اهمیت انجام تست امیکرون در منزل با آنی آزما

کد خبر: 1132494

نگاهی به روند تغییرات ویروس کرونا در دو سال اخیر داشته باشید تا متوجه شوید این ویروس واقعاً با تمام ویروس‌هایی که تاکنون در زندگی خود را شناخته بودیم، متفاوت است. مهم‌ترین وجه تمایز ویروس کرونا با سایر ویروس‌های بیماری‌زا، جهش‌هایی است که در آن اتفاق افتاده و باعث می‌شود سویه‌های جدید از کرونا به جامعه بشری معرفی گردد. هرکدام از این سویه‌ها به نحوی آسیب‌رسان هستند به همین دلیل باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشیم و زمانی که علائم را مشاهده می‌کنیم به‌جای اینکه به آزمایشگاه برویم تا آزمایش برای تعیین صحت ابتلا به کرونا انجام گیرد، تست میکرون در منزل را انجام دهید. حتماً برای شما این سؤال به وجود آمده است که آزمایش کرونا در منزل چگونه انجام‌گرفته و آیا دقت لازم را دارد یا خیر. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

تست امیکرون در منزل

منظور از تست کرونا در منزل چیست؟

همان‌گونه که می‌دانید آنچه باعث می‌شود ویروس کرونا خطرناک‌تر گردد، نزدیک شدن افراد ناقل و یا بیمار به افراد سالم است. به همین دلیل متخصصان از ابتدای شیوع کرونا این موضوع را مطرح کردند که باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم؛ در هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده کرده و درصورتی‌که علائم بیماری را مشاهده کردیم حتماً قرنطینه را آغاز نماییم. با این اوصاف اگر شما علائم کرونا را داشته باشید و بخواهید برای تعیین صحت ابتلا به بیماری به آزمایشگاه بروید، درصورتی‌که این علائم مربوط به ویروس کووید ۱۹ باشد در طول مسیر در آزمایشگاه ممکن است افراد زیادی را آلوده کنید. در این زمان است که باید به سراغ تست کرونا در منزل بروید. برای انجام این کار می‌توانید بر روی کمک کارشناسان آزمایشگاه شبانه‌روزی آنی آزما حساب کنید. مراحل کار به‌صورت زیر انجام می‌گیرد:

  • در اولین قدم لازم است با آزمایشگاه شبانه‌روزی آنی آزما تماس بگیرید. موقعیت این آزمایشگاه در تهران واقع‌شده و قطعاً این سؤال برای شما به وجود می‌آید که کارشناسان چگونه می‌توانند از تهران تمامی شهر‌های ایران را موردحمایت و پشتیبانی قرار دهند؟ لازم به ذکر است که آزمایشگاه آنلاین آنی آزما با تمامی آزمایشگاه‌ها در سراسر کشور وارد قرار داده‌شده است؛ بنابراین به‌محض تماس، ابتدا شهر و محل زندگی شما ثبت می‌گردد تا آزمایشگاه موجود در نزدیک‌ترین محل زندگی شما مسئولیت انجام تست کرونا در منزل را به عهده بگیرد.
  • کارشناسان آزمایشگاه آنی آزما بعد از تماس با نزدیک‌ترین آزمایشگاه به محل زندگی بیمار، درخواست او برای تست امیکرون در منزل را ثبت خواهند کرد. کارشناسان آزمایشگاه مربوطه با فرد بیمار تماس می‌گیرند تا در فرصت مناسب اعزام نیرو انجام گیرد.
  • نیرو‌های آزمایشگاهی بعد از مراجعه به منزل بیمار، تست کرونا در منزل را انجام خواهند داد. تست با دقت بسیار بالا انجام‌گرفته و لازم است بدانید کلیه تجهیزات لازم برای انجام نمونه‌گیری و حتی نگهداری از نمونه، در اختیار کارشناس قرار خواهد گرفت.
  • نمونه موردنظر به آزمایشگاه ارسال می‌شود تا نتیجه تست به‌صورت آنلاین برای شما ارسال گردد.

همان‌گونه که متوجه شدید برای انجام آزمایش کرونا نیاز به مراجعه حضوری نخواهد بود. شما در هرجایی که در ایران زندگی می‌کنید می‌توانید آزمایش کرونا در منزل و همچنین تست کرونا پروازی در منزل را به‌راحتی انجام دهید بدون اینکه نیاز باشد از خانه خارج شوید.

اهمیت انجام تست ‌امیکرون در منزل

هرکدام از سویه‌های کرونا تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و همین تفاوت‌ها باعث شده که کنترل و درمان بیماری کرونا سخت شود. علی‌رغم واکسیناسیون‌های انجام‌شده بازهم نمی‌توانیم بیماری کرونا را مهار کنیم چون این واکسن بر روی همه سویه‌ها جواب نمی‌دهد. از سویی دیگر جالب است بدانید ابتلا به یک سویه نمی‌تواند بدن شما را به سویه‌های جدید مقاوم می‌کند چون ازیک‌طرف آنتی‌بادی‌هایی که در بدن در اثر ابتلا به یک سویه کرونا تولید می‌شوند تنها بر روی همان‌گونه تأثیر گذاشته و بر روی سویه‌های جدید اثرگذار نیست. از طرف دیگر این آنتی‌بادی‌ها تاریخ انقضای مشخص دارند و بعد از چند ماه از بدن محو می‌شوند. به همین دلیل است که ما همچنان باید نسبت به مراقبت از خود برای عدم ابتلا به کرونا محافظت کنیم؛ اما شاید این سؤال برای شما به وجود آمده باشد درحالی‌که تمامی آزمایشگاه‌ها قطعاً آلوده به کرونا هستند چرا لازم است کرونا در منزل را به‌جای مراجعه حضوری انتخاب نماییم؟ اجازه دهید از چند منزل این موضوع را موردبررسی قرار دهیم:

تست کرونا در منزل

  • همان‌گونه که می‌دانید علائم کرونا شباهت بسیار زیادی به بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا دارد بنابراین اگر نشانه‌های این بیماری را در خود مشاهده کردید، نمی‌توانید بنا را بر ابتلا به کرونا گذاشت و حتماً لازم است تست را انجام دهیم تا مطمئن شویم آیا آلوده به کرونا شده‌اید یا نه. اگر فرض کنیم که شما به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اید از زمانی که از خانه خارج می‌شوید تا به آزمایشگاه برسید و آزمایش مربوط به کرونا را انجام دهید، به دلیل اینکه بدن شما در اثر آنفولانزا یا سرماخوردگی ضعیف شده است

    قدرت سیستم ایمنی بدن پایین آمده و شما بسیار مستعد ابتلا به کرونا هستید. عبور یک فرد آلوده از کنار شما بدون ماسک یا حتی با ماسک، می‌تواند شما را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد؛ بنابراین مهم‌ترین مزیت تست کرونا در منزل این است که اگر به‌احتمال‌زیاد شما مبتلابه امیکرون نشده باشید حداقل بدن خود را نسبت به آلوده شدن به این سویه ویروسی در ‌امان نگه خواهید داشت.

  • اما آن‌سوی قضیه زمانی است که این علائم مربوط به ویروس کرونا به‌خصوص سوریه ‌امیکرون باشد. طبق تحقیقات انجام‌شده، سویه امیکرون با سرعتی دو برابر سویه‌های قبلی در حال آلوده کردن است و اگر آمار مبتلایان را توسط اخبار دنبال کرده باشید متوجه سرعت اثرگذاری این ویروس خواهید شد. با این اوصاف اگر شما آلوده به امیکرون باشید با حضور در جامعه، افراد زیادی را درگیر خواهید کرد. آیا می‌دانید مسئولیت این بیمارها بر عهده شماست؟ آیا می‌دانید اگر در اثر حضور شما در جامعه فردی به امیکرون دچار شده و جان خود را از دست بدهند شما مسئول این اتفاق هستید بدون اینکه اطلاعی از آن داشته باشید؟ قطعاً هیچ‌کس دوست ندارد به هم‌وطنان خود آسیب وارد کند به‌خصوص اینکه مرگ باعث داغدار شدن خانواده‌های زیادی می‌گردد و از طرف دیگر لطمه جدی به فرزندان وارد می‌کند. به همین دلیل بازهم اکنون توصیه می‌کنیم تست امیکرون در منزل انجام‌شده و تا جایی که امکان دارد از خانه خارج نشوید.

اگر جواب تست ‌امیکرون در منزل متوجه شد چه‌کار باید کرد؟

ذهنیت اشتباهی که در بین مردم ایجادشده است این است که امیکرون به‌اندازه دلتا کشنده نیست و درواقع شبیه سرماخوردگی حاد است؛ اما متأسفانه طبق آمار به‌دست‌آمده از مبتلایان به کرونا امیکرون در بین مراجعین به بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که این ویروس می‌تواند انسان را از پای دربیاورد و علائم شدیدی را در بدن ایجاد کند. حتی متأسفانه آمار مرگ‌ومیر نیز در حال افزایش است. با توجه به آنچه گفته شد، زمانی که متوجه شدید به امیکرون شما مبتلا شده‌اید، حتماً باید به متخصص مراجعه کرده و نتیجه تست را به او نشان دهید تا درمان را آغاز نماید. از سوی دیگر باید در تمام طول دوره نقاهت قرنطینه را حفظ کنید تا سایر اعضای خانواده به این بیماری مبتلا نشوند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها