هر کلاسی، کلاس خصوصی زبان انگلیسی نیست!

کد خبر: 1137979

کلاس خصوصی زبان انگلیسی

کلاس خصوصی زبان انگلیسی، راهکاری است که حداقل یکبار هم که شده به ذهن هر زبان‌آموزی خطور کرده است. بسیاری از زبان‌آموزان بعد از یک آزمون تعیین سطح زبان متوجه آن می‌شوند که باید مسیر بلندی را برای رسیدن به سطوح بالای زبانی طی کنند. در نتیجه به این فکر می‌افتند که از کلاس خصوصی زبان انگلیسی برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنند. برخی دیگر نیز از کلاس آنلاین زبان انگلیسی برای رسیدن به این نتیجه بهره می‌گیرند. اما همیشه نکته‌های زیادی در این میان از قلم می‌افتند که عدم توجه به آن‌ها به جای راحت‌تر شدن و سریع‌تر شدن دوره زبان‌آموزی به سخت‌تر شدن و پیچیده‌تر شدن آن منجر می‌شود. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از کلاس خصوصی زبان انگلیسی خودتان بگیرید حتماً این مقاله را تا به انتها بخوانید.

زبان یک مهارت است نه دانش

اصلی‌ترین چیزی که در دوره آموزش زبان انگلیسی باید بدانید آن است که زبان یک مهارت است. دقیقاً به مانند کشیدن نقاشی و یا نواختن موسیقی، برای رسیدن به برتری و استادی در آن نیازمند تمرین و استمرار هستید. پس بهتر است که یک زبان‌آموزی را یک مهارت جو یا هنر آموز تصور کنیم (به خصوص اگر زبان را به عنوان ادبیات که یکی از هنرهای هفتگانه است در نظر بگیریم).

پس در ابتدای یادگیری زبان، تمام پلان‌های کنکوری، ریاضی‌وار و یا دیگر روش‌های را کنار بگذارید. اگر قصد شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی دارید، مواظب باشید که آن را به مانند یک اکسیر زبان‌آموزی در نظر نگیرید. بلکه آن را به عنوان یک جاده مهارت آموزی با تمرکز بالا در نظر بگیرید.

چیزهایی که نباید در کلاس خصوصی زبان انگلیسی باشند!

شاید به نظر برسد که شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی راهکار ساده‌ای است، شما با استاد در مکانی قرار می‌گذارید و بعد از حضور در سر جلسه و یا قرار و طی کردن دوره آموزش همه چیز تمام می‌شود و شما زبان انگلیسی را به مانند بلبل!! صحبت می‌کنید. اما نه! همه چیز تا این حد ساده نیست. در زمانی که قصد شروع کلاس خصوصی زبان انگلیسی را دارید به موارد زیر دقت کنید برخی از این موارد نباید در لیست کارهای انجام شما باشد:

1- هر کتابی مناسب کلاس خصوصی زبان انگلیسی نیست؛ بسیاری از کتاب‌های زبان‌آموزی برای کلاس‌های عمومی طراحی شده‌اند. برخی جنبه خودآموزی دارند و برخی دیگر مناسب مطالعه‌های شخصی و تقویتی هستند. کتاب‌های مناسب کلاس خصوصی زبان انگلیسی باید موجز، عمیق و تا حدی خودخوان و خودآموز باشند. بهتر است با نظر استادتان کتاب‌های مناسب را انتخاب کنید.

2- شلوغش نکنید! بله، در کلاس خصوصی زبان انگلیسی نباید بیشتر از سه نفر شرکت کنند. حتی به نظرم سه نفر هم زیاد است. با این حال افزایش تعداد زبان‌آموزان سبب می‌شود که کلاس خصوصی زبان انگلیسی شما تبدیل به یک کلاس عمومی شود. این کار اصلا با هدف زبان‌آموزی شما مطابق نیست.

3- تند تند نخوانید! در است که در کلاس خصوصی زبان انگلیسی تمرکز آموزش بالاست، اما از شما یک هرکول و یا سوپرمن زبان‌آموزی نمی‌سازد. شما باید حد یادگیری خودتان را در نظر داشته باشید. به صورت معمول مغز انسان می‌تواند بین هفت تا دوازده کلمه جدید را در روز بیاموزد و آن را در خاطر داشته باشد. حتی با بهترین اساتید و شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی هم کارکرد مغز شما انفجاری و سریع نمی‌شود. با این حال با یک آموزش منضبط و مستمر، یادگیری و به یادآوری کلمات در ذهن شما به صورت شگفت‌آوری زیادی می‌شود. «استمرار» رمز یادگیری زبان است.

4- خواب نباشید! درست است که در کلاس خصوصی زبان انگلیسی شما و استاد در تعامل هستید، اما بسیاری از زبان‌آموزان فکر می‌کنند اگر تمام ساعت آموزش را به گوش دادن به استاد اختصاص دهند، نتیجه بهتری دریافت می‌کنند. این نظر کاملاً غلط است. حتی اگر حجم آموزش شما کاهش پیدا می‌کند، فعال باشید و به صورت مشارکتی در مباحث درسی وارد شود. از تلفظ غلط نترسید. از گرامر اشتباه نترسید. از بیان اشتباه کلمه‌ها و یا فراموش کردن جمله‌ها، عبارت‌ها و کلمه‌ها نترسید. وارد گفتگو شوید و فعالانه به تعامل با استاد بپردازید.

کلاس آنلاین زبان انگلیسی

بهترین راهکار کلاس خصوصی زبان انگلیسی

برای آنکه در یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی به نتایج بهتری برسید علاوه بر کارهائی که در بالا اشاره شد و نباید انجام دهید، کارهائی هم وجود دارد که باید انجام دهید. در زیر فهرست اصلی‌ترین این موارد آورده شده است:

• هدف زبانی خودتان را مشخص کنید. بهتر است بدانید که می‌خواهید در دوره زبان‌آموزی خودتان به کجا برسید. برای مثال :«قبولی در آزمون آیلتس با نمره بالا» یا «توانائی محاوره با انگلیسی زبانان» یا هر هدف دیگر. اگر قصد ارتقاء دانش زبان خودتان را دارید بهتر است در ابتدا یک آزمون تعیین سطح زبان چه به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری را بگذرانید. نقطه ای که هستید و هدفی که می‌خواهید به آن برسید بهترین مسیرها را به شما نشان می‌دهد.

•  راهبر با تجربه انتخاب کنید. از قدیم گفته اند که « بی پیر مرو تو در خرابات، حتی اگر سکندر زمانی!». انتخاب یک استاد مناسب برای کلاس خصوصی زبان انگلیسی بسیار مهم است. بهتر است که چند کلاس خصوصی اکتشافی را با چند استاد زبان‌آموز بگذرانید و مناسب‌ترین استاد را با توجه به دانش، تجربه، اخوت قلبی بین خودتان و ایشان و در نهایت شیوه تدریس ایشان انتخاب کنید. استاد در کلاس خصوصی زبان انگلیسی حکم شکست و موفقیت شما را دارد. اگر استاد مناسبی را انتخاب نکنید قطعاً در ادامه مسیر زبان‌آموزی دچار مشکل می‌شوید.

• به استاد خودتان نتیجه آزمون تعیین سطح زبان و هدفی که می‌خواهید به آن برسید را نشان دهید. بهتر است که در جلسه اول یک نقشه راه را در اختیار داشته باشید. نقشه‌های راه چند مرحله ای بهترین گزینه هستند. در انتهای هر مرحله شما می‌توانید اقدام به انجام یک آزمون تعیین سطح زبان بکنید و ببنید چقدر پیشرفت کرده اید.

• کلاس آنلاین زبان انگلیسی یک راهکار موفق است، از آن حتماً استفاده کنید. یکی از مشکلاتی که شاید به افزایش قیمت کلاس خصوصی زبان انگلیسی منجر شود، هزینه‌های ایاب و ذهاب استاد و یا زبان‌آموز است. کلاس آنلاین زبان انگلیسی اکنون یک راهکار بسیار سودمند است که در جای خود بسیار به آن پرداختهایم. ما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن استفاده کنید.

• واقعیت‌های زبان‌آموزی را بپذیرید. همانطور که در قسمت‌های قبل هم اشاره شد، کلاس خصوصی زبان انگلیسی یک راهکار متمرکز و موثر زبان‌آموزی است. با این حال توانائی‌های مغزی شما برای درک، جذب، استفاده و رسیدن به مهارت هم مهم است. بهتر است که کلاس خصوصی زبان انگلیسی شما با فاصله‌های مناسب (مثلاً یک روز درمیان) و در عین حال در طول مناسب (برای مثال یک ساعت و نیم) باشد. فشار بیش از حد به خودتان نیاورید. بعد از کلاس کمی استراحت کنید و به صورت خودآموز به مطالعه، حل تمرین‌ها، بیان و مکالمه با خود و غیره بپردازید. دقت کنید که نتایج تحقیقات علمی نشان داده است که خواب کافی (بین ساعت 10 تا 4 صبح) در یادگیری نقش بسیار مهمی دارد. بهتر است که خواب مناسبی را در طی این دوره داشته باشید.

• فعالانه زبان را به کار ببرید. برای آنکه از زبان خودتان استفاده کنید، اصلا منتظر دریافت مدرک آیلتس نباشید. بلکه به شبکه‌های اجتماعی بروید، و شروع به خواندن پست‌ها کنید و کامنت بنویسید. با انگلیسی زبانان اطرافتان صحبت کنید. خبرنامه‌های انگلیسی زبان را بخوانید و یا در زمینه که دوست دارید به خواندن مقالات انگلیسی زبان اقدام کنید. حتی یک دفترچه خاطرات داشته باشید و خاطرات خودتان را )حتی به غلط!( به انگلیسی بنویسید. فعالیت و درگیر شدن شما به زبان به افزایش درک شما از زبان کمک می‌کند. باور کنید هیچ چیز به اندازه تعامل شما را در به کار بردن زبان انگلیسی قوی نمیکند.

تعیین سطح زبان

بهترین کلاس خصوصی زبان انگلیسی را کجا پیدا کنیم؟

انتخاب کلاس خصوصی زبان انگلیسی که هم با زمان بندی شما هماهنگ باشد و هم اساتید ورزیده و مجرب در امر آموزش داشته کار سختی است. اما این سختی توسط آموزشگاه به روز سفیر گفتمان واقعاً آسان شده است.

سفیر گفتمان یک آموزشگاه زبان‌آموزی به روز و مدرن است. در این آموزشگاه انواع زبان‌های روز دنیا با بهترین شیوه‌ها ارائه می‌شود. در این آموزشگاه شما می‌توانید به راحتی اقدام به انجام آزمون تعیین سطح زبان کنید و مبتنی بر آن استاد و کلاس خصوصی زبان انگلیسی خودتان را انتخاب کنید. در عین حال اگر زمان بندی شما به نحوی است که امکان حضور فیزیکی در موسسه زبان را ندارید، می‌توانید از کلاس آنلاین زبان انگلیسی بهره بگیرید. 

سفیر گفتمان مجموعه کاملی از کلاس‌های حضوری و آنلاین، کلاس‌های آمادی آزمون، زبان‌آموزی ویژه کودکان، منابع کامل و اساتید مجرب را در گرد هم آورده است که شما را در امر زبان‌آموزی از هر نظر تامین می‌کند. بی علت نیست که اکنون سفیر گفتمان مجموعه شاخص زبان‌آموزی ایران به شما می‌رود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها