جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

کد خبر: 1051697

بر اساس جدیدترین خبرها کمیسیون اروپایی طی نامه‌ای از اعضا درخواست کرده است از بستن مرزها برای مهار کرونا خودداری کنند و انتخابات محلی در فرانسه نیز به‌دلیل بحران کرونا سه ماه به تعویق افتاده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

خبرگزاری تسنیم: کرونا و انواع جهش‌یافته آن همچنان در سراسر اروپا در حال گسترش است و نگرانی‌های زیادی را بین مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

جانسون: تا ماه جولای به شرایط نرمال بازمی‌گردیم

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس خروج مرحله به مرحله از محدودیت‌های کرونایی را در دستور کار قرار داده است و انتظار دارد که کشورش تا ماه جولای به وضعیت نرمال بازگردد، هنوز تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده است و به‌گزارش رسانه‌ها جانسون قرار است روز دوشنبه آینده رویکرد خروج از محدودیت‌ها را ارائه دهد.

560 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح چهارشنبه از ابتلای 7556 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 560 مرگ کرونایی دیگر در این مدت خبر داده است.

تعویق انتخابات محلی در فرانسه

انتخابات محلی در فرانسه هم که قرار بود در ماه مارس برگزار شود به‌دلیل بحران کرونا 3 ماه به تعویق افتاده است و به اواسط ژوئن موکول شد. پارلمان فرانسه با یک پیشنهاد قانونی در این باره موافقت کرد.

شیوع گسترده ویروس انگلیسی در دانمارک

ویروس جهش‌یافته انگلیسی هم بر اساس اطلاعات رسمی عامل آلودگی تقریبا نیمی از مبتلایان به کرونا در دانمارک است. وزیر بهداشت دانمارک اعلام کرده که این ویروس تقریبا عامل ابتلای نیمی از مبتلایان به این بیماری در هفته دوم فوریه بوده است.

درخواست لندن برای آتش بس در مناطق بحرانی

وزیر امور خارجه انگلیس هم خواستار آتش بس در مناطق بحرانی برای اجرای برنامه های واکسیناسیون سراسری در این کشورها شده است. انگلیس که در این ماه ریاست موقت بر شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده می گیرد می خواهد برای تصویب قطعنامه‌ای در این رابطه تلاش کنند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه انگلیس در دنیا حدود 160 میلیون نفر با توجه به درگیری ها و ناپایداری های سیاسی در معرض این خطر قرار دارند که واکسن کرونا را دریافت نکنند؛ از جمله در یمن، سودان، سومالی و اتیوپی وضعیت این گونه است.

توقف واکسیناسیون با آسترازنکا در برخی مناطق آلمان

به دلیل اعلام عوارض جانبی زیاد بعد از تزریق واکسن آسترازنکا ادامه روند واکسینایسیون با این واکسن در برخی مناطق آلمان هم فعلا متوقف شده است.

اتحادیه پلیس آلمان (GdP)هم به ایمنی نیروهای خود در برابر کرونا با واکسن سوئدی-انگلیسی آسترازنکا با دیده تردید می نگرد.

"پیتر پیتلیک"، رئیس ایالتی اتحادیه پلیس آلمان روز گذشته در سخنانی در مونیخ اعلام کرد که آمادگی عملیاتی مداوم پلیس آلمان نباید توسط یک واکسن احتمالا نامطمئن به خطر بیفتد.

وی تاکید کرد که باید مطمئن ترین و قابل اعتمادترین واکسن و نه واکسنی که ارزان تر و در حال حاضر موجود است و مشکلات پذیرش را ندارد برای این منظور استفاده شود.

وزیر بهداشت ایالت بایرن البته انتقادها به این واکسن انگلیسی را رد کرده و اعلام کرده که این واکسن در یک روند منظم و براساس استانداردهای علمی تایید شده است و نباید تاثیر آن را زیر سوال برد.

وزیر بهداشت آلمان هم در مصاحبه‌ای گفته است که برای تزریق این واکسن به خود آمادگی دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان البته درخواست کرده که واکسن آسترازنکا به پرسنل پزشکی و نیروهای پرستاری تزریق نشود. وی البته این واکسن را مانند دیگر واکسن ها ایمن ارزیابی کرده و در عین حال اثر بخشی پایین تر آن را قابل انکار ندانست.

وی تاکید کرد که انسان هایی که در معرض خطر بالاتر برای ابتلا به کرونا قرار دارند باید با واکسن های بهتر و موثرتری واکسینه شوند.

واکسن آسترازنکا با وجود تایید از طرف آژانس دارویی اروپا اما در بسیاری کشورهای اروپایی با دیده شک و تردید نگریسته می شود و برای استفاده از آن گروه های سنی خاصی توصیه می شود.

در برخی مناطق سوئد هم روند واکسیناسیون با واکسن انگلیسی-سوئدی آسترازنکا به دلیل مشاهده عوارض جانبی زیاد متوقف شده است.

درخواست فوری کمیسیون اروپا از اعضاء برای خودداری از بستن مرزها

با توجه به تشدید کنترل های مرزی در مرزهای با منطقه تیرول اتریش و جمهوری چک از طرف آلمان کمیسیون اروپایی آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را فورا به اقدامات هماهنگ در این راستا فراخوانده است. در نامه‌ای که کمیسیون اروپایی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوشته است کمیسر مربوطه اعلام کرده که حمل و نقل کالا در بازار داخلی اروپا نباید مختل شود. در این نوشته آمده است که باید از بستن مرزها و ممنوعیت ورود به کشورها خودداری شود.

مبارزه سریع و قاطع با ویروس‌های جهش یافته در دستورکار کمیسیون اروپا

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم بعد از انتقادها به کمبود واکسن در اروپا حالا می خواهد ابتکار عمل در مبارزه با ویروس های خطرناک جهش یافته کرونا را در دست گیرد.

هدف این است که واکسن های سازگار و مناسبی علیه ویروس های جهش یافته سریعا و به مقادیر زیاد در دسترس قرار گیرد. فون در لاین می خواهد امروز (چهارشنبه) این طرح را در بروکسل ارائه دهد.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان این طرح کمیسیون اروپایی شامل پنج بند مهم از جمله کشف سریع ویروس های جهش یافته، انطباق سریع واکسن ها با این ویروس ها، تاسیس یک شبکه اروپایی برای تست های بالینی، تایید سریع واکسن های سازگار و کوتاه کردن روند تصویب برای واکسن های اصلاح شده جدید و کمک به گسترش سریع تولید این واکسن ها است.

به گزارش خبرگزاری آلمان کمیسیون اروپایی برای اجرای این طرح موسوم به "Hera Incubator" می خواهد 150 میلیون یورو برای تحقیق درباره انواع این ویروس ها در دسترس قرار دهد. 75 میلیون یوروی دیگر هم برای شناسایی زنجیره سرایت این ویروس ها در کشورهای اروپایی مد نظر قرار گرفته است.

همچنین ایجاد شبکه ای اروپایی برای تست های بالینی واکسن ها از طرف کمیسیون اروپایی تامین مالی می شود. هدف ایجاد این شبکه تسریع در آزمایش واکسن ها علیه ویروس های جهش یافته کرونا روی داوطلبان است. آژانس دارویی اروپایی هم در این مسیر مشارکت می کند.

در دراز مدت قرار است یک نهاد اروپایی جدید با نام هرا (سازمان واکنش اضطراری سلامت) که اتحادیه اروپا را در برابر خطرات به اصطلاح بیولوژیکی مسلح می کند شکل گیرد. این برنامه نوعی مرحله مقدماتی برای این پروژه است.

فون در لاین بخصوص از طرف آلمان شدیدا مورد انتقاد قرار داشت که با سیاست های خود در خرید واکسن منجر به تاخیر در تحویل ها و کمبود واکسن در این اتحادیه شد.

کمیسیون اروپایی هم البته به این مسئله اعتراف کرده که اتحادیه اروپا دیر اقدام کرده و به تولید گسترده و تعهدات فروشندگان برای تحویل به موقع بیش از حد خوش بین بوده است.

فون در لاین همچنین تاکید کرد که حالا باید از خطاهای گذشته برای آینده درس بگیریم.

کرواسی هم واکسیناسیون سراسری با واکسن روسی را در دستورکار قرار می‌دهد

بعد از مجارستان حالا کرواسی هم به عنوان دومین کشور اروپایی تلاش می کند تا در مبارزه با بحران کرونا از واکسن روسی اسپوتنیک 5 استفاده کند. وزیر بهداشت این کشور از روابط دیپلماتیک با روسیه در این باره خبر داده است. واکسن اسپوتنیک 5 هنوز در اتحادیه اروپا تایید نشده و آژانس دارویی کرواسی در صورت لزوم می تواند آن را تصویب اضطراری کند.

وزیر بهداشت اتریش: سخت ترین مرحله کرونا در پیش روی ما قرار دارد

"رودولف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش در سخنانی هفته های منتهی به عید پاک را سخت ترین مرحله بحران کرونا ارزیابی کرده و گفت: شمار مبتلایان در کشور البته در حال حاضر پایدار است، اما جهش های ویروس کرونا همچنان افزایش می یابد و موارد زیادی از آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی بخصوص در غرب و شرق و نوع جهش یافته آفریقای جنوبی هم با تمرکز در منطقه تیرول دیده شده است.

وزیر بهداشت اتریش اعلام کرد: تا زمانی که ویروس های جهش یافته با خطر سرایت بالا در کشور غالب می شوند و ما این مسئله را در دو هفته آینده در شرق اتریش مشاهده خواهیم کرد، این مسئله منجر به افزایش آمارهای مبتلایان خواهد شد.

نهادها بهداشتی اتریش از تایید بیش از 1375 مورد آلودگی به ویروس های جهش یافته در کشور خبر داده‌اند.

وزیر بهداشت اتریش همچنین اعلام کرد که دو هفته آینده نشان خواهد داد که آیا اقدامات و محدویت های فعلی کافی است. وی افزود: وضعیت تا عید پاک نامشخص است.

وی افزود: اگر این دوران با آمارهای پایدار سپری شود می توانیم گام های بازگشایی بیشتری را دنبال کنیم و شرایط در دوران پاندمی بهتر قابل کنترل خواهد بود. هدف ما واکسیناسیون حدود یک میلیون نفر تا عید پاک است و با افزایش دما خطر پاندمی به صورت گام به گام کاهش می یابد.

اسپانیا گردشگران انگلیسی واکسینه شده را می‌پذیرد

اسپانیا هم می خواهد در تابستان امکان گردشگری توریست های انگلیسی در کشورش با کارت های واکسیناسیون را فراهم کند.

یک نماینده وزارت توریسم اسپانیا اعلام کرد که این باید با اقدامات دیگری مانند آزمایش کرونا قبل از عزیمت و رعایت فاصله کافی و استفاده از ماسک فراهم شود. وی ابراز امیدواری کرد که توافقات کلی در این باره بین انگلیس و اتحادیه اروپا شکل گیرد.

افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در هلند

موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در هلند هم در حال افزایش است. به گفته مقامات بهداشتی بیش از دو سوم موارد ابتلا به کرونا در این کشور مرتبط با این ویروس جهش یافته هستند.

مبارزه با کرونا اولویت اصلی دولت جدید ایتالیا

ماریو دراگی، نخست وزیر جدید ایتالیا هم در سخنانی در سنا مبارزه با کرونا را مهم ترین اولویت دولت خود اعلام کرده و از شهروندان اعتماد به دولت در این راستا را درخواست کرد.

اسلواکی دارنده بیشترین مرگ کرونایی در دنیا

آمارها نشان می دهد که اسلواکی با توجه به جمعیت دارنده بیشترین مرگ کرونایی در دنیا است. بر اساس اطلاعات دانشگاه "جان هاپکینز" شمار افرادی که در اسلواکی هر هفته به دلیل ابتلا به کرونا می میرند از 1.68 نفر در ازای هر 10 هزار نفر به 1.78 نفر افزایش پیدا کرده است. در هیچ جای دنیا آمارهای رسمی میزان مرگ و میری بالاتر را نشان نمی دهد. تا چندی پیش پرتغال دارند بیشترین میزان مرگ و میر در دنیا بود.

وزارت بهداشت اسلواکی برای روز دوشنبه از 111 مورد مرگ جدید کرونایی در 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب آمار مرگ ها در این کشور به 6063 مورد افزایش پیدا کرده است.

کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس

دانشمندان انگلیسی یک نوع جدید ویروس کرونا موسوم به B.1.525 را کشف کرده‌اند که قابلیت جهش های نگران کننده‌ای را دارد. این ویروس جدید شامل یک تغییر ژنتیکی موسوم به E484K است که پیش از این در گونه های ویروس کرونا در برزیل و آفریقای جنوبی نیز پیدا شده است.

بر اساس این گزارش، سازمان بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرده است که هنوز هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد گونه جدید ویروس کرونا، مسری تر بوده یا موجب تشدید بیماری شود.

این سازمان افزود: تاکنون 38 مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به B.1.525 در بریتانیا شناسایی شده است. این گونه جدید از ویروس کرونا در استرالیا، دانمارک، نیجریه و آمریکا نیز مشاهده شده است

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورها

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4058468 نفر به کرونا مبتلا شده و 118195 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3489129 نفر به کرونا مبتلا شده و 82812 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3096343 نفر به کرونا مبتلا شده و 65979 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2729223 نفر به کرونا مبتلا شده و 94171 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2352766 نفر به کرونا مبتلا شده و 66536 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها