در رایزنی مقامات ایرانی و روس چه گذشت؟

کد خبر: 1051434

رسانه‌های روسیه از دیدار نماینده ویژه پوتین در امور سوریه با دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان خبر دادند.

در رایزنی مقامات ایرانی و روس چه گذشت؟

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری تاس گزارش داد که  «الکساندر لاورنتیف» نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در حاشیه نشست سوچی با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این خبرگزاری روسی به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است اما نشست بین المللی درباره سوریه در "قالب آستانه" (روسیه، ایران و ترکیه) قرار است در تاریخ 16 و 17 فوریه (28 و 29 بهمن ماه) در بندر سوچی روسیه برگزار شود.  

در همین حال، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه گفت، با وجود ارسال دعوتنامه، دولت آمریکا از حضور بعنوان ناظر، در کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه "قالب آستانه" که در بندر سوچی برگزار می‌شود، خودداری کرده است.

نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه با اشاره به اینکه هیئت‌های نمایندگی روسیه، ایران و ترکیه و همچنین نمایندگان مخالفان سوری و دولت این کشور از هم اکنون وارد بندر سوچی شده‌اند و هیئت سازمان ملل به سرپرستی "گیر پدرسن" نماینده ویژه دبیر کل در امور سوریه نیز به زودی ارد خواهد شد، یادآور شد که شرکت کنندگان در این نشست بین‌المللی، مسائل مربوط به آسیب‌های وارده به کشور سوریه در نتیجه اعمال فشارها و تحریم‌های یکجانبه آمریکا و دیگر کشورهای غربی علیه دمشق را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها