7 استراتژی سئو که باید در سال 2022 بدانید!

کد خبر: 1133996

در این مقاله، می خواهیم به 7 استراتژی سئو که بسیار حیاتی برای هر سایتی می باشند، بپردازیم و آن ها را برایتان بازگو نماییم.

استراتژی سئو

 

اگر دارای سایت بوده و قصد دارید سایت خود را از نظر رتبه بالاتر بیاورید، نیاز است از استراتژی سئو، بهره ببرید. اگر علاقه مند به این کار هستید، پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. نکات ارائه شده در این مقاله، بی شک کیفیت سایت شما را افزایش می دهد.

7 استراتژی سئو که باید بدانید

در زیر، به 7 مورد از مهم ترین استراتژی های سئو اشاره شده است که باعث بهبود رتبه سایتتان می شود:

استراتژی سئو

استراتژی سئو، باعث کسب موفقیت سایت ها می شود

1- اعتماد

گوگل سایت هایی را که از نظر اعتماد و کیفیت، قابل قبول نباشند را به رتبه های پایین تر هدایت می کند. همچنین برعکس، اگر سایتی دارای سطح اعتماد قابل قبولی باشد، به کمک گوگل، در رتبه های بهتری جای خواهد گرفت. بنابراین رعایت اعتماد، اولین نکته از استراتژی سئو می باشد. حال می خواهیم بدانیم که اعتماد چگونه بدست می آید. در زیر به 10 مورد از شرایط کسب اعتماد برای بدست آوردن سئو، اشاره شده است:

1- سایت خود را بر روی هاست های کُند قرار ندهید. همچنین از تصاویر خراب نیز استفاده ننمایید.

2- از قرار دادن محتوای کپی بر روی سایت خود پرهیز نمایید. با این کار، گوگل به سایت شما اعتماد نمی کند.

3- سرعت بارگذاری مطالب در سایت بسیار مهم است. حتی یک ثانیه نیز در بارگذاری سریع تر سایت، موثر می باشد.

4- از آدرس ( URL ) ساده و کوتاه تر برای سایت خود استفاده نمایید.

5- راه های دسترسی و ارتباطی مانند ایمیل یا شماره تماس را درون سایت خود قرار دهید.

6- آدرس محل کار را بر روی سایت خود قرار دهید.

7- از منابع مهم و قابل اعتماد، بک لینک بگیرید.

8- پس از تولید محتوا، از اسم مستعار یا نام کاربری استفاده نمایید.

9- محتوایی که روی سایت قرار می دهید، باید عاری از هرگونه غلط نگارشی باشد. اینکار باعث افزایش خوانایی می شود.

10- خطاها و لینک هایی که ارور می دهند را بررسی و برطرف نمایید.

نکته ی آخری که درباره ی اعتماد در مبحث استراتژی سئو باید گفته شود، این می باشد که در صورت افزایش اعتماد بازدیدکنندگان از سایت شما، گوگل نیز به شما اعتماد خواهد کرد. همچنین می توانید اطلاعات بیشتر در این زمینه را در وب سایت روبیکسو یعنی در این لینک مشاهده کنید

ادامه ی مباحث استراتژی سئو

2- اعتبار

پس از اعتماد، اعتبار ویژگی دومی می باشد که در استراتژی سئو، کاربردی است. اگر اعتبار سایت خود را نزد گوگل افزایش دهید، احتمال اینکه نسبت به رقبا در رتبه ی بالاتری قرار بگیرید، بیشتر می شود. در چنین حالتی، گوگل معمولا به سایت ها از یک تا ده، امتیاز می دهد. هر چه این امتیاز به ده نزدیک تر باشد، اعتبار بیشتری کسب خواهید نمود.

سئو برای رشد سایت

اکثر سایت های موفق، از سئو برای رشد سایت استفاده می کنند

3- ارتباط

هرچه مفهوم مورد نظر کاربر، ارتباط بیشتری با مطالب سایتتان داشته باشد، استراتژی سئوی سایت و رتبه ی سایت شما، بهتر خواهد شد. به عنوان مثال، وقتی کاربر یک کلمه کلیدی را در گوگل سرچ می کند، وارد سایت شما می شود. در چنین حالتی کاربر انتظار دارد پاسخ مورد نظر خود را درون سایت شما پیدا نماید. اگر در چنین حالتی سایت شما پاسخگوی نیاز وی باشد، اعتبار سایتتان افزایش می یابد. همینطور در طرف مقابل، اگر پس از جستجو، پاسخی یافت نشود، کاربر از سایت خارج شده و نرخ پرش از سایتتان افزایش می یابد. این موضوع باعث می شود ارتباط، اعتماد و اعتبار سایتتان خدشه دار شود و رتبه ی سایتتان نزولی شود.

4- میزان تعامل

تعامل علاوه بر شبکه های اجتماعی، در سایت ها نیز موثر می باشد. یکی از 7 استراتژی سئو، میزان تعامل می باشد. شما به عنوان مدیر سایت، باید از کاربرانتان بخواهید که با شما و سایتتان تعامل داشته باشد. این تعامل می تواند به صورت نظر دادن پس از قرار دادن محتوا باشد. با تعامل بیشتر، می توانید رتبه سایت خود را رشد دهید.

دیگر موارد استراتژی سئو

5- نوع رفتار کاربر

بررسی نوع رفتار کاربری که وارد سایتتان شده است، بسیار مهم و حیاتی در استراتژی ها سئو می باشد. واکاوی علت خروج یا جذب شدن کاربر می تواند باعث رشد سئوی سایت شود. این موضوع بدین دلیل مهم می باشد که با بررسی آن، می توان متوجه نقاط قوت و ضعف سایت شد.

6- بهینه سازی در جستجو های صوتی

با پیشرفت تکنولوژی، قابلیت های جدیدی به سایت گوگل اضافه شده است. یکی از این قابلیت ها، جستجو های صوتی می باشد. شما به عنوان مدیر سایت، باید عناوینی که کاربر آن ها را جستجو می کند را متوجه شوید و آن ها را در اولویت قرار دهید. این کار باعث رشد سایت و پیاده سازی استراتژی سئو در سایتتان می شود.

7- سرعت سایت

آخرین مورد از استراتژی سئو، سرعت سایت می باشد. این مورد که بسیار مهم است، باعث ماندگاری یا خارج شدن کاربر می شود. عوامل زیادی می تواند باعث افزایش در سرعت سایت شما شوند. یکی از سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کند، GTmetrics می باشد. شما می توانید در این سایت، به بررسی سایت خود بپردازید و از راهکار های ارائه شده برای افزایش سرعت سایت خود، بهره ببرید. یکی از کارهای ساده و ضروری برای هر مدیری، کاهش حجم عکس های قرار داده شده می باشد. این کار به افزایش سرعت سایت، کمک شایانی می نماید. به عنوان مثال زنیکس را می توان نام برد که به خوبی به لحاظ سرعت بهینه شده است. شما می توانید با استفاده از ابزار gtmetrix سرعت سایت خودتان را بسنجید

سخن پایانی

در انتها، باید بگوییم که استراتژی سئو، مانند چراغی در این راه می باشد که باعث کسب موفقیت می شود. پیشنهاد می کنیم حتما از استراتژی های ارائه شده، استفاده ی لازم را ببرید و آن ها را درون سایت خود، پیاده نمایید. همچنین اطلاعات در مورد سئو را  می توانید در وب سایت بک لینکو مشاهده کنید که برای هر سئو کاری ضروری است. در آخر امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن برای شما، مفید بوده باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها