واکنش دیپلمات سابق ایتالیایی به اظهارات برجامی بایدن

کد خبر: 1052226

سفیر سابق ایتالیا در عراق طی یادداشتی در پایگاه اینترنتی «میدل ایست آی» به سیاست واشنگتن درباره برجام پرداخته و نوشته است: به نظر می رسد بایدن می‌خواهد این روایت را تحمیل کند که این توافق توسط ایران نقض شده است.

واکنش دیپلمات سابق ایتالیایی به اظهارات برجامی بایدن

خبرگزاری تسنیم: «مارکو کارنلوس»  به سخنرانی روز جمعه جو بایدن در کنفرانس امنیتی مونیخ اشاره کرده که طی آن رئیس جمهور آمریکا سه کشور ایران، روسیه و چین را بزرگترین دشمن کشورش عنوان کرد.

وی نوشت:‌ به نظر نمی‌رسد آمریکا آماده پذیریش یک جهان چند قطبی باشد و هنوز فکر می‌کند جایگاهش به عنوان یک رهبر جهانی همانند سال‌های پس از 1945 است.

این دیپلمات ایتالیایی نوشت، اظهارات بایدن برخلاف نظرسنجی «سی بی اس» است که بر اساس آن 54 درصد آمریکایی‌ها معتقدند تهدید اصلی برای زندگی آنها داخلی است و تنها هشت درصد به تهدید خارجی اشاره کرده‌اند.

سفیر سابق ایتالیا هشدار داده که نتیجه محتمل این رویکرد خودسرانه و سرمستانه این است که چین، روسیه و ایران همکاری‌های خود را در برابر آنچه که آنها تلاش آمریکا برای حفظ برتری جهانی خود به هر قیمتی می دانند، تشدید می‌کنند و عواقب آن ممکن است برای متحدان واشنگتن در آسیا، خاورمیانه و اروپا ناخوشایند باشد.

کارنلوس می‌افزاید: به نظر می رسد بایدن می‌خواهد این روایت را تحمیل کند که این توافق توسط ایران نقض شده  و بنابرین به ایران بستگی دارد که اول به توافق بازگردد قبل از اینکه آمریکا تحریم‌ها را بردارد.

این دیپلمات‌ ایتالیای در ادامه تاکید می‌کند: اما واقعیت خلاف این روایت است. آمریکا بود که اولین بار توافق را نقض کرد و ایران تنها یک سال بعد تعهدات خود را کاهش داد همانطور که بند 36 توافق اجازه داده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها