مه پاش چیست؛ خرید مه پاش در مرکز فروش مه پاش تهران

کد خبر: 1161429
مه پاش چیست؛ خرید مه پاش در مرکز فروش مه پاش تهران

 

در سال‌های اخیر هروقت صحبت از خنک‌کردن و رطوبت‌رسانی به محیط می‌آمد همه به یاد کولرهای آبی و گازی می‌افتادند اما خوشبختانه چند سالی است که پای یک سیستم عالی نیز در این میان باز شده است به نام مه پاش.

اگر روزهای گرم تابستان از جلوی فروشگاهی یا رستورانی رد می‌شوید و با نسیم خنکی مطبوع روبرو شده‌اید، مطمئن باشید که این حس خوب با کمک مه پاش به‌دست‌آمده است. مه پاش‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست وظیفه پخش کردن مه را دارند.

با مه پاش و عملکرد آن آشنا بشویم!

به‌طورکلی مه پاش دستگاهی است که وظیفه خنک‌کردن و رطوبت‌رسانی را فراهم می‌کند بدون اینکه رد پایی از خیسی و قطرات آب به جا بگذارد.

در واقع عملکرد مه پاش به‌گونه‌ای است که با استفاده از پمپ، باعث فشار آب می‌شود، به‌طوری‌که آنها را به ذرات بسیار ریز در اندازه 10 تا 15 میکرون تبدیل می‌کند. سایز قطرات آب خارج شده از مه پاش به‌قدری کوچک است که نرسیده به زمین تبخیر می‌شود و به همین علت معمولاً اثری از خیسی در جاهایی که مه پاش نصب می‌شود، نیست.

مرکز فروش مه پاش در تهران کجاست؟

امروزه به علت اثربخشی زیاد این دستگاه بر خنکی محیط و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب در بسیاری از مکان‌های باز و حتی سرپوشیده در شهرهای گرم و خشک به‌جای سیستم‌های سرمایشی دیگر می‌توان استفاده کرد.

یکی از شهرهای کشورمان که چند سالی است استفاده از مه پاش در محیط‌های باز مانند رستوران‌های آن بسیار به چشم می‌خورد، شهر تهران است.

برای خرید مه پاش در تهران، مراکزی وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. یکی  از مرکزهای فروش مه پاش در تهران که می‌توانید با خرید حضوری و آنلاین سفارش خود را ثبت کنید، شرکت پارس صنعت است.

حس آرامش و آسایش دو احساسی است که در کنار مه پاش میسر می‌شود. کمتر دستگاهی را می‌توان یافت که در کنار این دو دستاورد عالی، بتواند در حفظ محیط‌زیست نیز سهیم باشد.مه پاش با عملکردی که دارد می‌تواند به‌صرفه جویی در مصرف آب در کنار احساس خنکی و رطوبت‌رسانی کمک زیادی کند.

 

در چه مکان‌هایی می‌توان از مه پاش استفاده کرد؟

امروزه کاربرد مه پاش‌ها آن‌قدر زیاد شده است که تقریباً در بسیاری از جاها آنها را می‌بینیم. اگر بخواهیم گوشه‌ای از کاربردهای این دستگاه سودمند را نام ببریم، می‌توان به استفاده از آن در مکان‌های زیر اشاره نمود:

  • سالن‌های مرغداری
  • گاوداری‌ها
  • صنایع ساختمانی (کاهش گردوخاک)
  • سالن‌های کشت قارچ و زعفران
  • استخرها
  • رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها
  • باغ، حیاط یا روف‌گاردن
  • گلخانه‌های معمولی و هیدروپونیک

 

نقش مه پاش کشاورزی چیست و قیمت آن چقدر است؟

 در چند سال اخیر، یکی از صنایعی که نقش مه پاش در آن بسیار پررنگ شده است، صنعت کشاورزی است. مه پاش در صنایع کشاورزی به رطوبت‌رسانی و خنک‌سازی محیط در گلخانه‌های معمولی و هیدروپونیک کمک زیادی می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید رطوبت یک عامل مهم در رشد و سلامت گیاهان است، از طرفی بسیاری از محصولات برای جلوگیری از کپک و قارچ نیاز به آبیاری زیادی (قارچ، زعفران) ندارند؛ از همین رو مه پاش کشاورزی می‌تواند وظیفه رطوبت‌رسانی را بدون ماندن قطرات آب در بستر کشت گیاهان به‌خوبی انجام دهد.

2

 قیمت مه پاش کشاورزی چقدر است و استفاده از آن توجیه اقتصادی دارد؟

برای جواب این سؤال بهتر است در ابتدا از کارشناسان نصب مه پاش مشاوره بگیرید تا باتوجه‌به متراژ مکان مورد نظرتان، تعداد نازل‌ها و میزان لوله‌های آب‌رسانی را برآورد کنند. قیمت مه پاش کشاورزی با این معیارها تعیین می‌شود.

دیگر کمتر کشاورزی را می‌بینیم که به نقش مه پاش کشاورزی و اهمیت آن در رطوبت‌رسانی برای گیاهانش پی نبرده باشد، در واقع استفاده از آن باتوجه‌به مصرف کم آب و برق برای تولید محصولات باکیفیت آن‌قدر فایده دارد که نمی‌توان از آن چشم پوشید.

 

زراعت جز اولین پیشه مردم جهان بود و هزاران سال است که برای تولید محصولات غذایی به کار برده می‌شود. تنها چیزی که در این میان تغییر کرده، شکل تجهیزات آن است که مدرن‌تر و سودمندتر شده، یکی از این لوازم مه پاش است.

مه پاش کشاورزی با سیر آب کردن، خنک‌سازی، حفظ رطوبت در مصرف کم آب نیز نقش به سزایی دارد.

 

با قسمت‌های مختلف مه پاش آشنا شویم:

مه پاش‌ها از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که کار رطوبت‌رسانی در گلخانه توسط این قسمت‌ها هم انجام می‌شود.

  • پمپ مه پاش
  • لوله‌های آبیاری
  • نازل
  • پایه نازل مه پاش
  • جعبه فرمان گلخانه

وظیفه هر یک از قسمت‌های مه پاش چیست؟

مه پاش مجموعه‌ای از قطعاتی است که در کنار هم ، مه و رطوبت را پخش می‌کنند، در واقع بهتر است بگوییم مه پاش یک وسیله نیست بلکه سیستمی است که از نقطه‌ای شروع و به نقطه‌ای ختم می‌شود. در ادامه به وظیفه هریک از این قسمت‌ها می‌پردازیم:

  1. پمپ آب مه پاش:

پمپ‌های مه پاش برای مناطقی که فشار آب شهری کم است، استفاده می‌شود. این پمپ‌ها معمولاً در اندازه‌ها و برای ایجاد فشارهای مختلف، در بازار موجود هستند.

  1. لوله‌های آب‌رسانی:

لوله‌های آب‌رسانی رابطی بین پمپ آب و مه پاش هستند. باتوجه‌به متراژ موردنظر تهیه می‌شوند.

  1. نازل مه پاش:

نازل‌های مه پاش در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. این نازل‌ها از جنس استیل، برنجی و یا پلی‌اتیلن هستند. از نازل‌ها بر اساس نیاز سیستم مه پاش و یا متراژ موردنظر برای خنک‌سازی استفاده می‌کنند.

  1. پایه نازل:

پایه نازل همان قسمتی است که نازل‌ها را در سر آن نصب می‌کنند، معمولاً پایه نازل‌ها به‌صورت تک، 4 و 6 نازله در بازار موجود هستند. باتوجه‌به میزان مساحت موردنظر برای رطوبت‌رسانی، تعداد مناسب پایه نازل را انتخاب می‌کنند.

  1. جعبه فرمان گلخانه:

جعبه فرمان برق، به کنترل دما، میزان رطوبت و … کمک می‌کند و کاربردهای زیادی به‌ویژه در گلخانه علوفه هیدروپونیک دارد که می‌توان به مواردی مانند اندازه‌گیری دما، میزان رطوبت، کنترل زمان آبیاری و ...  اشاره کرد.

3

قیمت مه پاش چقدر است؟

باتوجه‌به بخش‌های مختلفی که در بالا اشاره کردیم، یک سیستم مه پاش تعیین قیمت می‌شود. به‌عبارت‌دیگر تک‌تک این لوازم در کنار هم یک پکیج کامل مه پاش را به وجود می‌آورند و شما می‌توانید باتوجه‌به محیط مورد نظرتان برای خرید مه پاش اقدام نمایید.

نام مه پاش در تجهیزات گلخانه هیدروپونیک در کنار لوله‌های آبیاری عجین شده است

از نام مه پاش پیداست که عملکردش با پاشیدن مه و آب، همراه است. مه پاش و لوله‌های آبیاری در گلخانه علوفه هیدروپونیک دو یار جدایی ناپذیر هم هستند که مکمل یکدیگرند.

کلام آخر:

تکنولوژی چیزی است که اگر با آن همگام شویم، صنایع ما را ارتقا می‌دهد. مه پاش یکی از این موارد است، فقط کافی است مقایسه‌ای بین کشاورزی سنتی و نقش آن برای تولید محصولات باکیفیت‌تر در صنعت گلخانه‌ای بیندازیم، آن‌وقت است که به این راحتی نمی‌توانیم آن را کنار بگذاریم.

شرکت پارس صنعت باتوجه‌به نیاز تولیدکنندگان محصولات غذایی، تمامی انواع مه پاش ها را در اختیار کشاورزان عزیز قرار داده است تا بتوانند با بهره‌وری بالاتر، محصولات کشاورزی باکیفیت‌تری تولید کنند و در اختیار بازار  قرار دهند.

همچنین شرکت پارس صنعت در عرصه نصب و تجهیزات این سیستم اعم از لوله  مه پاش، پمپ آب، جعبه فرمان تنظیم برق، کانکس گلخانه‌ای و... نیز در خدمت شما عزیزان است. فروش اجزای مختلف مه پاش به همراه نصب اصولی آن مهارتی است که کارشناسان پارس صنعت باتوجه‌به سابقه درخشانشان از خود نشان داده‌اند.

برگرفته از سایت تجهیزات گلخانه ای پارس صنعت.(جهت در یافت اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید)

 

برچسب ها : علوفه,هیدروپونیک,دامداری

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها