ادعای پادشاه بحرین درباره صلح با اسرائیل

کد خبر: 1022515

پادشاه بحرین در توجیه توافق ضد فلسطینی کشورش با رژیم صهیونیستی مدعی شد که این توافق در راستای تحقق صلح در منطقه صورت گرفته است.

ادعای پادشاه بحرین درباره صلح با اسرائیل

خبرگزاری فارس: «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین مدعی شد که توافق این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط به تحقق صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا به ویژه فلسطین کمک خواهد کرد.

او که پنجشنبه به صورت ویدیو کنفرانس در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت که «هدف از توافق صلح با اسرائیل، تحقق صلح در منطقه و فلسطین است».

بن عیسی با تمجید از امضای توافق با رژیم اشغالگر قدس، مدعی شد که موضع این کشور در قبال مسئله فلسطین ثابت است.

پادشاه بحرین در نطق خود خواستار افزایش تلاش‌ها برای حل مسئله فلسطین بر اساس راه‌کار دو دولتی (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) و طرح صلح عربی شد.

«طرح صلح عربی» در فلسطین به ابتکار پادشاه سابق سعودی مطرح شده است. این طرح، به‌رسمیت شناختن «موجودیت اسرائیل» از سوی کشورهای عربی و برقراری روابط بین طرفین را منوط به تشکیل کشور فلسطین می‌داند.

بحرین و امارات ۲۵ اردیبهشت توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را در کاخ سفید امضا کردند و مدعی شدند که این توافق، طرح اشغالی الحاق ۳۰درصد از اراضی کرانه باختری را متوقف کرده است. ادعایی که صهیونیست‌ها آن را رد کردند.

اعلام این توافق که از سوی ناظران به منزله به رسمیت شناختن رژیم تل‌آویو است، باعث آغاز دور جدیدی از تظاهرات علیه مقامات بحرینی در داخل بحرین و خارج آن شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها