جدیدترین اخبار کرونا در اروپا

کد خبر: 1049723

رئیس بانک مرکزی اروپا پیش بینی کرده که اوضاع اقتصادی منطقه یورو تازه از اواسط سال ۲۰۲۲ می‌تواند به وضعیت قبل از کرونا برگردد و کشورهای اروپایی هم یکی پس از دیگری برای تولید واکسن‌های تایید شده در اروپا ابراز تمایل می‌کنند.

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا

خبرگزاری تسنیم: انواع موج های جهش یافته کرونا در اروپا در حال شیوع است و شرایط بسیار سخت و دشواری را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

انتقاد مقام آلمانی به کاهش محدودیت‌ها در مناطق مرزی بین اتریش و جمهوری چک

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "مارکوس بلوم"، دبیر کل حزب سوسیال مسیحی آلمان به کاهش محدودیت ها در مناطق مرزی بین اتریش و جمهوری چک انتقاد وارد کرده و اعلام کرده که این دو کشور با سیاست های بازگشایی غیر مسئولانه خود موفقیت در آلمان برای مهار کرونا را در معرض خطر قرار می دهند.

صدر اعظم اتریش: ماه‌های سختی در انتظار ماست

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش هم در سخنانی با وجود برخی کاهش محدودیت های ارتباطی در کشورش که از روز دوشنبه آغاز می شود اعلام کرد: من بر این عقیده‌ام که شرایط در تابستان با توجه به واکسیناسیون بهتر خواهد شد و ما در بسیاری زمینه ها می توانیم به زندگی نرمال بازگردیم.

وی افزود: اما من در عین حال اطمینان دارم که ماه های آینده دوران سختی خواهد بود. صدر اعظم اتریش تصمیم دولت برای کاهش محدودیت ها با توجه به تداوم آمارهای بالای مبتلایان را با آمادگی پایین مردم برای تداوم این محدودیت ها بعد از یک قرنطینه 6 هفته‌ای توجیه کرد.

وی هشدار داد که اگر آمارها همچنان افزایش یابد باید با تشدید اقدامات به آن واکنش نشان دهیم.

طرح اتریش برای تولید واکسن‌های چینی و روسی در کشور خود

کورتس می خواهد در مبارزه با بحران کرونا واکسن هایی را از روسیه و چین در کشور خود تولید کند. وی تاکید کرد که البته پیش شرط این اقدام تایید این واکسن ها در اتحادیه اروپا است.

وی نکات مهم در یک واکسن را ایمنی، در دسترس بودن و اثربخشی آن و نه مسائل ژئوپلیتیکی دانست.

صدر اعظم اتریش همچنین آژانس دارویی اروپا را متهم کرد که بسیار بوروکراتیک و کُند در زمینه تایید واکسن ها کار می کند. وی خواستار تایید سریع تر واکسن های خارج از این اتحادیه شد.

231 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 8616 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 231 مرگ کرونای جدید خبر داده است.

اداره فدرال پلیس جنایی آلمان (BKA) از افزایش چشمگیر تهدیدها و خصومت ها علیه سیاستمداران، دانشمندان و روزنامه نگاران در دوران بحران کرونا خبر داده است.

افزایش تهدیدها و دشمنی‌ها علیه مقامات آلمانی

"هولگر مونش"، رئیس این نهاد امنیتی در آلمان که در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" سخن می گفت تصریح کرد: ما با نگرانی به شمار روزافزون تهدیدها و دشمنی ها در جامعه می نگریم. این تهدیدها بیشتر متوجه سیاستمداران و افراد دیگر مانند ویروس شناسان است که در دوران بحران کرونا بخصوص در رسانه ها حضور دارند.

وی افزود: ما به صورت روز افزون حملاتی را علیه سیاستمداران ثبت می کنیم. احساسات و احساسی گری تشدید شده است. بنابراین اداره فدرال پلیس جنایی آلمان طرح های حفاظتی خود را در هماهنگی با ایالات و با شرایط منطبق می کند.

این مقام امنیتی در آلمان همچنین تصریح کرد که شفاف سازی اقدامات از طرف عرصه سیاسی در این شرایط اهمیت دارد. همچنین حمایت ها برای افرادی که به دلیل کرونا در شرایط اضطراری اقتصادی قرار گرفته‌اند جامعه را پایدار می کند.

این مسئله که اقدامات دولتی علیه بحران کرونا انگیزه بالایی برای خصومت ایجاد می کند همچنین در پاسخ وزارت کشور آلمان به درخواست یک نماینده حزب چپ آلمان هم آمده است.

بر این اساس نهادهای امنیتی در سال گذشته حدود 2629 مورد جرائم علیه مقامات و مسئولین را ثبت کرده‌اند. این در حالی است که در سال 2019 تعداد این جرائم 1674 مورد و در سال 2018 ، 1256 مورد بوده است. به این ترتیب شمار این گونه جرائم در آلمان در عرض 2 سال بیش از دو برابر شده است.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان 374 مورد از این جرائم در ارتباط با بحران کرونا بوده است.

وزارت کشور آلمان همچنین اعلام کرد که اخیرا وقایع کرونا و اقدامات دولتی برای مهار آن به اعتراضات و مخالفت های روزافزون علیه دولت و نمایندگان آن منجر شده است.

آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونایی در آلمان هم همچنان بالاست. قرار است روز چهارشنبه مقامات دولتی و ایالتی در آلمان در نشستی درباره چگونگی ادامه روند مبارزه با بحران کرونا و محدودیت ها مشاوره کنند.

هشدار مقامات آلمانی درباره کاهش عجولانه محدودیت‌ها

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان درباره کاهش چشمگیر محدودیت ها در این شرایط هشدار داده و با نگاهی به نشست پیش روی مقامات آلمانی گفت: شمار مبتلایان جدید در حال حاضر به ندرت پایین تر از اواخر اکتبر و زمانی که محدودیت ها آغاز شده بود است. تازه از حدود دو هفته پیش آمارها در حال کاهش است و آمار مرگ های کرونایی همچنان بالا است.

وی تاکید کرد: من بسیار امیدوارم که ما حداکثر تا اوایل بهار و عید پاک این موج کرونا را کاملا بشکنیم و کاهش محدودیت ها امکان پذیر شود.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین در این باره که ویروس جهش یافته انگلیسی تقریبا در سراسر آلمان مشاهده شده است ابراز نگرانی کرد.

آلتمایر از طرح های منطقه‌ای برای کاهش محدودیت ها استقبال کرد.

مغازه داران آلمانی در آستانه ورشکستگی

تعطیلی های مداوم و کمک های پرداخت نشده دولت و یک آینده نامعلوم بسیاری از مغازه های آلمانی را در معرض تهدید موجودیت قرار داده و یا آن ها را با ورشکستگی روبرو کرده است. فروش آنلاین هم جایگزینی برای این شرایط نیست.

"فرانک اولریش مونتگومری"، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هم در آستانه نشست مقامات دولتی درباره کرونا با کاهش محدودیت های گسترده مخالفت کرده و درباره عواقب آن هشدار داده است.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی هم درباره کاهش محدودیت های چشمگیر در شرایط فعلی هشدار داده و آن را با توجه به شرایط همسایگان خطرناک ارزیابی کرده است.

افزایش اختلالات روانی در بین جوانان آلمانی

اختلالات روانی در بین جوانان آلمانی هم پیامد بحران کرونا در آلمان افزایش پیدا کرده است. یک کارشناس آلمانی از افزایش روزافرون این گونه اختلالات در بین جوانان آلمانی سخن گفته و اعلام کرده که باید توجه بیشتری در این راستا انجام شود.

"توبیاس رنر"، رئیس انجمن روان شناسی کودک و نوجوان توبینگن گفته است که در حال حاضر ما شاهد افزایش چشمگیر نیاز به مراقبت های روزانه هستیم. وی از تشدید اوضاع در ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر خبر داد.

وی از عرصه سیاسی خواست که کودکان و نوجوانان و کلینیک ها را مورد بی توجهی قرار ندهد.

اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی در شهر مرزی آلمان

روز گذشته اعتراضاتی علیه محدودیت ها و اقدامات ضد کرونایی در شهر مرزی فرای لاسینگ آلمان برگزار شد. سخنگوی پلیس آلمان آمار دقیقی از شمار معترضان را اعلام نکرده و تنها از حضور بیش از هزار نفر سخن گفت.

مخالفت نیمی از شهروندان آلمانی با کاهش محدودیت‌ها

یک نظرسنجی انستیتو یوگو هم نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی مخالف کاهش محدودیت ها برای مهار کرونا هستند.

حدود 37 درصد شهروندان آلمانی خواستار تمدید محدودیت های فعلی و 13 درصد هم خواهان تشدید آن هستند.

بر این اساس، 30 درصد شهروندان هم خواستار کاهش محدودیت ها و 13 درصد هم خواهان بازگشت به زندگی نرمال هستند. 7 درصد هم اعلام کرده‌اند که هیچ اطلاعاتی در این باره ندارند.

در آلمان هم بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی تا به حال 3.1 میلیون نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بانک مرکزی اروپا: وضعیت اقتصادی تا اواسط سال 2022 به وضعیت قبل باز نمی‌گردد

"کریستین لاگارد"، رئیس بانک مرکزی اروپا هم در گفتگویی با یک رسانه فرانسوی اعلام کرده که بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو تازه در نیمه دوم سال جاری آغاز می شود. به گفته وی قابل انتظار است که همچنان ناامنی هایی در زمینه اقتصادی شکل گیرد.

وی تاکید کرد که کاملا واضح است که اقتصاد تا اواسط سال 2022 به وضعیت قبل از همه گیری کرونا باز نخواهد گشت.

وی بر لزوم هر چه سریع تر به کار افتادن صندوق کمک های کرونایی اروپا برای کمک به بهبود اوضاع اقتصادی کشورها تاکید کرده است.

رومانی در اندیشه تولید واکسنی تایید شده در داخل

رومانی هم می خواهد حداقل یکی از واکسن های تایید شده در اتحادیه اروپا را در کشور خود تولید کند. نخست وزیر این کشور این طور اعلام کرده و گفت: کمیسیون اروپایی از ما پرسیده که آیا ظرفیت این کار را دارید و ما پاسخ مثبت داده‌ایم.

اعتراضات ضد محدودیت‌ها در دانمارک

در دانمارک هم صدها نفر علیه اقدامات برای مهار کرونا به خیابان ها آمدند و اعتراض کردند. در بین معترضان که در برابر پارلمان این کشور تجمع کرده بودند همچنین کودکان هم دیده می شدند.

معترضان قرنطینه سراسری اعمال شده در کشورشان را به عنوان اقدامی دیکتاتوری ارزیابی می کردند. آن ها خواهان آزادی بودند.

در دانمارک هم از اواسط دسامبر مدارس، رستوران ها و اکثر مغازه ها تعطیل است. در ژانویه هم دولت قرنطینه سراسری در این کشور را تا اواخر فوریه تمدید کرد.

حدود 1200 نفر در شهر منهایم آلمان هم با 600 خودرو تجمعی اعتراضی را علیه محدودیت های کرونایی به راه انداختند.

تشدید محدودیت‌های سفر در دانمارک

دانمارک هم برای مهار کرونا قواعد و محدودیت های سفر به این کشور را تشدید می کند. مسافرانی که از طریق راه های زمینی و یا بنادر به دانمارک سفر می کنند باید از روز یکشنبه در عرض 24 ساعت بعد از ورود به این کشور یک تست کرونا بدهند و بعد از تست گیری هم به مدت 10 روز در قرنطینه خانگی قرار گیرند.

افرادی که به محدودیت های سفر به این کشور پایبند نباشند جریمه 470 یورویی در انتظارشان خواهد بود.

بی‌توجهی ایتالیایی‌ها به محدودیت‌ها

ایتالیایی ها هم با خوب شدن شرایط آب و هوا به محدودیت ها بی توجه شده‌‌اند. کارشناسان نهادهای بهداشتی در این کشور درباره بدتر شدن شرایط کرونایی هشدار داده‌اند. در هشت روز اخیر در ایتالیا بیش از 83 هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

در 24 ساعت اخیر در انگلیس 823 مرگ کرونایی، در فرانسه 191 مرگ و در ایتالیا 385 مرگ کرونایی گزارش شده است.

در این مدت زمان در انگلیس 18262 نفر، در فرانسه 20586 نفر و در ایتالیا هم 13442 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3929835 نفر به کرونا مبتلا شده و 112092 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3317333 نفر به کرونا مبتلا شده و 78794 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2971914 نفر به کرونا مبتلا شده و 61386 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2625098 نفر به کرونا مبتلا شده و 91003 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 2284999 نفر به کرونا مبتلا شده و 61998 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها