«ماهر الاخرس» آزادی را در آغوش کشید

کد خبر: 1035174

ماهر الاخرس اسیر فلسطینی که چندی قبل پس از تسلیم شدن صهیونیست‌ها و موافقت با آزادی وی، به اعتصاب غذای خود پایان داده بود، امروز بر اشغالگران پیروز شد و آزادی را در آغوش کشید.

«ماهر الاخرس» آزادی را در آغوش کشید

خبرگزاری مهر: شبکه المیادین لحظاتی قبل گزارش داد که اشغالگران اسرائیلی، ماهر الاخرس اسیر فلسطینی را پس از اعتصاب غذا به مدت ۱۰۳ روز آزاد کردند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اندکی قبل ماهر الاخرس اسیر فلسطینی را آزاد کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که ماهر الاخرس اسیر فلسطینی به اعتصاب غذای ۱۰۳ روزه خود پس از توافق مبنی بر آزادی وی در ۲۶ نوامبر جاری پایان داده است.

بر اساس این گزارش؛ ماهر الاخرس لحظاتی قبل از طریق گذرگاه نظامی جباره در نزدیکی طولکرم وارد کرانه باختری شد.

خبرنگار المیادین گزارش داد: ماهر الاخرس دچار ضعف عضلانی است که نمی‌تواند که روی پای خود بایستد.

خبرنگار المیادین اعلام کرد: این اسیر فلسطینی در مسیر بیمارستان النجاح در نابلس است.

این اسیر فلسطینی که صبح امروز پنجشنبه ششم آذرماه از بند صهیونیست‌ها آزاد شد، در ششم نوامبر ۲۰۲۰ پس از تن دادن اشغالگران به خواسته وی و تسلیم شدن در برابر وی به اعتصاب غذایی که ۱۰۳ روز به طول انجامید پایان داد.

ماهر الاخرس اسیر ۴۹ ساله فلسطینی از منطقه جنین در کرانه باختری است. او دارای ۶ فرزند است و از سال ۱۹۸۹ تاکنون در دوره‌های مختلف مجموعاً ۵ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند بوده است. الاخرس اولین بار ۳۱ سال قبل به مدت ۷ ماه بازداشت شد. دومین بار در سال ۲۰۰۴، به مدت ۲ سال به زندان رفت. سال ۲۰۰۹ به مدت ۱۶ ماه بازداشت اداری شد و سال ۲۰۱۸ نیز به مدت ۱۱ ماه به زندان رفت.

آخرین بار ارتش رژیم صهیونیستی ماهر الاخرس را ۲۷ جولای ۲۰۲۰ بازداشت کرد. پس از بازداشت، وی را به ۴ ماه بازداشت اداری محکوم کردند. الاخرس، در اعتراض به این اقدام غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی اعلام کرد دست به اعتصاب غذا می‌زند تا زمانی که آزاد شود یا به شهادت برسد.

با آغاز اعتصاب غذای ماهرالاخرس صهیونیست‌ها وی را به زندان‌های مختلفی بردند تا او به مدت طولانی در یک زندان باقی نماند. او در آغاز اعتصاب غذا، در زندان «حوارة» بازداشت بود. پس از آن به زندان «عوفر» و سپس به زندان «عیادة الرملة» منتقل شد.

از آغاز ماه سپتامبر ۲۰۲۰ اعضای حیاتی بدن وی دچار ضعف شدید شدند و دیگر قادر به حرکت نبود. با وخیم شدن حالش به بیمارستان «کابلان» منتقل شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها