یک «خان» در زندان

کد خبر: 1219975

خبر بازداشت عمران خان آنقدر طی یکسال گذشته آمده و تکذیب شده که همین حالا هم که رویترز آن را تایید کرده برای بسیاری قابل باور نیست. اما این بار ماجرا جدی است چرا که این بار اعضای حزب «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان خبر داده‌اند که نیروهای امنیتی این کشور او را بازداشت کردند.

یک «خان» در زندان

خبر بازداشت عمران خان آنقدر طی یکسال گذشته آمده و تکذیب شده که همین حالا  هم که رویترز آن را تایید کرده برای بسیاری قابل باور نیست. اما این بار ماجرا جدی است چرا که این بار  اعضای حزب «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان خبر داده‌اند که نیروهای امنیتی این کشور او را بازداشت کردند.  همین حالا و پس از اعلام خبر بازداشت او تنش در ارتش این کشور بالا گرفته است، تنشی که البته با ادعای عمران خوان مبنی بر تصمیم ارتش در ترور او پیش از این آغاز شده بود و حالا با بازداشت قطعی او بالاگرفته است. قصه عمران خان در پاکستان از دو سال پیش آغاز شد، جایی که در آوریل سال 2021 در یک رأی عدم اعتماد از سمت خود به عنوان نخست‌وزیر برکنار شد. واکنش او اما پس از برکناری به خلوت رفتن نبود و از همان ابتدا عمران خان با راه‌اندازی مجموعه‌ای از تظاهرات‌ها در سراسر کشور و راهپیمایی طولانی به سمت اسلام‌آباد، پایتخت، پاسخ داد. البته که پایگاه قابل توجه اجتماعی او در پاکستان دست مقامات امنیتی در محدودسازی او را بسته بود اما در همه این ماه‌ها برای او پرونده‌های بسیاری باز شد.

تعداد پرونده‌های قضایی علیه او همچنان در حال افزایش است - حزب تحریک انصاف پاکستان می‌گوید بیش از ۱۰۰ پرونده وجود دارد - و اتهامات در آن‌ها شامل تروریسم، فساد و اهانت به دادگاه است. اما نخست‌وزیر سابق این موضوع را بخشی از پروپاگاندای ارتش می‌داند و دولت را به زندگی بر اساس «قانون جنگل» متهم کرده است. مخالفانش او را «خودخواه و خودشیفته» می‌خوانند و البته موافقانش او را قربانی توطئه ارتش برای برکناری از قدرت. پیش ازامروز هم بارها و بارها رسانه‌ها از تلاش برای بازداشت او خبر داده بودند. پیش از امروز هم پلیس اسلام‌آباد دو بار به خانه او در لاهور رفت تا او را دستگیر کند، چرا که او بارها در دادگاه حاضر نشده بود. اگرچه حضور امروز او در دادگاه اسلام‌آباد هم بالاخره به بازداشت عمران‌خان انجامید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها