9 فاکتور و نکاتی که در هنگام خرید خودرو دسته دوم باید توجه کرد

کد خبر: 1158409

 

نکاتی که در هنگام خرید خودرو دسته دوم باید توجه کرد را در این نوشته بیان نموده ایم . دستیابی به یک معامله خوب در بازار خودروهای دست دوم مستلزم انجام و در نظر گرفتن نکات زیادی از سوی شماست. خرید و فروش خودرو یکی از موارد توسعه صنعت و تجارت در کشور می باشد.

با توجه به بحران اقتصادی این روزها، خرید یک ماشین کاملاً جدید برای اکثر مردم چندان قابل قبول به نظر نمی رسد. در عوض، بسیاری به بازار خودروهای دست دوم روی می آورند، جایی که می توان به طور بالقوه به معامله بهتری دست یافت.

با این اوصاف، روند خرید یک ماشین دست دوم مانند یک ماشین کاملا نو نیست. برخلاف دومی، نمی‌توانید کورکورانه یک ماشین دست دوم بخرید و انتظار داشته باشید که بعداً در جاده شما را دچار سردرد نکند. دستیابی به یک معامله خوب در بازار خودروهای دست دوم مستلزم انجام تکالیف زیادی از سوی شماست. در اینجا 9 فاکتور کلیدی که باید در هنگام خرید یک خودروی دست دوم در نظر بگیرید آورده شده است.

تا انتهای این نوشته در مورد نکاتی که در هنگام خرید خودروی دسته دوم باید در نظر گرفت با ما باشید.

1. بودجه برای خرید خودروی دسته دوم

پشیمانی خریدار در هنگام خرید خودروهای دست دوم بسیار واقعی و زیاد است. مغز ما دوست دارد تنبل باشد و وقتی با انتخاب های زیادی روبرو می شود، تمایل دارد منطق را متوقف کند و در عوض نسبت به چیزی که به نظر می رسد برای احساسات جذاب است، سوگیر شود. نتیجه؟ پشیمانی در خرید خودروی دسته دوم.

2. سبک زندگی شما

یکی دیگر از جنبه هایی که باید در نظر بگیرید، خرید یک ماشین دست دوم یا کاملا نو، این است که آیا می تواند سبک زندگی شما را تکمیل کند یا خیر. مطمئناً، بعضی از خودرو ها ، خودروی فوق العاده خوبی خواهند بود، اما به عنوان یک وسیله نقلیه خانوادگی بسیار غیر عملی خواهد بود.

به طور مشابه، یک سدان آئودی کارکرده ممکن است هاله ای از اعتبار بزرگ ایجاد کند، اما به تعمیر و نگهداری بالا فکر کنید. آیا واقعا فکر می کنید با این هزینه خوب هستید؟ به طور انتقادی نیازهای خود را ارزیابی کنید و به انواع خودروهایی که بهترین تناسب با آن را دارند پایبند باشید.

3. وام خرید خودرو

بعضی از مردم هزینه ماشین خود را از طریق گرفتن وام پرداخت می کنند. گزینه های زیادی برای شما وجود دارد. می توانید آن را از طریق بانک خود، از طریق یک آژانس وام دهی یا از طریق خود نمایندگی خودرو دریافت کنید.

گزینه های مختلف گرفتن وام  نیازمندی های متفاوتی دارند. برخی ممکن است فقط از شما بخواهند که یک پیش پرداخت کوچک بپردازید و یک فرم را پر کنید، در حالی که در برخی دیگر از شما خواسته می شود که مدارک گسترده ای را انجام دهید. مهم است که قبل از اینکه به دنبال ماشینی برای خرید بروید، در مورد وام خرید خودرو تحقیق کنید. این شما را از بسیاری از سردردهای بعدی نجات می دهد. پرداخت وام برای خرید خودرو بر بازار مالی تاثیر بسیاری می گذارد.

4. یمه شخص ثالث و بدنه خودروی دسته دوم

در کشور ما، اغلب قبل از اینکه بتوانید معامله ماشین دست دوم را ببندید، گواهی بیمه مورد نیاز است. که باید مدت باقی مانده بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه را در نظر بگیرید.

در زمان کوتاه، و با عجله، می‌توانید با یک حق بیمه گران قیمت مواجه شوید که در غیر این صورت اگر زمان بیشتری برای انجام تحقیقات و سنجش گزینه‌های خود داشتید، می‌توانستید از آن جلوگیری کنید. جستجوی گزینه های بیمه شما باید به محض اینکه چند رقیب در رابطه با خودرویی که می خواهید بخرید حل و فصل کردید آغاز شود.

به آژانس‌های بیمه مختلف مراجعه کنید و برای گزینه‌هایی که انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد قیمت بخواهید. هزینه های مورد انتظار برای هر وسیله نقلیه انتخابی از آژانس های بیمه مختلف را مقایسه کنید. از این اطلاعات برای محدود کردن بیشتر انتخاب‌های خودرویی که ممکن است برای شما بهترین باشد، استفاده کنید.

5. محبوبیت برند خودروی دسته دوم

اگر در خرید ماشین دست دوم باتجربه نیستید، بهترین کار این است که مطمئن باشید و فقط خواستار خودروهایی هستید که شهرت خوبی دارند. برای ارزیابی شهرت خودرو می توانید به نظرات کاربران و وب سایت های رتبه بندی خودرو نگاه کنید. یکی از منابع آنلاین عالی برای این منظور سایت نظرکده می باشد.

علاوه بر این، بهتر است به جای فروشندگان تماس خصوصی، نمایندگی های معتبر را انتخاب کنید. برخلاف دومی، نمایندگی های خوب بیش از یک خودروی فروخته شده می خواهند. ممکن است برای آنها مهم باشد که شما یک تجربه رضایت بخش داشته باشید تا بتوانید نظر مثبتی در مورد آنها بگذارید یا بعداً آنها را به دیگران در حلقه خود توصیه کنید.

6.مالکیت و صاحب خودرو دسته دوم

مگر اینکه خودرو به صورت وام یا رهن باشد، فروشنده خودرو باید بتواند در صورت خرید مستقیم، عنوان خودرو را در اختیار شما قرار دهد. و مخصوصاً در مورد یک فروشنده فردی، مهم است که بررسی کنید آیا آنها مالک واقعی وسیله نقلیه هستند یا خیر. کارت شناسایی بخواهید و ببینید با نام روی کارت خودرو مطابقت دارد یا خیر.

7.  تاریخچه خودرو دسته دوم

مطمئناً، یک خودروی خاص ممکن است بدون لکه، براق و تقریباً جدید به نظر برسد، اما در زیر کاپوت آن پنهان شده باشد، ممکن است مجموعه ای از مشکلات مختلف را شامل شود. هرگز یک خودرو را تنها بر اساس بازرسی بصری خریداری نکنید، بلکه نگاهی انتقادی به تاریخچه آن داشته باشید.

 

 

8. بازرسی قبل از خرید (قبل از خرید به مکانیک و یا کارشناس نشان دهید.)

بازرسی پیش از خرید شامل یک تکنسین آموزش دیده است که با بازدید خودرو در داخل و خارج آن را بررسی می کند تا وضعیت آن را قبل از خرید ارزیابی کند. این یک قدم بسیار مهم است که نباید از آن غافل شوید. جدا از اینکه شما را از یک معامله بد بالقوه نجات می دهد، می تواند به شما در ایجاد یک معامله خوب حتی بهتر نیز کمک کند.

اگر تکنسین مشکلی در خودرو پیدا کرد که خود نمایندگی یا فروشنده آن را به شما اطلاع نداده است، می‌توانید از این اطلاعات به‌عنوان ابزار چانه‌زنی برای مذاکره در مورد قیمت پایین‌تر استفاده کنید. بازرسی پیش از خرید گران نیست و بیش از یک یا دو ساعت از وقت شما را نمی گیرد.

9. گارانتی خودروی دسته دوم

همیشه باید سعی کنید در هنگام خرید گران قیمت خود را از آنچه دقیقاً درگیر آن هستید آگاه کنید. وقتی صحبت از گارانتی خودرو می شود، زمانی را صرف مطالعه دقیق ضمانت نامه کنید و به طور خاص برچسب های گارانتی را بررسی کنید. که آیا خودرو همچنان تحت ضمانت سازنده قرار دارد یا اینکه دیگر ضمانت‌نامه ندارد، آیا می‌توان آن را تمدید کرد.

در برخی موارد، یک خودرو ممکن است تحت پوشش ضمانت شخص ثالث قرار گیرد، در این صورت مهم است که ببینید چه چیزی تحت پوشش است و چه چیزی نیست. برخی از خودروهای دست دوم بدون گارانتی به‌عنوان فروخته می‌شوند که به این معنی است که پس از تغییر مالکیت خودرو، فروشنده هیچ مسئولیتی در قبال خسارت‌های وارده بر عهده نمی‌گیرد.

در مجموع، بهتر است یک خودروی با گارانتی خریداری کنید تا خودروی بدون آن. مقدار کمی اضافی که در ابتدا برای آن پرداخت می کنید به طور بالقوه می تواند بعداً شما را از هزینه های بسیار بزرگتر نجات دهد.

جمع بندی- نکاتی که در هنگام خرید خودرو دسته دوم باید توجه کرد

مطمئناً، در مقایسه با یک ماشین کاملاً نو، خرید یک ماشین کارکرده دردسر بیشتری را به همراه دارد. اما این روند بسیار هیجان‌انگیزتر است و اگر توصیه‌های ذکر شده در اینجا را به درستی دنبال کنید، ارزش بالقوه‌ای که یک خودروی دست دوم می‌تواند به ارمغان بیاورد با خودروی نو قابل مقایسه نیست. در این نوشته نکاتی که در هنگام خرید خودرو دسته دوم باید توجه کرد را بیان کردیم. برای بررسی بازار خودرو می توانید اخبار سایت تجارت امروز در مورد خودرو را بخوانید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها