رایزنی برجامی وزیر خارجه قطر با مقامات آمریکایی

کد خبر: 1050510

وزیر امور خارجه قطر به تلاش کشورش برای حمایت از روند های سیاسی و دیپلماتیک بازگشت به توافق هسته ای در راستای تنش زدایی در منطقه تاکید کرد.

رایزنی برجامی وزیر خارجه قطر با مقامات آمریکایی

ایسنا: به نقل از شبکه الجزیره، وزارت امور خارجه گفت که شیخ محمد بن عبدالرحمان الثانی وزیر امور خارجه قطر اظهار کرده است که کشورش در تلاش است از طریق حمایت از  بازگشت به توافق هسته ای، در منطقه تنش زدایی کند. 

اظهارات عبدالرحمان الثانی در  دو گزارش جداگانه از تماس او با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در هفته گذشته آمده است. 

وزیر امور خارجه قطر در این راستا گفت: کشور قطر از طریق روندی سیاسی و دیپلماتیک برای بازگشت [آمریکا] به توافق هسته ای، در تلاش است که تنش زدایی کند. 

الثانی علاوه بر این گفت که ارتباط قطر هم با ایران و هم با آمریکا با توجه به پیوندهای استراتژیکی قطر با این دو کشور، ادامه دارد. 

بر اساس این گزارش،  اظهارات وزیر امور خارجه قطر در پی این مطرح می شود که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در وعده های انتخاباتی اش گفته بود در صورت  «بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای»،  آمریکا نیز به توافقی که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده بود،  باز می گردد. 

ایران در نتیجه خروج دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸،  متحمل شدن تحریم های اقتصادی آمریکا و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه کاهش تاثیر این تحریم ها و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، برخی تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاهش داد.

البته به گفته مقامات ایران، این اقدامات در صورت پایبندی تمامی اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها