بازتاب پیام رهبر انقلاب به پوتین در روسیه

کد خبر: 1051273

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پیام رهبر انقلاب به پوتین گفت: پیام مقام معظم رهبری به پوتین بسیار مهم بود و در محافل سیاسی کشور روسیه هم بازتاب‌های زیادی داشت و در جلساتی هم مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت.

بازتاب پیام رهبر انقلاب به پوتین در روسیه

میزان: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پیام رهبر انقلاب به پوتین گفت: پیام مقام معظم رهبری به پوتین بسیار مهم بود و در محافل سیاسی کشور روسیه هم بازتاب‌های زیادی داشت و در جلساتی هم مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت.

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پیام سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه به آمریکا، گفت: سفر آقای قالیباف، آن هم در این مقطع به روسیه پیام مهمی داشت، به این معنی که تغییرات سیاسی در هر گوشه‌ای از عالم تأثیری زیادی بر روابط دو جانبه ایران و روسیه ندارد، لذا ما پبرو هر شرایطی تمایل داریم که روابط‌‌مان با روسیه تقویت شود.

وی اظهار داشت: از این رو پیام مقام معظم رهبری به پوتین بسیار مهم بود و در محافل سیاسی کشور روسیه هم بازتاب‌های زیادی داشت و در جلساتی هم مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت.

عمویی با بیان اینکه حتی در جلسات مسئولان روسی به پیام مقام معظم رهبری اشاره شد،تصریح کرد: به دلیل ملاحظات دیپلماتیک امکان رسانه‌ای کردن محتوای این پیام را نداریم، اما نفس و رویکرد این پیام توجه به همکاری‌های بلند مدت با روسیه بود.

وی تأکید کرد: به اعتقاد بنده این پیام باعث نگرانی کشور‌هایی شد که دشمن روابط ایران و روسیه هستند؛ تحلیل ما از تماس فوری نتانیاهو با پوتین در همین چارچوب است که نشان داد از توسعه روابط ایران و روسیه نگران شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مهم تر از این پیام اراده‌ای است که در بین مسئولین دو کشور برای توسعه روابط وجود دارد، گفت: امیدواریم در روز‌های پیش‌روی رویکرد مثبتی در توسعه روابط ایران و روسیه رخ دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و هیئت همراه، عصر روز چهارشنبه ۱۰ آبان ۹۶ با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها