بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان

کد خبر: 1134463

بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان چیست؟ در این مقاله می آموزید که به هنگام خرید ساز برای فرزند خود به چه نکاتی توجه کنید

بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان

سن فرزند شما و نوع نگاهی که او نسبت به مسائل مختلف دارد، دو پارامتر بسیار مهم برای انتخاب سازی هستند که کودکتان قصد دارد موسیقی را با آن آغاز کند! در این بین نیز نباید از علاقه کودکتان به صدای ساز غافل ماند چراکه علاقه بسیار و تمرین مداوم، دو کلید برای موفقیت او در دنیای موسیقی به شمار می‌روند.

سن و جثه کودک، دو ملاک مهم برای خرید ساز

اگر قصد خرید ساز برای فرزند زیر 6 سال خود را دارید، لازم است با حساسیت و حواس جمعی بالایی جهت خرید به مرکز فروش آلات موسیقی در تهران و یا دیگر شهرها مراجعه کنید. علت چنین مسئله‌‌ای هم جثه کوچک اکثر کودکان در این سن و میزان توانایی آن‌ها در یادگیری است. خرید سازهای بادی همچون ترومپت و همچنین ترومبون به هیچ‌وجه برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌شود!

پیانو و ویالون دو ساز بسیار مناسب برای کودکان در این رنج سنی (زیر 6 سال) به شمار می‌روند. دو سازی که یادگیری‌شان بسیار آسان بوده و کودک شما به راحتی قادر خواهد بود با آن‌ها کار کند. اگرهم قصد دارید کودک شما به صورت جدی وارد دنیای موسیقی شود، بهترین انتخاب برای او، پیانوست چراکه یادگیری آن، تمامی مهارت‌هایی لازم برای یادگیری دیگر سازها را در درون فرزندتان تثبیت می‌کند! در این بین نیز اولویت با خرید پیانوهای آکوستیک است، گرچه از نظر هزینه‌ای نسبت به پیانوهای دیجیتال، گران‌قیمت‌تر هستند.

در این بین نباید از ساز ویالون غافل ماند. یادگیری این ساز همچون پیانو، زمینه ساز ورود جدی فرزندتان به دنیای موسیقی و یادگیری دیگر سازهاست. گذشته از آن، این ساز در ابعاد و سایزهای مختلفی ساخته و روانه بازار می‌شود و همین مسئله، مشکلِ تناسب جثه فرزندتان با ساز انتخابی را به خوبی حل می‌کند!

از دیگر سازهای مناسب برای بازه سنی کوچکتر از 6 سال می‌توان به بلز و ارف نیز اشاره کرد!

سن و جثه کودک، دو ملاک مهم برای خرید ساز

پیش از خرید، نگاه فرزندتان را موشکافی کنید!

اگر فرزند شما، برون گراست و روابط اجتماعی بسیار خوبی دارد و خیلی کم وارد جزئیات مسائل مختلف می‌شود، فلوت، ترومبون و یا فلوت، سه گزینه بسیار مناسب برای او هستند. اگر هم در تشخیص نوع شخصیت فرزندتان دچار مشکل هستید، بهتر است پیش از اقدام به خرید ساز برای او، با یک مدرس موسیقی با تجربه، مشورت کنید.

شرایط فیزیکی فرزندتان را از یاد نبرید!

اگر فرزندتان از بریس‌ (کمربندهای نگهدارنده ستون فقرات) استفاده می‌کند و یا به تازگی ارتودنسی کرده است، شما با محدودیت‌هایی جدی جهت خرید ساز برای او مواجه خواهید بود. به عنوان مثال، خرید سازهایی همچون  ترومپت، توبا و یا هورن فرانسوی به هیچ وجه برای کودکانی که از بریس استفاده می‌کنند، توصیه نمی‌شود. در مقابل نیز محدودیتی در استفاده از سازهایی همچون ساکسیفون، کلارینت، فلوت، باسون و ... برای کودکانی که از بریس استفاده می‌کنند، وجود ندارد!

علاقه فرزندتان

بله! مهم‌ترین ملاک، علاقه فرزند شما به سازی است که قصد یادگیری چگونه نواختن آن را دارد. علاقه سبب می‌شود فرزندتان، پشتکار و تمایل بالایی برای یادگیری موسیقی از خود نشان دهد و همین مسئله، تضمینی برای موفقیت او در حوزه موسیقی است!

در نظرگرفتن محدودیت‌های مالی

یکی از مهم‌ترین موضوعات در خرید هر کالایی و به صورت خاص ساز برای فرزندان، درنظرگیری محدودیت‌های مالی والدین است. اگر بنابر دلایل مالی، قصد خرید سازهای ارزان قیمت برای فرزند خود را دارید، توصیه ما به شما این است که سازهایی همچون پیانو و یا کیبوردها را از لیست خرید خود، خط بزنید!

گزینه‌های پیشنهادی ما به شما

پیانو، بهترین سازی است که می‌توان برای ورود به دنیای موسیقی چگونه نواختن آن را یاد گرفت. در ادامه نیز یادگیری (به ترتیب) سازهایی همچون ویالون، ارف، بلز، گیتار، فلوت، کلارینت و در نهایت سنتورهای چوبی (عمدتا با سایز کوچک) و یا Ukulele توصیه می‌شود!  (Ukulele سازی با ساختار و ظاهری مشابه گیتار است که اندازه آن، کوچکتر است.)

سازپلازا، جایی برای خرید مطمئن انواع مختلف سازها

سازپلازا، جایی برای خرید مطمئن انواع مختلف سازها

در سازپلازا شما می‌توانید محصولات ارجینال و با اصالتِ متعلق به بهترین برندهای دنیا (یاماها، استودیو لاجیک و ...)  را خریداری کنید. در این مرکز فروش آلات موسیقی در تهران ، برای کسب رضایتمندی بیشتر خریداران، ارائه خدماتی همچون:

  • ارسال رایگان به سراسر ایران (برای خریدهای بالای سیصد هزار تومان)
  • گارانتی 5 ساله (گارانتی آرشه جم به عنوان اولین نمایندگی برند یاماها در ایران)
  • مشاوره رایگان خرید به مشتریان توسط افراد با تجربه
  • و ...

در نظر گرفته شده است. در سازپلازا طیف مختلفی از ابزار آلات دنیای موسیقی و همه آنچه شما برای یادگیری نواختن سازهای مختلف به آن‌ها احتیاج پیدا خواهید کرد از ابزار آلات مختلف موسیقی گرفته (پیانو دیجیتال، ارگ، کیبورد، گیتار، درام) تا لوازم جانبی و کتاب و مجلات دیده می‌شود!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها