هر آنچه که باید درباره المنت های میله ای بدانید!

کد خبر: 1143610

المنت های میله ای به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شوند.

المنت های حرارتی کاربردهای گسترده ای در صنعت دارند و از آن ها در ساخت لوازم خانگی مختلف، صنایع ذوب آهن، بسته بندی، تزریق پلاستیک و ... استفاده می‌شود. در همه این صنایع از یک نوع المنت حرارتی استفاده نمی‌شود بلکه انواع مختلفی از المنت ها وجود دارد که هر کدام ویژگی و کاربرد مخصوص به خود را دارند و المنت میله ای نیز یکی از انواع این المنت هاست. در ادامه این مقاله از پایگاه خبری فردا نیوز توضیحات جامعی را درباره این المنت محبوب ارائه خواهیم داد پس اگر شما نیز به این موضوع علاقه مندید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

المنت میله ای چیست؟

المنت میله ای که در بین قدیمی ها و بازاری ها بیشتر با نام المنت لوله ای شناخته می‌شود نوع خاصی از المنت است که بالاترین مقاومت الکتریکی را داشته و همچنین مصرف انرژی آن نیز در مقایسه با سایر المنت ها پایین تر است. مزیت دیگر المنت های میله ای نسبت به سایر المنت ها در شکل گیری آسان است که همین امر باعث می‌شود در صنایع مختلف کاربردهای گسترده ای را از این المنت شاهد باشیم.

المنت میله ای برای گرم کردن مایعات همچون گیر و آب به کار می‌رود.

نحوه کار المنت های میله ای

هنگامی که نیروی الکتریکی به جریان می‌افتد، دو سر المنت به کمک سیم نیکروم شروع به مقاومت کرده و انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می‌کنند. بعد از ذخیره شدن انرژی الکتریکی دو سر المنت میله ای شروع به داغ شدن می‌کند و پودر اکسید منیزیم که از جمله مواد اصلی سازنده المنت میله ای است این گرما را به سطح و روکش این المنت منتقل می‌کند و سطح المنت شروع به گرم شدن و تغییر رنگ می‌کند بدین ترتیب کل المنت داغ می‌شود.

برای اینکه بتوان المنت میله ای را با دست حمل کرد معمولا انتهای المنت را به عرض 5 سانتی متر با پیچ و فنر می‌بندند تا گرما به آن قسمت منتقل نشود و بتوان با دست المنت میله ای را حمل کرد.

المنت های میله ای بسته به نوع کارکردشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه توضیحات کاملی را در این باره خواهید دید.

انواع المنت میله ای

المنت های میله ای به طور کلی به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می‌شوند. المنت های میله ای مستقیم قابلیت غرق شدن در مایعات مختلف و به طور کل استفاده به طور مستقیم را دارند در حالی که المنت های میله ای غیر مستقیم اگر به طور مستقیم در معرض آب قرار بگیرند دچار خوردگی و رسوب می‌شوند پس بهتر است به طور غیر مستقیم برای گرم کردن مایعات مختلف و کارهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این المنت ها را می‌توان طور دیگری نیز تقسیم بندی کرد که عبارتست از: المنت میله ای تک فاز، دو فاز و سه فاز.  

کاربردهای المنت میله ای

از اصلی ترین کاربردهای المنت میله ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یخ زدایی
  • گرم کردن مایعات
  • گرم کردن جامدات
  • گرم کردن گازها

از این المنت در موارد دیگری نیز استفاده می‌شود اما اصلی ترین کاربرد آن گرم کردن مایعات مختلف همچون گیر و ... است.

تولید المنت میله ای

المنت های میله ای با توجه به قرار گرفتن در معرض آب و سایر مایعات می‌بایست از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا سریع دچار آسیب نشوند پس توصیه می‌شود این المنت را از تولید کننده ای تهیه کنید که سابقه بالایی را در تولید این قطعه داشته باشد تا چه از نظر مادی چه از نظر کیفیت دچار ضرر نشوید. مجموعه هایی همچون هیتر هدف، دیجی کالا و ... از جمله معتبر ترین تولید کنندگان المنت میله ای به شمار می‌روند.

مصرف برق المنت میله ای

درباره مصرف برق المنت های میله ای نیز همواره سوالاتی از سوی کاربران مطرح می‌شود که باید بگوییم المنت میله ای کمترین مصرف برق و انرژی را میان سایر المنت های حرارتی دارد و همچنین قیمت تمام شده این المنت نیز نسبت به سایر المنت ها پایین است و در نتیجه این المنت محبوب ترین المنت حرارتی به شمار  می‌رود.

 

در این مقاله از فردا نیوز درباره المنت میله ای توضیحاتی را ارائه دادیم امیدواریم این توضیحات برای شما مکفی بوده باشد. این مقاله که درباره خرید المنت حرارتی بود از وبسایت هیتر هدف جمع آوری گردیده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها