واکنش اوکراین به اقدام ایران در تحویل «جعبه سیاه هواپیما»

کد خبر: 1008048

رئیس‌جمهور اوکراین از تصمیم اخیر ایران برای تحویل دادن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه واکنش نشان داد و از این اقدام استقبال کرد.

واکنش اوکراین به اقدام ایران در تحویل «جعبه سیاه هواپیما»

خبرگزاری مهر:به نقل از رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از تصمیم اخیر ایران برای تحویل دادن جعبه سیاه هواپیمای حادثه دیده اوکراینی به فرانسه استقبال کرد.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرده است که کارشناسان این کشور نیز در فرایند بازخوانی جعبه سیاه در کنار کارشناسان فرانسوی، آمریکایی و کانادایی مشارکت خواهند داشت.

روز گذشته «فرانسوا- فیلیپ شامپاین» وزیر خارجه کانادا در یک پیام توئیتری تأیید کرد که جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی به دست مقامات پاریس رسیده است.

به گفته این مقام کانادایی، انتظار می‌رود که این جعبه‌های سیاه روز دوشنبه برای انجام تجزیه و تحلیل به آژانس تصادف هوایی فرانسه تحویل داده شود. او همچنین افزود که مقامات حمل و نقل کانادا نیز در این روند تحلیل حضور خواهند داشت.

پیشتر معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرده بود که جعبه‌های سیاه این هواپیمای مسافربری برای تجزیه و تحلیل به فرانسه ارسال شده است.

به گزارش مهر، صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی در حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها