفاده کند، بر قدرت او در جهان افزوده خواهد شد، ولی اگر توان مدیریت این جایگاه را نداشته باشد، به تهدیدی برای کشور مبدل خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش به علل اشغال ایران در جنگ جهانی اول و دوم، با وجود اعلام بی‌طرفی پرداخت و افزود: موقعیت جغرافیایی مهم ایران سبب شد تا در جنگ جهانی دوم، هر دو طرف جنگ با اشغال ایران به اهداف خود دست پیدا کنند، چنانکه متفقین با اشغال ایران موفق شدند تا بر متحدین پیروز شوند و بعد از این پیروزی، ایران را پل پیروزی نامیدند.

وی با بیان این که ایران در مرکز انرژی جهان واقع شده است، تصریح کرد: ۷۰ درصد انرژی جهان، در ایران و کشور‌های اطراف واقع شده است که این منطقه را بیضی انرژی جهان نامیده‌اند و تا زمانی که این انرژی در اختیار ایران باشد، دشمنی مستکبران با نگاه طمع ورزانه نیز مستمر خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش به تلاش‌های شوروی سابق برای دسترسی به آب‌های گرم از طریق ایران اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی که کشور‌های جهان از دو قطب شرق و غرب خارج نبودند، بر شرق تفکر کمونیستی حاکم بود و قصد داشت با توسعه جغرافیایی و ایدئولوژیکی در کشور‌های پاکستان، ایران و افغانستان به آب‌های گرم دسترسی پیدا کرده و آسیای میانه را از خفگی ژئوپولوتیکی نجات داده تا تفکر خود را در جهان رواج دهد، چنانچه در مسکو نیز اشاره مجسمه‌ای ویژه به طرف آب‌های گرم است.

دریادار سیاری با بیان این که غربی‌ها منافع متعددی برای خود در ایران تعریف کرده بودند، افزود: به همین جهت تمام تصمیمات ایران در واشنگتن گرفته و به ایران ابلاغ می‌شد که با پیروزی انقلاب اسلامی، تمام منافع مستکبران به خطر افتاده و سعی در جلوگیری از پیشروی انقلاب داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش به برخی تلاش‌های مستکبران در این راه اشاره کرد و گفت: تفرقه‌های قومی و مذهبی، حمله به طبس، ترور‌های متعدد، جنگ تحمیلی، تحریم، تهاجم فرهنگی و فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ از جمله راهبرد‌های شکست خورده دشمن بود.

وی افزود: دشمن پس از شکست از راهبرد‌های فوق، جنگ نرم و فشار اقتصادی را در پیش گرفت تا بی‌سر و صدا با تخریب تفکر جوانان به اهداف خود برسد، اما ایران با توجه به تاریخ و تمدن دیرینه و تکیه بر جوانان خود در برابر دشمنان ایستاده و در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی پیشرفت کرده و خواهد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش استعمار حال حاضر را "فرا نو" دانست و ابراز داشت: در استعمار فرانو، دشمنان سعی در به‌دست گرفتن افکار و اندیشه‌های مردم و به‌ویژه قشر تحصیل‌کرده و جوان دارند که خبری از حمله نظامی نیست، در این مقطع باید جوانان با درک استقلال کشور و بصیرت سیاسی، فرهنگی، دینی و انقلابی دشمن را از اهداف خود ناکام بگذارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها