سفر ضد چینی 2مقام ارشد آمریکایی به توکیو، سئول و هند

کد خبر: 1055730

همزمان با تشدید فشارهای دولت آمریکا علیه چین، واشنگتن خبر داد که وزرای دفاع و خارجه دولت جو بایدن قرار است به ژاپن، کره جنوبی و هند سفر کنند.

سفر ضد چینی 2مقام ارشد آمریکایی به توکیو، سئول و هند

خبرگزاری فارس: «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور قرار است در سفری مشترک به توکیو و سئول بروند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بیانیه‌ای درباره اولین سفر خارجی لوید آستین وزیر دفاع این کشور منتشر کرد.

طبق این بیانیه، وزیر دفاع آمریکا ضمن حضور در پایگاه نظامی واشنگتن در هاوایی، به کشورهای کره جنوبی و هند سفر و با مقام‌های آنها دیدار می‌کند.

پنتاگون اعلام کرد: «لوید جی آستین وزیر دفاع روز شنبه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) در اولین سفر خارجی خود با مقر فرماندهی ایندوپاسیفیک ایالات متحده در هاوایی و نظامیان آمریکایی، مقام‌های ارشد در کشورهای ژاپن، جمهوری کره (کره جنوبی) و هند دیدار می‌کند».

بنا بر بیانیه وزارت دفاع آمریکا، آستین در دیدار و ملاقات با همتایان خود و همچنین دیگر مقام‌های این سه کشور درباره اهمیت روابط دفاعی بین‌المللی و تقویت تعهد ایالات متحده در قبال یک منطقه آزاد در منطقه ایندوپاسیفیک صحبت خواهد کرد.

قرار است در سفر وزیر دفاع آمریکا به ژاپن، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جو بایدن هم حضور یابد و آنها در نشست مشترک وزرای دفاع و خارجه دو کشور شرکت کنند.

طبق اعلام پنتاگون، محور رایزنی وزرای دفاع و خارجه آمریکا در سفر به ژاپن، تقویت ائتلاف واشنگتن-توکیو در منطقه ایندوپاسیفیک با توجه به مساله رقابت بلندمدت با چین است.

آستین و بلینکن قرار است بعد از پایان سفرشان به توکیو، به سئول بروند و در نشست مشترک وزرای دفاع و خارجه آمریکا و کره جنوبی شرکت کنند.

طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا، بلینکن و آستین در سفر به سئول بر «تعهد آهنین ایالات متحده به امنیت جمهوری کره (کره جنوبی)» تاکید خواهند کرد.

وزرای دفاع و خارجه دولت جو بایدن همچنین در نظر دارند روی این موضوع تاکید کنند که ائتلاف واشنگتن و سئول، پایه صلح، امنیت و رفاه در آسیای جنوب شرقی است.

پنتاگون همچنین در توضیحی درباره سفر وزیر دفاع آمریکا به هند خبر داد، لوید آستین در دهلی نو با همتای هندی و برخی دیگر از مقام‌های ارشد امنیتی این کشور دیدار می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا افزود، آستین با مقام‌های هندی درباره تقویت شراکت دفاعی دو کشور و توسعه همکاری واشنگتن و دهلی نو برای یک منطقه آزاد در ایندوپاسیفیک و غرب اقیانوس هند رایزنی خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها