روش‌های کاربردی و ساده برای باز کردن لوله ظرفشویی

کد خبر: 915161

یکی از ساده‌ترین راه‌های باز کردن لوله ظرفشویی استفاده از آب داغ است. یک کتری را روی گاز بگذارید و اجازه دهید که آب آن جوش بیاید، سپس آب داغ را با فشار زیاد در ظرفشویی بریزید. آب داغ و فشار زیاد آن باعث باز شدن لوله گرفته ظرفشویی شما می‌شود.

روش‌های کاربردی و ساده برای باز کردن لوله ظرفشویی

باز کردن لوله ظرفشویی معمولا به روش‌های مختلفی امکان پذیر است. این روش‌ها می‌تواند ساده و بدون ابزار و وسایل خاص باشد یا می‌تواند پیچیده و زمان بر و با ابزار خاصی انجام شود. در این مطلب به شما هر دو شیوه ساده و پیچیده را برای باز کردن لوله ظرفشویی آموزش می‌دهیم، پس با ما همراه شوید. استفاده از کتری آب داغ یکی از ساده‌ترین راه‌های باز کردن لوله ظرفشویی استفاده از آب داغ است. یک کتری را روی گاز بگذارید و اجازه دهید که آب آن جوش بیاید، سپس آب داغ را با فشار زیاد در ظرفشویی بریزید. آب داغ و فشار زیاد آن باعث باز شدن لوله گرفته ظرفشویی شما می‌شود.

روش‌های کاربردی و ساده برای باز کردن لوله ظرفشویی

استفاده از ترکیب نمک و جوش شیرین یکی دیگر از راه‌های باز کردن لوله ظرفشویی استفاده از ترکیب نمک و جوش شیرین است. به این ترتیب که نیم فنجان نمک را با نیم فنجان جوش شیرین ترکیب کنید و داخل لوله ظرفشویی بریزید. به مدت بیست دقیقه از ظرفشویی استفاده نکنید تا این مخلوط در لوله ظرفشویی بماند. سپس یک کتری آب جوش داخل لوله ظرفشویی و با فشار زیاد بریزید. بین نمک و جوش شیرین واکنشی به وجود می‌آید که باعث باز شدن لوله گرفته و از بین رفتن چربی‌ها و جرم‌ها درون لوله خواهد شد. استفاده از سرکه سفید به جای ترکیب نمک و جوش شیرین می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه را داخل لوله ظرفشویی بریزید و به مدت نیم ساعت به آن فرصت دهید تا داخل لوله بماند. سپس یک کتری آب داغ را با فشار داخل لوله بریزید تا ظرفشویی را باز کند. البته در این مورد شما می‌توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز استفاده کنید. طبق روش‌های قبلی ابتدا جوش شیرین و سرکه را در ظرفشویی بریزید، سپس یک کتری آب داغ را در سینکی که درپوش آن را گذاشتید، خالی کنید و بعد در سینک را بردارید تا آب به یکباره داخل آن شود و لوله را باز کند. استفاده از مایع ظرفشویی یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین وسایل برای باز کردن لوله ظرفشویی استفاده از مایع ظرفشویی است. برای این کار یک چهارم فنجان مایع ظرفشویی را داخل یک ظرف خالی بریزید و آن را با آب بجوشانید، سپس این ترکیب را درون لوله ظرفشویی بریزید. بعد از آن دوباره یک کتری آب داغ داخل سینک بریزید.

روش‌های کاربردی و ساده برای باز کردن لوله ظرفشویی

استفاده از لوله باز کن پلاستیکی وقتی هیچ کدام از راه حل‌های بالا جواب نداد، سراغ لوله باز کن پلاستیکی می‌رویم. قبل از استفاده از لوله باز کن کمتر از نصف سینک‌تان را پر از آب کنید. پس از آن با استفاده از لوله باز کن سعی کنید که لوله را باز کنید. استفاده از جوهر نمک در صورتی که لوله ظرفشویی شما با مایع ظرفشویی باز نشد، از جوهر نمک استفاده کنید. برای استفاده از جوهر نمک، یک ظرف بزرگ بدون استفاده را با سه چهارم گالن آب پر کنید، سپس سه فنجان جوهر نمک را به ظرفتان اضافه کنید. این مخلوط را با یک قاشق کهنه و بلااستفاده به خوبی هم بزنید. قاشقی که برای این کار استفاده می‌کنید، جتما باید چوبی باشد. اصلا از قاشق‌های فلزی برای این کار استفاده نکنید. اگر قاشق چوبی ندارید از یک تکه چوب استفاده کنید. وقتی جوهر نمک را با آب ترکیب می‌کنید؛ بخار و گرمایی در درون ظرف به وجود می‌آید که بسیار خطرناک است. از این نظر حتما باید برای این کار دستکش بپوشید. صورت و چشم‌هایتان را نیز با یک وسیله محافظتی بپوشانید. سپس با احتیاط این ترکیب را داخل لوله بریزید و بیست تا سی دقیقه فرصت دهید تا داخل لوله بماند. پس از آن آب داغ را وارد لوله بریزید. اگر میزان گرفتگی لوله ظرفشویی شما بسیار بالا باشد، باید چند بار این کار را تکرار کنید. اگر جوهر نمک ندارید، می‌توانید به جای آن از وایتکس استفاده کنید. برای استفاده از وایتکس باید یک لیوان بزرگ آن را داخل لوله بریزید و پس از ده دقیقه آب جوش را وارد ظرفشویی کنید. استفاده از جاروبرقی اگر در خانه جاروبرقی قدرتمندی دارید و این جاروبرقی علاوه بر قابلیت مکش، توانایی دمیدن هوا را نیز دارد می‌توانید از آن استفاده کنید. برای این کار اول آشغال گیر یا محافظ سینک ظرفشویی‌تان را باز کنید. سپس دهانه جاروبرقی را در لوله مسدود شده قرار دهید. سپس قابلیت پمپاژ جاروبرقی را فعال کنید تا لوله پاکسازی شود. اگر جاروبرقی شما قابلیت مکش زباله‌های تر را دارد، از این روش استفاده کنید. این روش برای مواقعی استفاده می‌شود که لوله ظرفشویی به شدت مسدود نشده باشد.

روش‌های کاربردی و ساده برای باز کردن لوله ظرفشویی

استفاده از سیم یا فنر در موارد خیلی جدی باید از روش سیم زدن یا فنر زدن استفاده کرد. البته این روش توسط کسانی که حرفه اصلی‌شان باز کردن لوله و تخلیه فاضلاب است، انجام می‌شود. این کار را با ابزاری شبیه به چنگک می‌توانید انجام دهید. مثلا می‌توانید از چوب رختی یا یک آویز نازک فلزی استفاده کنید. چوب رختی را صاف کنید و انتهای آن را به شکل قلاب در بیاورید. در ظرفشویی را باز کنید و با قلاب سعی کنید، اجرام و آشغال‌ها را از درون آن خارج کنید. دقت کنید که زباله‌ها را به سمت بالا بکشید و آن‌ها را به سمت پایین هل ندهید. هل دادن زباله‌ها به سمت پایین درصد گرفتگی لوله را افزایش می‌دهد. قبل از هر کاری یک ظرف یا سطل بزرگ زیر لوله قرار دهید تا زباله‌ها روی زمین نریزند. بست‌های لوله‌ای که به شکل یو است را باز کنید و محتویات آن را به کمک قلاب خالی کنید. معمولا به خاطر شکل یو مانند این لوله در گوشه آن زباله‌های بیشتری گیر می‌کند که نباید از آن‌ها غافل شوید. نکته پایانی با انجام یکی از این روش‌ها لوله ظرفشویی شما باز می‌شود. مطمئن باشید که باز کردن لوله ظرفشویی از باز کردن چاه فاضلاب و چاه توالت راحت تر است. اما اگر باز هم نتوانستید از عهده این کار بر آیید، باز کردن لوله ظرفشویی را به متخصص آن بسپارید.

منبع: دنیاک

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها