چرا بایدن با نخست‌وزیر اسرائیل تماس نگرفته است؟

کد خبر: 1050753

کاخ سفید از پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه آیا اسرائیل و عربستان سعودی "متحدان مهم" آمریکا هستند یا خیر، طفره رفت.

چرا بایدن با نخست‌وزیر اسرائیل تماس نگرفته است؟

 ایسنا: به نقل از فاکس‌نیوز، پس از پرسش و پاسخ با خبرنگاران حین جلسه خبری روزانه کاخ سفید در مورد عدم تماس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از "جن ساکی"، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید پرسیده شد که آیا وی می‌تواند دیدگاهی کلی از آنچه دولت آمریکا در تلاش است در خاورمیانه کسب کند ارائه کند؟ به عنوان مثال، آیا دولت همچنان سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها را متحدان مهم قلمداد می‌کند؟

وی پاسخ داد: خب، مجدداً فکر می‌کنم روندهای جاری و روندهای داخلی بین‌سازمانی وجود دارد که ما همین هفته گذشته یک نشست بین‌سازمانی برای بحث در مورد مجموعه‌ای از مسائل در خاورمیانه را مورد تأیید قرار دادیم، این در حالی است که دولت ما سه هفته و نیم است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

ساکی ادامه داد: و فکر می‌کنم ما قبل از آنکه توضیح کاملی در مورد آنچه رویکردهای امنیت ملی ما در قبال مجموعه‌ مسائل خواهند بود، ارائه دهیم، اجازه دهیم این روندهای سیاسی طی شوند.

کاخ سفید با سؤالات فزاینده‌ای در مورد عدم موفقیت بایدن در صحبت با رهبر رژیم صهیونیستی، شریک طولانی‌مدت استراتژیک آمریکا در خاورمیانه، از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری طی سه هفته گذشته روبه‌روست.

ساکی هنگامی که توسط خبرنگاران در مورد زمان تماس رئیس جمهور با نتانیاهو تحت فشار قرار گرفت، اظهار کرد نمی‌تواند چارچوب زمانی برای آن تماس ارائه کند.

 دبیرمطبوعاتی کاخ سفید خاطرنشان کرد: زمان دقیقی ندارم که به شما بدهم، اما می‌توانم اطمینان دهم ایشان به زودی با نخست‌وزیر اسرائیل صحبت خواهند کرد و نسبت به انجام این تماس امیدوار هستند.

ساکی گفت: ما رابطه طولانی و مهمی با اسرائیل داریم. عدم موفقیت در تماس صرفاً بازتابی از این واقعیت است که ما ۳ هفته و نیم است شروع به کار کرده‌ایم. رئیس جمهور هنوز به تمام رهبران جهان زنگ نزده است.  

وی با این وجود تصدیق کرد بایدن با بسیاری از متحدان مهم آمریکا صحبت کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها