سینی علوفه هیدروپونیک تجهیزات کشت علوفه

کد خبر: 1159877
سینی علوفه هیدروپونیک تجهیزات کشت علوفه

فروش سینی کشت علوفه هیدروپونیک مورد در دستگاه تولید علوفه به همراه آموزش مشاوره و راه اندازی دستگاه و تامین تجهیزات کشت علوفه

هیدروپونیک یعنی کشت بدون خاک و در دستگاه تولید علوفه بذرهای جو و گندم بدون نیاز به خاک در سینی مخصوص کشت علوفه کشت می شوند و به همراه ریشه به مصرف دام می رسد.

دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک

با افزایش خشکسالی و کاهش بارندگی دامداران با مشکل تهیه خوراک دام مواجه شده اند و همین مسئله قیمت خوراک دام را نیز افزایش داده است. که به همین دلیل دامداری برای دامداران دیگر همانند گذشته توجیه اقتصادی ندارد.

دستگاه ای که توانسته این مشکل را حل کند تحت عنوان دستگاه علوفه ساز معرفی می شود و با استفاده از این دستگاه می توان اقدام به تولید علوفه تازه کرد که هم از نظر قیمتی و هم از نظر بار غذایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد.

سیستم تولید علوفه هیدروپونیک ساخته شده و توسط گروه نوین جوانه در دو نوع سالنی و کانتینری عرضه می شود.  اگر دامدار امکان ساخت سالن را نداشته باشد و یا این احتمال وجود داشته باشد که بخواهد پس از مدتی دامداری خود را جا به جا کند، مدل متحرک یا کانتینری مناسب است.

برای تهیه سیستم کشت سالنی لازم است که خریدار سالنی را طبق ابعاد استاندارد و مطابق با نقشه ی طراحی شده برای سیستم کشت علوفه احداث کند. در این حالت کانتینر حذف می شود و سیستم کشت داخل سالن نصب و راه اندازی می شود.

دستگاه تولید علوفه دارای مدل ها و ظرفیت های متفاوتی هستند که با توجه به نوع کاربری و تعداد دام می توان میزان علوفه مورد نیاز و در نتیجه ابعاد سیستم کشت را براورد کرد.

دام نیاز به بار غذایی مناسبی دارد و علوفه ی هیدروپونیک به دلیل شرایط رشد آن می توان منبع مناسبی از نظر بار غذایی باشد. این علوفه درشرایط کاملا بهداشتی و به دور از آفت کش ها کشت می شود از همین رو کاملا سالم و ارگانیک هست، همچنین از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

تجهیزات دستگاه علوفه ساز را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

سینی علوفه هیدروپونیک

سبد یا سینی کشت علوفه که در بازار انواع مختلفی از آن را می توان مشاهده کرد که متاسفانه اکثر آنها استاندارد نیستند. سینی علوفه ی استاندارد باید دارای ابعاد 30 در 60 و ارتفاع 6 سانتی متر باشد و دارای زهکشی و  خروجی اب یک طرفه باشد.

خروجی اب یک طرفه باعث می شود که اب در داخل سینی علوفه هیدروپونیک نماند و یا بر روی قفسه های زیرین نریزد و در نهایت مانع انتقال الودگی و ترشیدگی در محصولات می شود.

31

طراحی و جنس مواد به کار رفته در تولید سینی علوفه بسیار مهم است و شرکت یا مجموعه ای که اقدام به تولید سینی می کند باید حتما اصول طراحی در سینی ها را در نظر بگیرد.

سینی های به کار رفته در دستگاه تولید علوفه نوین جوانه به طور بسیار مناسبی طراحی شده اند و دارای زهکشی استاندارد هستند، به طوری که می توانید به راحتی پس آب را با کانال کشی به جمع آوری کرده و به خارج سالن هدایت کنید.

در صورتی که پس اب موجود در سینی ها به طور صحیح خارج نشود شاید ترشیدگی و گندیدگی در محصولات خواهیم بود.

قفسه کشت علوفه هیدروپونیک

جنس قفسه های کشت می تواند فلزی یا الومینیوم باشد، که ما الومنیوم را پیشنهاد می دهیم، چون هم زنگ زدگی در کار نخواهد بود و هم بهداشت و شستشوی قفسه ها به راحتی صورت می گیرد.

همچنین در صورت استفاده از قفسه الومینیومی و استفاده از نبشی الومینیوم باعث می شود سینی علوفه هیدروپونیک راحت تر روی ریل ها حرکت کنند.

پیشنهاد ما این است که از قفسه های فلزی استفاده نکنید، چون هم احتمال زنگ زدگی بالا است و هم سیستم باید به صورت ثابت و جوشکاری شده نصب شود که برای جا به جایی های آینده قطعا به مشکل خواهید خورد.

اما در قفسه های الومینیومی این مشکل وجود ندارد و سیستم به طور کامل پیچ و مهره ای خواهد بود و در صورت نیاز می توان در اینده آنها را باز و به محل جدید منتقل کرد.

سیستم ابیاری علوفه هیدروپونیک

ابیاری در دستگاه تولید علوفه باید به صورت میکروآّبپاش باشد که هم در مصرف آب صرفه جویی شود و هم اینکه اب به طور کامل و پودر شده به همه نقاط پاشیده شود.

در صورت استفاده از سیستم آّبیاری غیر استاندارد شاهد این خواهیم بود که برخی نقاط  سینی علوفه هیدروپونیک کمبود اب دارند و خشک شده اند و برخی نقاط زیاد ابخورده اند و ترشیده یا له شده اند.

بسیاری از سیستم های ابیاری که در حال انجام شدن هستند غیر اصولی و غیر استاندارد هستند و با لوله های نامناسب و با طراحی نا مناسب اجرا می شود، که این مسئله می تواند در تولید محصول و اپراتوری تاثیرات منفی داشته باشد.

از همین رو لازم است که پیش از اجرای سیستم طراحی مناسب برای سیستم ابیاری صورت گیرد و پس از ان اقدام به منتاژ و نصب سیستم ابیاری نمود.

مطالعه کنید: آموزش ساخت دستگاه تولید علوفه

32

تابلو برق دستگاه علوفه ساز

وظیفه اتوماسیون و اتوماتیک سازی دستگاه تولید علوفه به عهده تابلو برق است، و تابلو برق باید به نحوی طراحی شود که تمام قطعات برقی موجود در سیستم علوفه ساز را زیر پوشش خود قرار دهد.

تابلو برق هوشمند و استاندارد باعث می شود که کمترین فعالیت دست در کار دخالت داشته باشد و مواردی همچون سیرکولاسیون، ابیاری، سیستم نور، تهویه و ... را به طور اتوماتیک کنترل کند.

تابلو برق نباید انقدر ضعیف باشد که در کنترل دستگاه تولید علوفه به مشکل بخوریم و نباید انقدر سطح بالا باشد که هزینه های بی خود را به خریدار تحمیل کند

طراحی استاندارد علوفه ساز هیدروپونیک

مبحث طراحی یکی از پارامترهای مهم ساخت دستگاه تولید علوفه است که باید با دقت و توجه کافی انجام شود، چراکه در غیر این صورت دستگاه عملکرد مناسبی را نخواهد داشت، به عنوان مثال علوفه کشت شده در سینی علوفه هیدروپونیک رشد خوبی نخواهد کرد، یا برخی قسمت ها دچار کچلی می شوند و یا اینکه اپراتوری دستگاه با هزینه و سختی بالایی انجام شود.

همانطور که در ابتدای صحبت ها گفته شده مهم ترین مزیت علوفه ی کشت شده در سینی علوفه هیدروپونیک ارگانیک و مغذی بودن آن است.

دام با مصرف این علوفه از نظر مواد غذایی تا حد بسیار بالایی تامین میشود و همچنین هزینه های خوراک و نگه داری دام کاهش پیدا میکند.

در سالن احداث شده برای تولید علوفه هیدروپونیک باید عایق بندی سالن در حد مطلوب باشد تا هدر رفت انرژی ناشی از سرمایش  و گرمایش سالن به حداقل خود برسد.

در کانتینر کشت علوفه نیز بدنه باید عایق حرارتی مناسب داشته باشد که به راحتی بتوان محیط داخل را سرد یا گرم کرد.

بحث کنترل دما در دستگاه علوفه ساز بسیار مهم است چرا که اگر دما کم باشد علوفه رشد مناسبی نمی کند و اگر دما زیاد باشد علوفه دچار بیماری می شود.

مشاوره خرید دستگاه تولید علوفه

در پایان چنانچه تصمیم به راه اندازی دستگاه تولید علوفه یا تهیه سینی علوفه هیدروپونیک دارید و یا نیاز به مشاوره یا تهیه تجهیزات سیستم کشت علوفه را دارید می توانید با کارشناسان گروه نوین جوانه به شماره ۰۹۱۹۳۵۳۵۵۸۴تماس بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها