حمله بی سابقه رجانیوز به رییسی و قالیباف و ضرغامی؛

شورش های جدیدی را به کشور تحمیل می کنید | به دنبال جمع کردن رای هستید

کد خبر: 1184768

سایت رجا نیوز نزدیک به جبهه پایداری و متعلق به یکی از نزدیکان رییس جمهور در اقدامی بی سابقه رییس جمهور، رییس مجلس و وزیر میراث فرهنگی را متهم کرد در اغتشاشات با مماشات به دنبال جذب آرای خاکستری هستند.

شورش های جدیدی را به کشور تحمیل می کنید | به دنبال جمع کردن رای هستید

رجا نیوز با نقد سخنان ضرغامی وزیر گردشگری دولت سید ابراهیم رییسی، در دانشگاه شریف او را متهم کرده که زمانی انقلابی تندرو بوده ولی در حال حاضر حرف هایی مانند یک اصلاح طلب تندرو می زند.

اما این سایت به همین نقد اکتفا نکرده و پا را فراتر گذاشته و انتقاد بی سابقه ای را متوجه شخص رییس جمهور و مشاورانش کرده است. 

photo_2022-11-08_09-40-05

این سایت در ادامه می نویسد:

«البته نه فقط ضرغامی بلکه رئیس قوه‌ی مجریه و مشاورانش نیز طی این برهه‌ی حساس با نرمالیزاسیون مماشات صورت گرفته در قبال شورشیان و ایضا مطالبه‌ی بی‌جای اصلاحات، خواهان این هستند که کشور را در این دامی که پهن شده انداخته و شورش‌های جدیدی را به کشور تحمیل کنند.»

این سایت در ادامه با حمله به رییس مجلس، تغییرات مشروع و لازم مطرح شده توسط قالیباف و ایده حکمرانی نو او را انتخاباتی دیده و به او هم برچسب تکنوکرات می زند.

اینکه اتاق فکر این سایت به چه علت رییس جمهور و رییس مجلس را متهم کرده اند که به دنبال تحمیل شورش های جدید به کشور هستند، مشخص نیست ولی گویا آن ها معتقدند سیاست مدارانی که به دنبال تغییر و بهبود در وضعیت معیشت مردم است به دنبال رای قشر های خاکستری هستند و با این کار باعث ادامه اغتشاشات می شوند.

همه این موارد در حالی است که رییس جمهور در معرفی وزیر پیشنهادی رفاه به مجلس گفت: « در آغاز مسیر اصلاحات اقتصادی هستیم.» او در این صحبت ها از ضرورت اصلاحات اقتصادی سخن گفت.

لینک سخنان رئیسی در جلسه معرفی وزیر پیشنهادی رفاه

رییس مجلس هم در نطق خود از ضرورت «تغییرات مشروع و لازم» در حوزه های اقتصادی و اجتماعی گفته بود. 

لینک سخنان رئیس مجلس از ضرورت تغییرات مشروع لازم

مطلبی که رهبری معظم انقلاب در دیدار با اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان فرمودند، بر کار برای مردم و حل مشکلات تاکید داشت.

لینک بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام

البته باید به مسئولان سایت رجا نیوز گفت بر خلاف نقد شما نسبت به رییسی و قالیباف، در حالی که اغتشاشات رو به آرامش گذاشته، تغییر و اصلاح در دولت واجب است تا کمی وضع معیشتی بهبود یابد. انجام ندادن تغییرات اقتصادی و ناکارآمدی در بدنه دولت می تواند آسیب جدی به جریان انقلاب بزند و مردم را نسبت به شخص رییس جمهور بدبین نماید. 

رویکرد دوقطبی سازی و خالص سازی نیروهای انقلاب از شگردهای طیف نزدیک به پایداری بوده که ضربات سختی در سطح اجتماعی به این جریان وارد کرده و موجب سواستفاده جریان رقیب شده است. اکنون هم این سایت با سیاسی کردن مطالبات مردم از روی خواسته های اقتصادی و معیشتی عبور کرده و آن را نادیده می گیرد. بهبود شرایط معیشتی و باز کردن گره های اقتصادی و تغییر شیوه های حکمرانی که در پی کارآمدسازی نهادهاست را نمی توان با انگ های قدیمی و سوخته نادیده گرفت. 

با تمام این گفته ها حال باید دید نهادهای نظارتی حداقل تذکری به این سایت می دهند که روسای قوا را متهم به نقش داشتن در ادامه اغتشاشات می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها