انواع سبک های معماری پرکاربرد در ویلاها را بشناسید

کد خبر: 1163391
انواع سبک های معماری پرکاربرد در ویلاها را بشناسید

 

یکی از موارد مهمی که در زمان خرید ویلا در شمال یا هر نوع ملک و بنای دیگر و یا حتی احداث بنا ممکن است برای شما سوال ایجاد کند، سبک معماری است. در حال حاضر ما انواع مختلفی از سبک های معماری را داریم که هر یک در جای خود بسیار زیبا و جذابند. برخی از افراد با مشاهده همه آن ها مجذوب می‌شوند و به این ترتیب انتخاب برایشان بسیار دشوار می‌شود. اما اگر پیش از بازدید املاک، درباره این که به چه سبک معماری علاقه دارید و ترجیح می‌دهید خانه یا ویلایی که می‌خواهید بخرید چه نوع معماری داشته باشد، فکر کنید هرگز دچار سردرگمی نخواهید شد.

از طرفی اندیشیدن به این موضوع و این که کدام سبک معماری باب میل و مطابق با سلیقه شماست، نیازمند آشنایی با انواع سبک های معماری است. در ادامه مطلب به معرفی سبک های معماری جدید و قدیمی خواهیم پرداخت و در کنار آن بیان خواهیم کرد که کدام سبک ها برای ویلاها بهترند.

آشنایی با سبک های معماری ایران و جهان

همانطور که در مقدمه بحث گفته شد، هدف ما از تالیف این مقاله راهنمایی شما عزیزانی است که قصد خرید ویلا دارید و یا به دنبال سبک معماری زیبا هستید تا از آن برای ساخت خانه، ویلا یا محل کار خود ایده بگیرید.

با توجه به زیاد بودن سبک های معماری امکان معرفی همه آن ها وجود ندارد. اما معماری های محبوب در چند سال اخیر عبارتند از؛

سبک معماری ساختار شکنانه (Deconstructivism Architecture)

استفاده از متریال هایی که نور را بازتاب می‌دهند مثل شیشه های آینه‌ای و همچنین طراحی کل ساختمان به شکلی غیر متعارف و غیر معمول نشان دهنده سبک معماری ساختار شکنانه هستند. به طور کلی این نوع سبک معماری به دلیل تک و خاص بودن به راحتی قابل تشخیص است و نیازی به بیان توضیح اضافی درباره آن نیست.

در کشور ایران ساختمان های زیادی با این معماری وجود ندارد اما به نظر می‌رسد در چند سال آینده استفاده از این سبک در ایران نیز رواج پیدا کند. البته گاها ویلاهایی با معماری و نمای منحصر به فرد در برخی از شهرهای شمالی ایران مشاهده می‌شود که به نظر می‌رسد از همین سبک الگو برداری شده اند.

سبک معماری پست مدرن (Postmodernism Architecture)

ساختمانی را تصور کنید که طراح آن از هر متریال و هر دکوری که به نظرش زیبا بوده در طراحی و اجرای آن بهره برده است، معماری این ساختمان می‌شود پست مدرن! در معماری پست مدرن برخلاف معماری کلاسیک طراح و مجری طرح به دنبال استفاده از مفاهیم فاضلانه نیستند و هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند، بلکه فقط به دنبال ساخت بنایی پر زرق و برق با رنگ های شاد و المان های نامتجانس هستند.

بسیاری از افراد با شنیدن اصطلاح پست مدرن ذهنشان به سمت معماری مدرن می‌رود در حالی که میان این دو سبک معماری تفاوت های زیادی وجود دارد. معماری پست مدرن در کشور ایران طرفداران زیادی ندارد و درصد زیادی از افرادی که این سبک را انتخاب می‌کنند، پس از مدتی تصمیم به تغییر آن می‌گیرند.

11

                                               سبک های معماری را بشناسید

 

سبک معماری مدرن (Modernism)

جذاب‌ترین و محبوب‌ترین سبک معماری در ایران و سایر کشورهای جهان، سبک مدرن است. در این نوع معماری خبری از المان های زینتی و تزئینات ظاهری نیست و بجای آن طراحان طبق اصول و قواعد کلی از المان های ظریف، ساده و مینیمال برای زیبایی دکوراسیون و فضای بنا بهره می‌برند. اتفاقا تاکنون همین ساده و مینیمالیستی بودن معماری مدرن بوده که باعث محبوبیت آن در کل جهان شده است.

معماری مدرن طوریست که شما برای ساخت و دکور هر نوع ملکی اعم از ویلا، خانه مسکونی، دفتر کار، فروشگاه و ... می‌توانید از آن استفاده کنید و حتی پس از گذشت چند دهه باز هم از زیبایی آن لذت ببرید.

سبک معماری آرت دکو (Art deco)

سبک معماری آرت دکو که به سبک تزئینی نیز شناخته می‌شود، هر چه المان گران قیمت و زینتی است را یکجا جمع می‌کند و به این ترتیب باعث خلق گران قیمت‌ترین، باشکوه‌ترین و عظیم‌ترین بناها می‌شود. این سبک به دلیل قیمت بالایی که دارد در ایران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و فقط در کشورهای ثروتمند مثل امارات و کشورهای عربی می‌توان نمونه هایی از آن را مشاهده کرد. اما با این حال اگر دوست دارید مالک یک ساختمان ویلایی یا آپارتمان باشکوه شوید یا به دنبال ایده برای ساخت عمارت های مجلل و تالارهای عروسی و ... هستید می‌توانید از معماری آرت دکو استفاده کنید.

سبک معماری کلاسیک (Classical Architecture)

سبک معماری کلاسیک از دیگر سبک های پرطرفدار است که بسیاری از بزرگان این علم آن را مادر دیگر سبک های معماری می‌دانند. در این نوع معماری شما زیبایی و وقار، عظمت و شکوه را در کنار هم مشاهده خواهید کرد.

سرآغاز معماری کلاسیک به روم و یونان باستان باز می‌گردد اما در حال حاضر در کشورهای مختلفی مثل ایران طراحان از این سبک به صورت ساده‌تر بهره می‌برند. سبک معماری کلاسیک نیز مانند تمام لوازم و اشیاء کلاسیک با گذشت زمان ارزشمندتر می‌شوند.

سبک معماری رنسانس (Renaissance Architecture)

این سبک معماری در اصل همان سبک کلاسیک است اما با زیبایی بیشتر! به عبارت دیگر طراحان سبک رنسانس در اصل از معماری کلاسیک یونانیان استفاده کردند و با ایجاد تغییرات در آن باعث بهتر شدن این سبک شدند.

بناهای ساخته شده با معماری رنسانس حس زندگی و شادابی به انسان القا می‌کنند. پس اگر به دنبال خانه‌ای هستید که حس زندگی در آن جریان داشته باشد، حتما درباره معماری رنسانس بیشتر مطالعه و تحقیق کنید.

12

                                             استفاده از معماری رنسانس در ساخت ویلا

 

 

سبک معماری مورد نظر خود را انتخاب کنید و مالک یک ویلا با این سبک در شمال کشور شوید!

اکنون که با سبک های پرطرفدار معماری آشنا شدید، مسلما تصمیم خود را برای خرید یا احداث بنا با یکی از سبک های مذکور گرفته اید. اگر قصد دارید در شمال کشور و استان مازندران مالک یک ویلا با معماری دلخواه خود شوید، می‌توانید از کارشناسان گروه مشاور املاک داماک ویلا کمک بگیرید تا با تخصص و تجربه‌ای که دارند راهنمایی‌تان کنند.

برای مشاهده ویلاهای آماده فروش این گروه و خرید ویلا با کمک ایشان، فقط کافیست به آدرس اینترنتی https://damacvila.com/ مراجعه نمایید و با شماره تماس های درج شده در این وب‌سایت تماس بگیرید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها