واکنش گلرو به میانجیگری مکرون برای برجام

کد خبر: 1050427

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به اظهارات مکرون مبنی بر اینکه می‌توانم میانجی صادق و متعهد در مذاکرات تهران- واشنگتن باشم، گفت: وی باید خود را از فشار لابی عبری - عربی خلاص کند.

واکنش گلرو به میانجیگری مکرون برای برجام

خبرگزاری مهر: عباس گلرو در واکنش به اظهارات اخیر مکرون مبنی بر اینکه می‌توانم میانجی صادق و متعهد در مذاکرات تهران- واشنگتن باشم، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیاز به واسطه و میانجی ندارد. روابط بین‌المللی عرصه تعامل کشورها است و فرانسه اگر می‌خواهد کاری انجام دهد، بهتر است به الزامات برجام که آن را امضا کرده است، پایبند باشد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور فرانسه از جانب کشور خودش می‌تواند صحبت کند و ما اساساً با ایالات متحده آمریکا فقط در قالب برجام و به شرط بازگشت آمریکا به برجام و برداشتن تمام تحریم‌ها، حاضر به مذاکره هستیم.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مکرون اگر هنری دارد و می‌خواهد کاری انجام دهد، بهتر است خدمت به منافع مردم خود و دیگر ملت‌ها را مدنظر قرار دهد و خود را از فشار لابی عبری- عربی خلاص کند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور فرانسه باید از تخریب برجام دست بردارد. البته فرانسه همواره نقش پلیس بد را در برجام بازی می‌کرد و بهتر است دوگانگی را در سیاست خارجی خود کنار بگذارند.

گلرو تأکید کرد: فرانسه در وهله اول باید تکلیفش را با جمهوری اسلامی ایران روشن کند چرا که کشوری که به دنبال میانجی‌گری است، در ابتدا باید مشکلات خود با کشور طرف مقابل را حل کند و ما با فرانسه مسائل زیادی داریم که هنوز حل نشده است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: فرانسه در وهله اول باید به تعهدات خود در برجام عمل کند و پس از آن می‌تواند یک میانجی سالم بین ایران و طرف دیگر باشد، البته و در عین حال جمهوری اسلامی ایران نیاز به میانجی در تعاملات بین‌المللی ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها