شرایط جدید قرارداد بازسازی ساختمان با پیمانکار

کد خبر: 1164613
شرایط جدید قرارداد بازسازی ساختمان با پیمانکار

 

شرکت بازسازی ساختمان در هر قراردادی با توجه به نوع قرارداد موارد مختلفی را ذکر میکند و به بررسی آن ها میپردازد و باید به طور ریز و دقیق اطلاعات آن را ذکر کند . در قرارداد بازسازی ساختمان با پیمانکار نیز اینچنین است . از جمله مواردی که در این قرارداد باید ذکر شود می توان به این موارد اشاره نمود .

  • ذکر طرفین در قرارداد پیمانکاری برای بازسازی ساختمان
  • ذکر موضوع قرارداد و ذکر محل پروژه به طور دقیق
  • ذکر مشخصات و محاسبات فنی پروژه
  • ذکر مبلغ قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان به صورت تفکیک شده و کلی
  • ذکر روش ها و شرایط پرداخت
  • ذکر اسناد و همچنین مدارک پیمان
  • ذکر مدت لازم برای انجام کار
  • ذکر دیرکرد طرفین پروژه در طول پروژه
  • نظارت بر پروژه و ذکر آن در قرارداد
  • معرفی و ذکر دستگاه ناظر
  • تجهیز کارگاه پروژه
  • نگهداری از کارهایی که انجام شده است
  • ذکر تعهدهای پیمانکار
  • ذکر تعهدهای کارفرما
  • تضمین برای درست پیشروی کارها و پروژه
  • تضمین حسن به انجام رسیدن کارها توسط پیمانکار مورد قرارداد
  • ذکر مالیات عملیات به صورت دقیق
  • ذکر موارد لغو و فسخ قرارداد
  • ذکر موارد متفرقه
  • ذکر اطلاعات مختلف طرفین مانند مکان اقامتگاه ها یا شماره تماس آن ها
  • نسخ قرارداد
  • و ...

ذکر طرفین قرارداد در این نوع قرارداد به چه صورت است ؟

شرکت بازسازی ساختمان های معتبری در این مشغول به کار هستند مانند شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا ، مدرن دکو و ... که با سالها فعالیت درخشان در زمینه ساختمان خدمات ارزنده ای را ارائه کرده اند . در هر نوع قراردادی که دو شخص یا اورگان و ... بسته می شود حتما باید به طور واضح و دقیق اطلاعات طرفین ذکر شود . در این نوع قرارداد نیز باید رابطه ی دو طرف ، نوع کاری که ارائه می دهند ، اطلاعات شخصی مانند نام و کد ملی و ...  نوشته شود . فانونی و درست بودن قرارداد از هر نظر حتما باید ابتدا چک شده سپس به امضای طرفین برسد . از طرفی برای درست تر جلو رفتن کارها یک کپی از قرارداد در دست طرفین باید باشد و موارد ذکر شده در آن نیز حتما باید صحیح و با توجه به اسناد و مدارک شناسایی آن ها باشد .  

ذکر موضوع قرارداد در این نوع قرارداد به چه صورت است ؟

این قرارداد قرارداد بازسازی ساختمان بوده که میان کارفرما و پیمانکار بسته می شود به همین علت باید حتما به طور دقیق این مورد در آن ذکر شده و خدماتی که کارفرما در حین پروژه و بعد از آن مستلزم است که در ساختمان و برای آن انجام شود ذکر شود . درواقع میزان توقعات کارفرما از پیمانکار ، نیازهای ساختمان ، نوع متریال هایی که نیاز است ، نحوه ی تهیه ی آن ها و دیگر جزییات در این قسمت قرارداد باید به طور دقیق و با ریز جزییات ذکر شود و به قبول طرفین برسد . همچنین فضاهایی از ساختمان و دلایل آن برای بازسازی و مقدار آسیب ها و ایراداتی که دارد نیز حتما باید مورد بررسی قرار گرفته و در این بند بیان شود .

ذکر مبلغ قرارداد در این نوع قرارداد به چه صورت است ؟

این مبلغ که اصولا توسط کارفرما تعیین شده و با مشورت و یا پیشنهاد کارفرما به مبلغ نهایی رسیده باید به طور دقیق در قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان ذکر شود . درواقع مقدار این مبلغ بستگی زیادی به قرارداد و نیازهای ساختمان و دیگر موارد دارد . به طور کلی هزینه ی مصالح ، تجهیزات ، کارگرها ، سود پیمانکار ، درآمد کارگرها و ... همه و همه باید در نظر گرفته شده و سپس مبلغ مورد نظر تعیین گردد . در این بند از قرارداد این مبلغ به طور کلی و سپس به صورت جزیی برای هر بخش و شخص و جزییات باید بیان شود تا در انتهای کار هیچگونه مشکلی ایجاد نشود . همچنین اگر در طول پروژه به علت های مختلف مانند تورم و گرانی نیاز به مبلغی بیش از مبلغ گفته شده در ابتدا بود می توان با ایجاد تبصره ای آن را به داخل قرارداد آورد و به آن اشاره نمود .

ذکر روش ها و شرایط پرداخت مبلغ قرارداد در این نوع قرارداد به چه صورت است ؟

 بعد از آنکه مبلغ مورد نظر برای پرداخت از سمت کارفرما به پیمانکار و ... مشخص شد و در قرارداد ذکر شد باید روش و روند پرداخت این بلغ نیز به طور دقیق در قرارداد بیان شود . درواقع این بخش به این صورت است که مراحل پرداخت ، مبلغ در هر مرحله ، زمان پرداخت در هر مرحله و ... همه و همه در این بند بیان می شود و در صورت کوتاهی و یا دیرکرد از سمت کارفرما با توجه به قرارداد ضرر و زیان هایی به پیمانکار تعلق می گیرد . هر چقدر که این جزییات دقیق تر بیان شود و کار دقیق تر انجام شود اختلافات و مشکلات میان طرفین در آینده کمتر خواهد بود و پروژه بدون اختلال می تواند به پایان برسد .

2

ذکر اسناد و همچنین مدارک در این نوع قرارداد به چه صورت است ؟

زمانی که قرارداد میان کارفرما و پیمانکار برای بازسازی ساختمان بسته می شود مدارک و اسنادی از طرف کارفرما به پیمانکار مسئول داده می شود . این مدارک شامل پلان ها ، نقشه قسمت های مختلف ساختمان ، نوع دیوارها و به طور کلی درباره ی جزییات مختلف ساختمانی که قرار است مورد بازسازی قرار بگیرد می باشد . قبل از عقد قرارداد پیمانکار و مهندسین مربوطه باید روی ساختمان مطالعاتی انجام داده و با توجه به این اسناد و مدارک به نیازهای ساختمان پی برده چرا که تمامی این موارد در قسمت های مختلف قرارداد تاثیر خواهد گذاشت .

ذکر مدت لازم برای انجام پروژه در این نوع قرارداد به چه صورت است ؟

این موضوع را می توان یکی از مواردی دانست که باعث بحث و ایجاد مشکل میان کارفرما و پیمانکار می شود و به همین دلیل لازم است که حتما در ابتدا توسط مهندسین مربوطه و پیمانکار مورد بررسی قرار بگیرد و با تنظیم جدول زمانبندی برای رسیدگی به بخش ها و کارهای مختلف مدتی مشخص و دقیق به کارفرما گفته شود . چرا که تهیه تجهیزات و تجهیز کارگاه و همچنین در خدمت گرفتن کارگران همه و همه روزمزد حساب شده و بیشتر شدن مدت انجام پروژه ضرر و زیان هایی را به دنبال خواهد داشت . در زمانبندی باید روزهای تعطیل رسمی ، استراحت و ... همه در نظر گرفته شوند تا احتمال خطا در پایان کمتر باشد .

ذکر دیرکرد هر دو طرف در انجام پروژه در این نوع قرارداد به چه صورت است ؟

امروزه زمان ارزش زیادی دارد و به همین علت هر گونه دیرکرد طرفین بابت انجام کار ، پرداخت مبلغ و ... می تواند دردسرساز بوده و به ایجاد مشکل هم در روند ساخت و ساز هم در میان طرفین منتهی شود . به همین علت باید دیرکردی در نظر گرفته شود که به صورت کلی و جزیی اگر در بخش های مختلف هر یک از طرفین به موقع نتوانست کار لازمه را انجام دهد چه اتفاقی می افتد و چگونه باید جبران کند . بررسی همین نکته و ذکر آن در قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان باعث ایجاد وظیفه شناسی دو طرف و تضمین انجام فعالیت ها توسط آن ها و همچنین خیال راحت هر دو بابت حرفه ای جلو رفتن کارها می شود و در روند کار تاثیر مثبتی می گذارد .

دیگر مواردی که در قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان ذکر می شود نیز به طور ریز و جزیی باید بررسی شده و حتما تک تک موارد با دقت بالا در قرارداد بیان شود . در این صورت در نهایت میان طرفین و همچنین برای روند کار مشکلی پیش نخواهد آمد و پروژه به شکلی حرفه ای جلو خواهد رفت و به اتمام خواهد رسید .

3

کلام آخر

همانطور که می دانید قراردادها برای این میان افراد بسته می شوند تا با استناد بر آن طرفین قرارداد کار خود را به بهترین نحو و حرفه ای ترین شکل ممکن در زمان ذکر شده جلو ببرند . هر قرارداد نیز با توجه به نوع خود دارای مفاد و تبصره ها و بندهای مختلفی می باشد که باید بررسی شده و با هماهنگی با وکیل ها و افراد متخصص بسته شده و به امضای طرفین برسند .

شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا همواره با قرارداد های کاری شفاف و معتبر و پایداری به تعهدات کاری خود بیش از ده سال در زمینه صنعت ساختمان و بازسازی ساختمان فعالیت داشته است . با مراجعه به سایت به آدرس www.hiradana.com  از نمونه پروژه ها دیدن فرمایید . جهت بازدید و مشاوره از طریق شماره 09125754921 با هیرادانا در ارتباط باشید .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها