موضع دو کشور اروپایی درباره دولت جدید آمریکا

کد خبر: 1032404

وزیر امور خارجه آلمان گفت روابط این کشور با آمریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، بهبود پیدا خواهد کرد اما هنوز درگیری‌های کافی با شرکای اروپایی وجود دارد که نشان می‌دهد همه‌چیز متفاوت نخواهد شد.

موضع دو کشور اروپایی درباره دولت جدید آمریکا

ایسنا:به نقل از رویترز، هایکو ماس که روز پنجشنبه در مجمع صلح پاریس صحبت می‌کرد، افزود که امیدوار است واشنگتن رهبری کنترل تسلیحاتی را به عهده بگیرد و در تضاد با دولت فعلی، به روسیه و چین فشار بیاورد. امنیت مشترک در اروپا بدون روسیه ممکن نیست

وزیر خارجه آلمان امروز در پاریس اعلام کرد: امنیت مشترک در اروپا بدون روسیه ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا باید ایده همکاری با روسیه را مورد توجه قرار دهند.

وزیر خارجه آلمان که در پاریس سخنرانی می‌کرد، در این خصوص گفت که ایده کنترل تسلیحاتی در حال حاضر وضعیتی تاسف‌بار دارد.

«هایکو ماس» در ادامه اضافه کرد که مذاکرات منع گسترش تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه می‌تواند چشم‌انداز گفتگوهای اروپایی در زمینه امنیت و صلح را نیز فراهم کند.

وی در ادامه افزود: امنیت مشترک در اروپا بدون روسیه ممکن نیست.

"ژان ایو لودریان"، همتای فرانسوی ماس هم گفت که شاهد بهبود همکاری مشترک در کنترل همه‌گیری کووید ۱۹ و مقابله با کنترل آب و هوایی بوده، اما اظهارات ماس مبنی بر اینکه مسائل پیچیده دیگری هم هستند که سریعاً باید به آن‌ها پرداخته شود را تکرار کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها