نکات مهم نگهداری از ماشین لباسشویی

کد خبر: 1164169
نکات مهم نگهداری از ماشین لباسشویی

 

همه خانم‌ها در سرتاسر دنیا معتقد هستند که ماشین لباسشویی دست‌راست آن‌ها است و بدون آن زندگی بسیار سخت می‌شود. اختراع ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین و بهترین پیشرفت‌های بشری است که از همان ابتدای ظهورش مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفت. چراکه به یکی از سخت‌ترین زمان‌های افراد یعنی شستن لباس با دست پایان داد. تا اینجای داستان همه چیز عالی است تا این‌که این وسیله نازنین به هردلیلی خراب شده ‌است و باید به سراغ تعمیر آن بروید.

هنگام خرابی ماشین لباسشویی، قطعا اولین سوالی که از خودتان پرسیده‌اید این است که من به خوبی از ماشین نگهداری کردم و آن را روی چشمانم گذاشتم، پس چرا سر لج افتاد و خراب شد؟ در جواب شما باید بگوییم؛ شاید آن‌طور که باید به این وسیله اهمیت نداده و مراقبت‌هایی را که واقعا به آن نیاز داشته ‌است را انجام نداده‌اید. در ادامه می‌خواهیم نکات مهم نگهداری از ماشین لباسشویی را به شما بگوییم تا دیگر خرابی آن را به چشم خویشتن نبینید.

با خیال آسوده تعمیر ماشین لباسشویی خود را به کاردون بسپارید

12

ماشین لباسشویی نیز مانند سایر وسایل الکتریکی منزل بسیار حساس است و باید با وسواس تمام از آن نگهداری کنید. تعمیر آن از کارهایی است که هر تعمیرکاری از پس آن برنمی‌آید و باید کار را به دست کاردانش بسپارید. عوامل بسیاری در خرابی ماشین لباسشویی تاثیر دارند و رعایت یک سری از نکات به شما کمک می‌کند تا عمر این وسیله مصرفی را افزایش دهید.

اما باز هم این احتمال وجود دارد که شما هر چقدر هم سعی کنید همه نکات را رعایت کنید؛ احتمال خرابی همچنان وجود دارد و این امری غیر قابل اجتناب است. با این حال اگر ماشین لباسشویی شما به مشکل خورد؛ تعمیر آن را به دست مجموعه‌ای بسپارید که در این زمینه به اندازه کافی تجربه و تخصص داشته باشند. مجموعه کاردون یکی از همین مجموعه‌ها است که به صورت تخصصی به تعمیر وسایل برقی می‌پردازد.

این مجموعه کاربلد و کاردان؛ علاوه بر تعمیر ماشین لباسشویی به تعمیر، نصب و سرویس لوازم‌خانگی، صوتی‌وتصویری و حتی موبایل مشغول است و توانسته در این زمینه خوش بدرخشد. این مجموعه حرفه‌ای مشتریانش را در مرکز توجه خود قرار داده است و از لحظه‌ای که تعمیر وسیله شما را به عهده می‌گیرد تا پایان این فرآیند همراه شما است و تا زمانی که مشکل شما را به طور کامل برطرف نکند دست از کار نمی‌کشد.

مجموعه کاردون افراد کاربلد و حرفه‌ای را دورهم جمع کرده است تا بتواند بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد و رضایت آن‌ها را جلب کند. نیروهای خبره مجموعه تخصصی کاردون؛ بهترین ها در حوزه‌کاری خود هستند. کاردون علاوه بر کیفیت به سرعت کار نیز اهمیت زیادی می‌دهد و تعمیر وسایل شما را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

یکی از جذاب‌ترین خدماتی که کاردون به مشتریان خود ارائه می‌دهد این است که ماشین لباسشویی شما را گارانتی می‌کند. اگر به عقب برگشته‌اید تا جمله قبل را دوباره بخوانید و مطمئن شوید که درست دیده‌اید یا نه؛ باید بگوییم بله؛ درست متوجه شده‌اید. کاردون ماشین لباسشویی‌ شما را از هر برندی که باشد تا عمر ده سال گارانتی می‌کند. مهم نیست کالای شما ال جی باشد یا سامسونگ یا هر برند دیگری، این گارانتی شامل حال شما خواهد شد.

مهم‌ترین نکاتی که عمر ماشین لباسشویی را افزایش می‌دهد

استفاده از ماشین لباسشویی به همان میزان که می‌تواند شستن البسه را آسان کند؛ خرابی آن نیز می‌تواند به شدت دردسرساز شود. هر ماشین لباسشویی مشخصات خاصی دارد و باید به این مشخصات توجه شود تا عمر آن افزایش یابد. کوتاهی کردن در نگهداری این وسیله نیز می‌تواند خسارت‌های سنگینی به بار آورد. در ادامه حیاتی‌ترین نکاتی را که در نگهداری این دستگاه باید بدانید را آورده‌ایم و از شما می‌خواهیم خط به خط آن را با دقت بخوانید و به خاطر بسپارید تا دچار سختی‌های شستن لباس با دست نشوید.

·خشک بودن محل قرارگیری لباسشویی

اولین نکته‌ای که شما را از تعمیر ماشین لباسشویی بی‌نیاز می‌کند مشخص کردن مکان مناسب برای لباسشویی است. مکان مناسب یک سری خصوصیات دارد. اولین مورد این است که محل مورد نظر باید خشک باشد. این ویژگی برای آن است که ماشین لباسشویی وسیله‌ای برقی است و رطوبت نیز بلای جان وسایل برقی است. این عامل آنقدر مهم و خطرناک است که علاوه بر سوختن آن؛ احتمال برق گرفتگی را نیز تشدید می‌کند.

·خنک بودن محل قرارگیری لباسشویی

دومین موردی که باید به آن توجه شود؛ خنک بودن محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی است. علت این امر نیز حفظ سلامت موتور و افزایش طول‌عمر آن است. موتور قطعه‌ای بسیار حساس است و باید به خوبی از آن مراقبت شود. گرمای محیط باعث فشار به موتور شده و در نتیجه عمر مفید آن را به شدت کاهش می‌دهد.

·تراز بودن محل قرارگیری لباسشویی

سومین موردی که رعایت آن باعث بی‌نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی می‌شود؛ تراز بودن است. اولین نشانه لباسشویی که تراز نیست؛ صدای ناهنجار و تکان‌های شدیدی است که از خود نشان می‌دهد. این ارتعاشات و لرزش‌ها را دست‌کم نگیرید؛ چرا که به جز سروصدا به مکانیزم آن نیز آسیب جدی وارد می‌کند و باعث خرابی آن می‌شود. اما اگر به موقع تراز شود؛ می‌تواند از خرابی‌هایی مانند نشت‌آب و مشکلات مکانیکی جلوگیری کند.

·خشک‌ کردن محفظه‌داخلی لباسشویی

نکته بعدی نیز به شدت در کم کردن دفعات تعمیر ماشین لباسشویی تاثیر دارد. خشک کردن محفظه داخلی ماشین برای جلوگیری از زنگ‌زدن و پوسیدن آن است. بعد از آن که شست‌وشو به اتمام رسید؛ با دستمال پارچه‌ای داخل آن را خشک کرده و به مدت یک ساعت درب آن را باز بگذارید تا کاملا خشک شود و رطوبتی باقی نماند. اگر این کار به درستی و به صورت کامل انجام نشود؛ باعث رشد پنهان قارچ‌ها و میکروب‌ها در لباسشویی شده و به لباس‌ها نیز انتقال می‌یابد. تاثیر مستقیم آن نیز بر پوست انسان است و باعث بیماری‌های پوستی می‌شود.

·استفاده از تنظیمات مناسب با لباس

13

مورد بعدی از لیست مهم‌ترین نکات نگهداری ماشین لباسشویی که توجه دوچندان شما را می‌طلبد؛ استفاده از تنظیمات مناسب با لباس است. این عامل از اصلی‌ترین دلایل خرابی این دستگاه است. انتخاب تنظیمات و برنامه ‌اشتباه؛ علاوه بر تاثیر منفی روی لباس و الیاف آن؛ به لباسشویی نیز آسیب می‌زند و باعث خرابی قطعات حساس داخلی می‌شود.

برای استفاده از تنظیمات اصولی و متناسب با نوع لباس بهتر است به دفترچه ‌راهنمای لباسشویی مراجعه کنید یا مدل آن را در اینترنت جست‌وجو کنید، چراکه تنظیمات شست‌وشو از یک وسیله به وسیله دیگر فرق می‌کند. این تنظیمات بر اساس جنس پارچه است و دما، زمان شست‌وشو و تنظیمات خشک‌کن را مشخص می‌کند.

نکته بسیار مهم در این قسمت این است که اگر ملزم به استفاده مکرر لباسشویی در یک روز هستید، حتما به آن استراحت داده و یک ساعت آن را خاموش کنید تا به موتور آن فشار وارد نشود. هنگام خشک کردن لباس ها نیز خشک‌کن ماشین را بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه قرار دهید تا به موتور ماشین لباسشویی فشار اضافه وارد نشود.

·انتخاب موادشوینده با کیفیت

انتخاب یک شوینده باکیفیت نکته بعدی است که مانع تعمیر ماشین لباسشویی می‌شود. اگر برای شستن لباس‌ها از شوینده‌های نامرغوب و تقلبی استفاده شود؛ به جز آسیب به تاروپود لباس؛ به قطعات حساسی چون پمپ‌تخلیه، هیتر، سنسوردما و سنسور سطح‌آب آسیب‌جدی وارد می‌شود.

پودرهای ماشین بی‌کیفیت در هنگام شست‌وشو به هم چسبیده و یک تکه می‌شود و در محفظه لباسشویی باقی می‌مانند. این مورد دلیلی برای انسداد راه تخلیه آب از دستگاه است و در موارد حاد باعث انسداد پمپ و مسیر تخلیه می شود.

·چکاپ فیلتر لباسشویی

اگر پس از آویزان کردن لباس‌های شسته شده به دستان‌خود نگاه کنید؛ خواهید دید که مقداری پرز، مو یا خورده‌پارچه بر دستانتان باقی مانده است. بیش از آن مقدار که مشاهده می‌کنید؛ در هر بار شستن لباس در ماشین باقی می‌ماند و در دراز مدت باعث خرابی ماشین لباسشویی می‌شود.

در همین راستا مرتبا فیلتر آن را چک کرده و تمیز کنید. مو و خرده‌پارچه در دراز مدت باعث انسداد مسیر تخلیه‌آب و فیلتر آن می‌شود. جاپودری را نیز مرتبا بیرون آورده و بشویید و پس از خشک شدن در جای خود قرار دهید.

·توجه به حجم دیگ لباسشویی

نکته ‌مهم بعدی که مانع تعمیر ماشین لباسشویی می‌شود؛ شستن لباس با توجه به حجم دیگ ‌لباسشویی است. ظرفیت دیگ‌ محدود است و به طور میانگین از 5 کیلوگرم تا 12 کیلوگرم متغیر است. نکته بسیارمهم در این قسمت این است که وزن مشخص شده برای هر ماشین برای لباس‌های خیس است و در اصل باید لباس‌های خشک با وزن کمتری را در ماشین بریزید.

در کنار رعایت این نکات احتمال خراب شدن این وسیله همچنان وجود دارد. تعمیر ماشین لباسشویی و سپردن آن به دست افراد متخصص نیز بسیار حائز اهمیت است. کاردون مجموعه‌ای معتبر است که علاوه بر تعمیر وسایل شما به ارائه گارانتی ماشین لباسشویی نیز می‌پردازد و استهلاک و نقص‌های داخلی دستگاه را پوشش می‌دهد تا در حین خرابی آن ‌را با خیالی‌ راحت برای تعمیر بفرستید. اگر تجربه خرابی ‌و تعمیر این دستگاه را داشته‌اید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها