واکنش عمران خان به خبر جنجالی رسانه ها

کد خبر: 1208844

عمران خان نخست وزیر سابق و برکنار شده پاکستان یکشنبه شب اظهار کرد: بیم دولت از پیروزی حزب ما، موجب شده که آنها در تلاش برای زندانی کردن من باشند.

واکنش عمران خان به خبر جنجالی رسانه ها

عمران خان نخست وزیر سابق و برکنار شده پاکستان یکشنبه شب اظهار کرد: بیم دولت از پیروزی حزب ما، موجب شده که آنها در تلاش برای زندانی کردن من باشند.

عمران خان به شبکه "الجزیره مباشر" گفت: دولت پاکستان بیم آن دارد که حزب ما (حزب تحریک انصاف پاکستان) در انتخابات پیروز شود، همین امر موجب شده تا آنان در تلاش برای آن باشند که مرا زندانی کنند.

این اظهارات ساعاتی پس از آن مطرح می شود که رسانه های محلی پاکستان ظهر امروز یکشنبه از ورود نیروهای پلیس این کشور به اقامتگاه عمران خان در شهر لاهور با هدف دستگیری وی خبر دادند.

فؤاد چودری هم حزبی نخست وزیر پیشین پاکستان هشدار داده است هرگونه تلاش برای دستگیری عمران خان اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد.

حدود یک هفته پیش بود که دستگاه قضایی پاکستان برای عمران خان حکم بازداشت غیرقابل وثیقه گذاری صادر کرد.

عمران خان به خاطر اتهامات مختلف، از سوی دستگاه قضایی پاکستان تحت تعقیب قرار گرفته است.

جناح مخالف پاکستان به رهبری حزب تحریک انصاف از چهارشنبه گذشته به راه اندازی یک جنبش نافرمانی مدنی به صورت برگزاری تجمع های گسترده در شهرهای مختلف و تسلیم داوطلبانه خود مقابل پلیس و بازداشت در زندان اقدام کرد.

این جنبش به خواست «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف به عنوان اصلی‌ترین جناح مخالف دولت این کشور، در اعتراض به عدم برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام شد و به گفته مخالفان این یک مقاومت بدون خشونت در برابر دستگاه‌های مجری قانون تحت مدیریت دولت مرکزی است.

روند بی‌ثباتی سیاسی در پاکستان طی یکسال اخیر همچنان ادامه دارد و شهبازشریف نخست وزیر دولت ائتلافی این کشور ضمن رد مطالبه مخالفان گفت که انتخابات عمومی در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.

افزایش حملات تروریستی، بحران اقتصادی را به بحران داخلی در پاکستان اضافه‌ کرده و در روزهای اخیر برخی از وزرای دولت اسلام‌آباد به صورت تلویحی به ورشکستگی کشور نیز اعتراف کرده‌اند.

عمران‌خان ۷۱ ساله که اواخر فروردین امسال با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان پاکستان در نیمه راه مجبور به کناره گیری از قدرت شد، شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی را به بی‌کفایتی در مدیریت کشور و تخریب اقتصاد متهم کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها