انتقاد تند نیکی هیلی از «جو بایدن»

کد خبر: 1054697

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل از تصمیم دولت جدید این کشور مبنی بر بازگشت به شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرده است.

انتقاد تند نیکی هیلی از «جو بایدن»

باشگاه خبرنگاران جوان: «نیکی هیلی» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل، امروز (جمعه) در سخنانی از دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» برای بازگشت به شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد.

جروزالم پست در گزارش خود اعلام کرد هیلی با انتقاد از بازگشت به شورای حقوق بشر سازمان ملل، نسبت به تمدید تخصیص بودجه آمریکا برای «سازمان ملل» و «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا/ UNRWA‎)» نیز ابراز نگرانی کرده است.

هیلی در بخشی از بیانیه امروز خود مدعی شد: «بازگشت دوباره و تخصیص بودجه به این سازمان‌ها وضعیت آن‌ها را بهتر نخواهد کرد. این اقدام تنها به دشمنان ما امید می‌دهد و متحدانمان را می‌رنجاند. ما با این کار‌ها تنها پولمان را هدر می‌دهیم.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل با هدف پیشرفت به حقوق بشر و کمک به پناهندگان شکل گرفته است؛ اما این مقام اسبق آمریکا بدون اشاره به اشغالگری‌ها و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه فلسطینیان مدعی شد «این نهاد هرگز چنین اقداماتی انجام نداده و تنها به دیکتاتور‌ها فرصت می‌دهد تا با عضویت در آن ظلم‌های خود را پنهان کنند و اسرائیل دموکراتیک را مورد سوءظن قرار دهند.»

هیلی سپس مدعی شد «سازمان ملل در مقایسه با ایران و کره شمالی و سوریه، بیشتر علیه رژیم صهیونیستی رأی صادر می‌کند» و در ادامه افزود: «سال گذشته چین، کوبا، و روسیه با تمام اقدامات سرکوبگرانه‌ای که علیه مردمشان داشتند در این سازمان عضو و حاضر شدند.»

ماه گذشته دولت جدید آمریکا اعلام کرد به زودی پیوستن دوباره به شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام خواهد کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و یک دیپلمات ارشد آمریکایی در ژنو این خبر را اعلام کردند و گفتند که واشنگتن به دنبال «یک کرسی عضویت دائم در شورای حقوق بشر سازمان ملل» خواهد بود، زیرا تا پایان سال ۲۰۲۱ آمریکا تنها می‌تواند وضعیت ناظر بدون رای را در این شورا داشته باشد.

در ژوئن ۲۰۱۸ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام کرد. نیکی هیلی در آن زمان نیز گفت که «این شورا یک سازمان ریاکار است که رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار می‌دهد در حالی که همزمان طبق گفته واشنگتن، شاهد نقض شدید حقوق بشر در کشور‌های دیگر است.»

اقدام آمریکا برای ترک شورای حقوق بشر سازمان ملل یک ماه پس از تصمیم این شورا برای تشکیل مکانیسمی مستقل برای تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه بیش از ۱۰۰ معترض فلسطینی در امتداد نوار غزه در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها