چه چیزهایی برای ایمپلنت مضر است

کد خبر: 1159899

 

چه چیزهایی برای ایمپلنت مضر است؟ بهتر است پیش از آن که دچار عوارض  و مشکلات بعد از ایمپلنت دندان شوید و در آغاز درمان خود اطلاعاتی در رابطه با مواردی که برای ایمپلنت دندان مضر است بدست آورید. در حالی که بسیاری از افراد تصور می کنند طبیعی است که بعد از اتمام درمان ایمپلنت دندان خود می توانند کمی درد داشته باشند اما ممکن است این درد منشا یک مشکل و عارضه ایمپلنت دندان باشد و یا نشانه ای از شکست  و عدم موفقیت ایمپلنت باشد.

البته دقت داشته باشید اگر بلافاصله بعد از ایمپلنت دندان درد داشتید طبیعی است که به دلیل کاشت ایمپلنت و از بین رفتن بی حسی موضعی این مورد پیش آمده است اما اگر این درد بلند مدت و طولانی شد بهتر است به پزشک خود در اسرع وقت مراجعه نمائید. درد بلافاصله بعد از ایمپلنت دندان بخشی از روند بهبودی استخوان فک و ایمپلنت است و ممکن است بین 3 تا 5 روز ادامه دار باشد. اما اگر بعد از گذشت این زمان دردی در ناحیه کاشت داشتید بهتر است معاینات لازم را انجام دهید و منشا درد را پیدا کنید زیرا ممکن است از چیز هایی که برای ایمپلنت دندان مضر باشد استفاده کرده باشید و سبب عوارض ایمپلنت دندان شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید. 

قیمت ایمپلنت دندان

چه چیزهایی برای ایمپلنت مضر است؟

التهاب بعد از ایمپلنت دندان نیز جزئی از دوره بهبودی درمان و کاملا طبیعی است اما اگر این التهاب ادامه دار باشد، لثه بیمار قرمز و ملتهب شود و کمی درد در نواحی کاشت حس کند می تواند علائم محکمی بر عفونت باشد و باید به پزشک مراجعه کنید. همه عوارض ایمپلنت و عواملی که موجب شکست ایمپلنت دندان می شود به علت بی توجهی فرد به چیزهایی است که برای ایمپلنت دندان مضر است. به همین علت پیش از بهترین ایمپلنت باید بدانید چه چیزهایی برای ایمپلنت مضر است؟ در صورتی که ناحیه کاشت ایمپلنت دندان دچار عفونت شده باشد می تواند به بخش های مختلف دیگر دهان و دندان ها منتقل شود و حتی گاهی ممکن است عفونت به خون نیز سرایت کند و شرایط خطرناکی برای بیمار به وجود آورد. پس هرگونه التهاب بلند مدت در صورت مشاهده باید به پزشک اطلاع داده شود تا با استفاده از یک رژیم آنتی بیوتیک و دهان شویه های ضد باکتری درمان عفونت به وجود آمده را آغاز کند.

ایمپلنت دندان در صورتی که به درستی در مکان خود جایگزین شده باشد باید همانند دندان های طبیعی عمل کرده و ظاهری کاملا شبیه به آن ها داشته باشد. در صورتی که به درستی این روند درمانی زیبایی انجام شود نمیتوان متوجه طبیعی نبودن آن شد و به همین علت بیمار نیز نباید هیچگونه مورد غیر طبیعی و جسم خارجی  بعد از کاشت ایمپلنت در دهان خود حس کند. ایمپلنت دندان از ایمنی بالایی برخوردار است و نباید هیچگونه لقی و تکونی در دهان داشته باشد زیرا کاشت شل یا لق ایمپلنت می تواند دهاهن آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

تغذیه بعد از کاشت ایمپلنت دندان

همانطور که می دانید یکی از چیزهایی که اگر رعایت نشود برای ایمپلنت دندان  مضر است نوع رژیم غذایی بیمار بعد از کاشت ایمپلنت کامل دندان است. بهتر است به مدت 3 الی 5 روز از رژیم مایع و آبکی استفاده نمائید. موادی که بعد از ایمپلنت دندان توصیه می شود استفاده نمائید عبارتند از:

  • آب میوه های طبیعی بدون افزودنی و شکر
  • چای و قهوه با دمای ملایم
  • سوپ، پوره سیب زمینی و انواع آش های نرم و با دمای ولرم
  • ژله، بستنی و پودینگ
  • میلک شیک، دوغ، شیر و انواع لبنیات برای بهتر جوش خوردن ایمپلنت
  • میوه های نرم مانند انبه، هلو، موز و گلابی (توصیه می شود از میوه هایی مانند توت فرنگی، تمشک و توت که دارای دانه های ریز است حداقل یک هفته استفاده نکنید.)
  • پوره سیب و هر میوه ای که بتوان آن را به حالت پوره درآورد.
  • سبزیجات به صورت بخار پز و سایر منابع دارای پروتئین مانند گوشت و حبوبات پوره شده

چرا مصرف پروتئین بعد از ایمپلنت اهمیت دارد؟

یکی از مواد غذایی ضروری بعد از ایمپلنت دندان استفاده از پروتئین است. زیرا برای ساخت و ترمیم بافت های تحت تاثیر جراحی ایمپلنت دندان کاملا ضروری است و به بدن کمک می کند تا با عفونت ها به خوبی مبارزه کرده و از بروز آن جلوگیری می کند.  بهتر است پروتئین از منابع غذایی نرم تامین شود تا آسیبی برای ایمپلنت دندان نداشته باشد. موادی که می توانید برای تامین پروتئین بدن خود بعد از کاشت ایمپلنت استفاده نمائید عبارتند از:

  • اضافه کردن پودر پروتئین یا کره بادام زمینی به اسموتی‌ها
  • مصرف لوبیای کاملا پخته و پوره شده یا استفاده از تخم مرغ ترجیحا به صورت آب پز
  • مصرف مواد لبنی مانند کشک، ماست، دوغ و پنیر نرم
  • استفاده از گوشت چرخ کرده قرمز، گوشت مرغ نرم و یا ماهی کاملا بخارپز شده

غذاهایی که بهتر است بعد از جراحی ایمپلنت دندان استفاده نشود.

یکی از مهم ترین مواردی که برای ایمپلنت مضر است و بهتر است بیمار از قبل بداند و به درستی رعایت کند عدم مصرف مواد غذایی است که برای چند روز اول بعد از کاشت مضر است. غذاهایی که بهتر است بعد از جراحی ایمپلنت دندان استفاده نشود عبارتند از:

  • غذاهایی که سفت و سخت هستند و نیاز به جویدن بسیار دارند مانند سبزیجات خام، ساندویچ، نان شیرینی، سیب، پیتزا و استیک
  • غذاهایی که حالت خشک و ترد دارند مانند پاپ کورن چیپس و ته دیگ
  • غذاهایی که حالت چسبناک دارند مانند کارامل، تافی، آدامس و انواع شکلات
  • غذاهایی که دارای ادویه بسیار هستند مخصوصا ادویه های تند و سالسا
  • غذاهایی که دارای مواد اسیدی هستند مانند آب لیمو، پرتقال و گوجه فرنگی
  • و در آخر مواد غذایی مایع که بسیار داغ باشند مانند سوپ داغ، قهوه و چای داغ برای حداقل 3 روز بعد از جراحی کاشت ایمپلنت دندان ممنوع هستند.

چه چیزهایی ایمپلنت را دچار مشکل می کند؟

مشکلاتی هستند که می توانند برای ایمپلنت دندان دردسر ساز باشند و باید پیش از آن که ایمپلنت دندان انجام دهید به آن ها رسیدگی کنید. این مشکلات عبارتند از:

بیماری لثه

بروز بیماری های لثه ای پیش از کاشت ایمپلنت دندان: در صورتی که می خواهید ایمپلنت دندان انجام دهید باید لثه های شما معاینه شود تا در صورتی که بیماری های لثه ای فعال دارید درمان شود و موجب شکست ایمپلنت دندان نشود.

استعمال دخانیات

ترک استعمال  دخانیات قبل و بعد از کاشت ایمپلنت دندان: در صورتی که استعمال دخانیات می کنید بهتر است یک ماه قبل و دو ماه بعد از ایمپلنت دندان آن را ترک کنید زیرا استفاده از سیگار می تواند موجب کاهش خونرسانی شود و درصد موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش دهد.

دیابت کنترل نشده

اگر بیمار دچار دیابت کنترل نشده باشد باید ابتدا به پزشک متخصص دیابت مراجعه کند و قند خون ناشتای خود را به عددی کمتر از 140 برساند سپس اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نماید.

دندان قروچه

در صورتی که دچار دندان قروچه هستید بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه کنید درمان های لازم را آغاز کنید  و از نایت گارد شبانه استفاده نمائید تا برای درمان کاشت ایمپلنت دندان دچار مشکل نشوید.  دندان قروچه و یا ساییدن دندان ها عادتی است که برخی بیماران به آن مبتلا هستند.

 معمولا این اتفاق در طول شب صورت می گیرد اما می تواند همان تایم کوتاه آسیب بزرگی به پایه و فک بیمار ایمپلنت شده برساند. پس بهتر است درمان های لازم را قبل از کاشت ایمپلنت آغاز نمود. گاهی ممکن است فشار زیادی که توسط ساییدن دندان و دندان قروچه به وجود می آیند به روکش زیاد باشد و موجب شکستگی پروتز ایمپلنت شود.

حتی ممکن است گاهی  فشاری که به دلیل قرار گرفتن ناگهانی غذای سفت یا آجیل با پوست در هفته های اولیه به ایمپلنت وارد شود موجب شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت دندان و بعضا شکست ایمپلنت دندان در فک شود. در این صورت باید ایمپلنت مجدد تحت یک عمل جراحی از دهان خارج شود سپس یک ایمپلنت جدید جایگزین آن شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها