راهنمای خرید انواع لباس فرم پزشکی زنانه از طراحان دوخت

کد خبر: 1189514

هر حرفه‌ای دارای پوشش خاص و نماد‌های مختص به خود است. یونیفرم پزشکی که با روپوش‌های پزشکی شناخته شده، جزو آن دسته از البسه با پرستیژ بالا و خوش استایل‌ است. لباس پرسنلی زنانه استاندارد در حوزه پزشکی، نیازمند پارامتر‌های استاندارد گوناگونی است که در اختیار شما می‌گذاریم.

ویژگی‌های یک لباس فرم پزشکی استاندارد

یک لباس فرم پزشکی استاندارد‌ علاوه برا داشتن ویژگی‌های فیزیکی استاندارد باید دارای خواص شیمیایی پایدار و دوام بالا باشد. مهم‌ترین پارامتر‌های انتخاب روپوش پزشکی به شرح زیر است:

جنس روپوش پزشکی

بدون شک یکی از مهم‌ترین معیار‌‌ها در خرید لباس فرم پزشکی، جنس مناسب و با دوام روپوش‌‌های پزشکی است. این روپوش‌‌ها که معمولا به رنگ سفید هستند و به علت تماس با ویروس‌ها و آلودگی‌هایی نظیر خون و مواد شیمیایی، همچنین رعایت‌ بهداشت و سلامتی پزشک و بیماران، به صورت مرتب و سریع شست‌وشو می‌شوند. بنابراین جنس پارچه این لباس‌‌ها باید مقاوم و پایدار باشد تا پس از شست‌وشو‌‌ی فراوان نیز به صورت آراسته و شیک باقی بمانند.

اجناس مورد استفاده در روپوش‌های پزشکی طراحان دوخت به‌صورت ترگال کجراه است، که این جنس‌ بهترین‌ و استاندارد‌ترین جنس برای استفاده در البسه پزشکی و لباس‌ کار است.

ویژگی‌های پارچه جنس ترگال کجراه

پارچه‌های ترگال با توجه به مقاومت بالا و جنس راحت، محبوبیت بسیار بالایی در بین لباس‌های پزشکی دارند. دوخت روپوش‌های پزشکی طول و عرض مربعی دارند؛ که این نیز یکی از عوامل مهم افزایش تراکم و مقاومت پارچه نسبت به فرسایش و تغییر فرم است. نوع کجراه پارچه‌های ترگال نسبت به نوع ساده آن‌ دارای تراکم وزنی بیشتری بوده که باعث میشود عمر، ماندگاری و همچنین نفود ناپذیری آن افزایش یابد. همچنین نوع دوخت آن‌ها، برای افزایش مقاومت و ماندگاری به صورت اُریب طراحی شده است،‌ به همین دلیل به این پارچه‌ها ‌کجراه می‌گویند.

پارچه ترگال کجراه به‌ عنوان پارچه تخصصی پزشکی بیمارستانی شناخته شده است. علت استفاده از این پارچه در پزشکی وجود مقاومت این پارچه نسبت به آب ژاول (مایع گندزدایی جهت ضد عفونی کردن البسه) است. درصورتی که پارچه‌‌های دیگر نسبت به آب ژاول حساس هستند؛ بنابراین ترگال‌های مناسب‌ترین جنس برای استفاده به‌عنوان روپوش‌های پزشکی است.

لباس فرم پزشکی طراحان دوخت از بهترین پارچه‌های ترگال کجراه با استاندارد‌های فنی تهیه و تولید شده‌ است، لذا مناسب‌ترین گزینه برای استفاده افراد در حوزه پزشکی است.

نکات مهم ‌خرید روپوش پزشکی

برای خرید لباس پزشکی بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

سایز روپوش

پس از توجه به جنس مورد استفاده در تولید روپوش پزشکی،‌ لازم است به یکی دیگر از پارامتر‌های مهم انتخاب و خرید روپوش پزشکی بپردازیم. در هنگام خرید روپوش پزشکی باید توجه داشت که سایز انتخابی برای خرید باید از سایز حقیقی بزرگتر باشد، زیرا پزشکان معمولا در زیر روپوش پزشکی ، لباس خود را می‌پوشند و استفاده از سایز‌های بزرگ‌تر می‌تواند راحتی و سرعت عمل بالاتری برای پزشکان به ارمغان بیاورد.

وجود جیب در لباس

وجود جیب در روپوش‌های پزشکی حائز اهمیت است زیرا معمولا پزشکان برخی وسایل را همیشه همراه خود دارند و در جابجایی در مطب و بیمارستان لازم است که این وسایل را همراه خود داشته باشند. وجود جیب در روپوش باعث افزایش سرعت عمل و همچنین بهداشتی‌تر بودن وسایل در زمان حمل است.

نوع دوخت و استایل

قطعا روپوش پزشکی پرستیژ‌ خاص خود را دارد و در اولین نگاه حرفه‌ای بودن و قدرت پزشکان را برای مردم تداعی می‌کند. پس لازم است نوع دوخت و شیوه قرار گیری این لباس‌های روی بدن به صورتی شیک و با پرستیژ باشد تا مردم و پزشکان نسبت به آن حس خوب و مثبت بیشتری داشته باشند.

معمولا روپوش‌‌های پزشکی موجود در بازار‌های متفرقه، در دوخت و شیوه قرارگیری روی بدن دارای نواقص بسیاری هستند و این عامل باعث کاهش پرستیژ لباس فرم می‌شود. اما البسه پزشکی تولید شده در طراحان دوخت به صورت استاندارد و شیوه دوخت مناسب برای قرارگیری صحیح روی بدن طراحی و تولید شده است تا این لباس‌ها هنگام استفاده بسیار با پرستیژ و شیک به‌نظر برسند.

مقاومت به مواد شیمیایی و دترجنت‌ها

همانطور که می‌دانید لباس‌های پزشکی را به صورت مرتب به دلیل مسائل بهداشتی شست‌وشو می‌دهند. معمولا در مطب‌ها و بیمارستان‌ها به دلیل آلودگی ویروس‌ها و مواد شیمایی، لباس‌‌های پزشکی را توسط آب ژاول گندزدایی و ضد عفونی می‌کنند. همچنین برای پاکیزگی و چربی‌زدایی این البسه از دترجنت‌ها استفاده می‌کنند. لذا این لباس‌ها باید نسبت به مواد شیمایی، مخصوصا دترجنت‌ها مقاوم بوده تا در اثر شست‌وشوی مدام و تماس با مواد شیمایی دچار فرسودگی و دفرمه شدن نشوند.‌

روپوش‌های پزشکی تولید شده توسط طراحان دوخت کاملا نسبت به مواد شیمایی آزمایشگاهی، دترجنت‌ها و آب ژاول مقاوم بوده و پس از شست‌وشوی مداوم و در تماس‌ بودن با مواد شیمایی خاصیت خود را حفظ می‌کند و همانند روز اول مقاوم و نو باقی می‌ماند.برای خرید لباس کار پزشکی طراحان دوخت می‌توانید از مدل‌های موجود در وب‌سایت ما دیدن کنید. طراحان دوخت مرجع تخصصی ارائه انواع لباس‌ پزشکی استاندارد، مقاوم و خوش استایل برای پزشکان و پرستاران عزیز در حوزه درمانی کشور است.

خرید انواع لباس کار از طراحان دوخت

اگر برای پرسنل خودتان دنبال خرید انواع لباس کار باکیفیت با قیمت مناسب هستید، می‌توانید به سایت طراحان دوخت سر بزنید و بعد از مشخص کردن صنعت کاری، تجهیزات و لباس موردنظرتان را به راحتی سفارش دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها