چگونه کد سجام فراموش شده را بازیابی کنیم؟

کد خبر: 1113197

چگونه کد سجام فراموش شده را بازیابی کنیم؟

یکی از مراحل الزامی برای شروع سرمایه گذاری در بورس، ثبت ‌نام در سامانه سجام یا به اصطلاح سجامی شدن است. سامانه سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تاسیس شده است. هدف از راه اندازی سامانه سجام، جمع‌آوری و ایجاد بانک اطلاعاتی از مشخصات سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه و مبارزه با پولشویی و فسادهای مالی است. بعد از ثبت نام در سجام، یک کد پیگری ده رقمی به شماره همراه‌تان ارسال می‌شود که همراه داشتن آن برای احراز هویت الزامی است. در صورتی که این کد را فراموش کردید یا به هر دلیلی مفقود شد، باید این کد پیگیری را بازیابی کنید. در این مقاله قصد داریم به روش‌های مختلف بازیابی کد سجام اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

دریافت کد پیگیری ده رقمی سجام

برای ثبت ‌نام در سامانه سجام، باید به سایت سجام به نشانی sejam.ir مراجعه کنید و گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صفحه‌ای پیش روی شما باز می‌شود که باید شماره همراه خود را در آن وارد کنید، سپس در ادامه به شماره همراه‌تان یک کد تایید ارسال خواهد شد که باید این کد را در کادر مربوطه درج کنید. در نظر داشته باشید که برای ثبت نام در این سامانه باید یک مبلغ تعیین شده را به حساب سجام واریز کنید.

بعد از ثبت کد تایید و واریز مبلغ، می‌توانید فرایند ثبت نام را ادامه دهید. در این مراحل اطلاعات و مشخصات هویتی، تحصیلی، شغلی و ... را باید تکمیل کنید. در مرحله بعدی صحت اطلاعات درج شده مورد بررسی قرارخواهد گرفت که در صورت تایید، کد پیگیری ده رقمی سجام ارسال خواهد شد. اگر کد پیگیری سجام به شماره همراه‌تان ارسال نشد، باید مشخصات وارد شده را از اول بررسی کنید و از صحت آن مطمئن شوید.

همراه داشتن کد ده رقمی سجام برای فرایند احراز هویت الزامی است. احرازهویت سجام در حال حاضر از دو روش حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود. در صورت انتخاب روش حضوری، باید با در دست داشتن مدارک هویتی اصلی خود و کد پیگیری ده رقمی سجام به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید و در صورت انتخاب روش غیرحضوری، باید از طریق سایت سجام و بخش احراز هویت آنلاین اقدام کنید. در ادامه به بررسی نحوه بازیابی کد سجام می‌پردازیم.

نحوه بازیابی کد سجام

در بخش‌ قبل به اهمیت کد پیگیری ده رقمی سجام برای فرآیند احراز هویت اشاره کردیم. حال بنا به هر دلیلی ممکن است شخص کد پیگری را فراموش کرده باشد. در این صورت تکلیف چیست؟ آیا روش برای بازیابی کد سجام وجود دارد؟ چگونه برای دریافت مجدد کد پیگیری ده رقمی سجام اقدام کنیم؟

در پاسخ باید گفت، بله روش‌های متفاوتی برای بازیابی کد سجام وجود دارد و با انجام این روش‌ها کد پیگیری سجام، مجدد به شماره همراه‌تان ارسال خواهد شد. برای همین لازم است ابتدا به سامانه سجام به نشانی sejam.ir مراجعه کنید و در همان صفحه اول گزینه بازیابی کد پیگیری را انتخاب کنید. با انجام این کار، باید مشخصات هویتی خود را درج کنید و در نهایت پیامی با محتوای زیر نمایش داده می‌شود:

«در صورتی که در سجام ثبت نام کرده و در وضعیت کد پیگیری باشید، کد مذکور به تلفن همراه شما ارسال خواهد شد.»

اگر کد پیگیری مجدد ارسال نشد، چه کار کنیم؟

معمولا با انجام روش قبل، کد پیگیری ده رقمی سجام تا 24 ساعت آینده به شماره همراه‌تان مجدد ارسال می‌شود. حال اگر به هر دلیلی این کد پیگیری ارسال نشد، می‌توانید از روش دیگری برای بازیابی کد سجام استفاده کنید. در روش دوم می‌توانید به صورت مستقیم از طریق لینک profilesejam.csdiran.ir اقدام کنید. بعد از ورود، گزینه ثبت نام را انتخاب و مشخصات مورد نیاز را در کادرهای مشخص شده وارد کنید. بعد از دریافت کد تایید و مراجعه به صفحه نهایی، در قسمت بالای صفحه، کد پیگیری 10 رقمی سجام قابل مشاهده است.

کلام آخر

ثبت نام در سامانه سجام، یکی از اقدامات اولیه و الزامی برای شروع فعالیت در بازار بورس است. افرادی که قصد دارند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند، باید مشخصات هویتی، تحصیلی، بانکی و ... را در این سامانه ثبت کنند. در فرایند ثبت نام سجام یک کد پیگیری 10 رقمی به شخص ارسال می‌شود که همراه داشتن این کد برای فرایند احرازهویت، الزامی است. حال به هر دلیلی ممکن است این کد مفقود شود و شخص مورد نظر، باید برای بازیابی آن اقدام کند. در این مقاله به روش‌های مختلفی برای بازیابی کد سجام اشاره کردیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها