افشای یک دیدار بن‌سلمان را به شدت عصبانی کرد

کد خبر: 1036882

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ، به یک روزنامه صهیونیست خبر داد ، دلیل حضور بنیامین نتانیاهو در عربستان کمک و حمایت از ولیعهد برای دوره حضور دولت بایدن بوده است.

افشای یک دیدار بن‌سلمان را به شدت عصبانی کرد

خبرگزاری تسنیم: جان برینان مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)،به روزنامه عبری زبان هاآرتص خبر داد ، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای مصون داشتن خود از برنامه های احتمالی دولت بایدن به دیدار نتانیاهو رفت.

به گفته این مسئول سابق امنیتی آمریکا، پیش از این تمام دیدارهای انجام شده میان ریاض و تل آویو در میان شخصیت هایی انجام می شد که در آن زمان بخشی از ساختار حاکم دو طرف به شمار نمی رفتند.

وی تاکید کرد نشست های مستقیم و رو در رو میان مسئولین سرویس های اطلاعاتی دو طرف برگزار شده است که من هم از آن مطلع هستم.

وی در ادامه به هاآرتص گفت : به نظر من هدف اصلی از برگزاری نشست اخیر (بین محمد بن سلمان و بنیامین نتانیاهو) کمک به محمد بن سلمان برای دفاع از خود در مقابل اقداماتی است که ممکن است دولت بایدن انجام دهد ، من فکر می کنم بن سلمان به دنبال یافتن راه هایی برای حفاظت از خود در مقابل اتهام هایی همچون قتل فجیع جمال خاشقی است در حالی که او تلاش دارد خود را به عنوان رهبر بالفعل و حقیقی پادشاهی عربستان معرفی کند.

این در حالی است که الکس فیشمن تحلیلگر ارشد روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی که امروز جمعه منتشر شد خبر داد محمد بن سلمان از افشای دیدارش با بنیامین نتانیاهو به شدت عصبانی است و این عصبانیت به حدی رسید که اجازه نداد رئیس موساد سفر برنامه ریزی شده خود را به عربستان انجام دهد.

فیشمن به نقل از منابع سیاسی اسرائیلی خبر داد یوسی کوهن رئیس موساد شخصیت عالی رتبه بود که در سایه عصبانیت محمد بن سلمان اجازه سفر به عربستان را پیدا نکرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، محمد بن سلمان از فخر فروشی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بقیه مسئولین اسرائیلی از حضور در نئوم عربستان و دیدار با محمد بن سلمان به شدت عصبانی شد.‎

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها