روسیه خواستار عذرخواهی علنی اروپایی ها شد

کد خبر: 1055741

جدیدترین خبرها از اروپا از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید به کرونا در کشورهای اروپایی و همچنین کاهش قابل توجه اقامت‌های شبانه در هتل‌های آلمان در ماه ژانویه به دلیل محدودیت‌ها خبر داده است.

روسیه خواستار عذرخواهی علنی اروپایی ها شد

 خبرگزاری تسنیم: کرونا با همه عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن همچنان در اروپا جولان داده و دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

اسپانیا طرح گذرنامه ویژه برای افراد واکسینه شده را اجرایی می‌کند

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که در اسپانیا در ماه می طرح ایجاد گذرنامه واکسن برای افراد واکسینه شده اجرایی می شود. این خبر را وزیر توریسم اسپانیا در یک شبکه تلویزیونی اعلام کرده است. این طرح در اسپانیا احتمالا هم زمان با آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی توریسم FITUR در این کشور که در 19 ماه می در مادرید شروع می شود اجرایی می شود.

کاهش چشمگیر توریست‌ها در آلمان

با توجه به محدودیت های سفر اعمال شده در آلمان برای مهار کرونا میزان اقامت های شبانه توریست ها در این کشور در ژانویه سال جاری میلادی کاهش چشمگیری را نشان داد است. بر اساس اطلاعات اداره آمار فدرال آلمان در این ماه حدود 6.4 میلیون شب اقامت توسط مهمانان داخلی و خارجی در موسسات اقامتی آلمان وجود داشت که بیش از سه چهارم کم تر از میزان اقامت ها در ژانویه سال 2020 بوده است.

کاهش اعتماد به صلاحیت سیاسی دولت آلمان در غلبه بر بحران کرونا

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که اعتماد به صلاحیت سیاسی اتحادیه احزاب متحد مسیحی در غلبه بر بحران کرونا هم در حال کاهش است. ارزش صلاحیت این اتحادیه در این زمینه نسبت به هفته قبل 5 درصد سقوط کرده و به 30 درصد رسیده که 10 درصد کمتر از ماه ژانویه است.

تشدید مناقشات بین بروکسل- لندن بر سر واکسن

"چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی انگلیس را متهم کرده که صادرات واکسن کرونا را متوقف کرده است. اما دولت انگلیس این اتهام بروکسل را کاملا رد کرده و در واکنش به این اتهام‌زنی، وزارت امور خارجه انگلیس یک نماینده بروکسل را به لندن فراخوانده است.

سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به این اتهام زنی بروکسل گفته است: دوات انگلیس حتی مانع صادرات یک واکسن کرونا هم نشده است. تمام اتهامات درباره ممنوعیت صادرات واکسن و یا هر گونه اعمال محدودیت در این راستا از طرف لندن کاملا اشتباه است.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس هم نوشته‌ای را در این باره به شارل میشل، رئیس شورای اروپایی ارسال کرده و وی را به نشر اطلاعات غلط علیه لندن متهم کرده است.

میشل پیش از این هم در در یک موضع گیری از برنامه های اتحادیه اروپا برای تهیه واکسن دفاع کرده بود. وی در این باره نوشته بود: این ادعا که اتحادیه اروپا در مسیر ناسیونالیسم واکسن گام بر می دارد بسیار تکان دهنده است. وی تاکید کرد که اکثر واکسن های مورد استفاده در سرزمین های اشغالی از بلژِیک به این منطقه وارد شده است.

این مقام اروپایی همچنین گفته بود: اما در آمریکا و انگلیس وضعیت متفاوت است. انگلیس و ایالات متحده برای صادرات واکسن و یا اجزای تولید شده در قلمرو خود ممنوعیت قانونی را در نظر گرفته‌اند.

یک منبع دولت انگلیس گفت که ادعای رئیس شورای اروپا در سطوح و به عناوین مختلف توسط مقام‌های اروپایی مطرح شده بود و انگلیس نسبت به این مساله قبلا هشدار داده بود. اوی گفت که لازم بود که در زمینه اعتراض رسمی صورت گیرد.

لندن هم اخیرا بروکسل را به دلیل توقف صادرات واکسن آسترازنکا به استرالیا مورد انتقاد قرار داده بود.

انگلیس و اتحادیه اروپا پیشتر هم در خصوص کنترل صادرات واکسن کرونا به اختلاف خورده بودند. این اختلاف پس از آن شدت گرفت که شرکت انگلیسی-‌سوئدی آسترازنکا گفت که حاضر نیست کمبود سفارش اتحادیه اروپا را از سهم سفارش انگلیس جبران کند. دولت لندن هم در این زمینه تمایلی برای گشاده دستی نشان نداد.

تشدید محدودیت‌ها در استونی

دولت استونی هم به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا محدویت ها در این کشور را تشدید می کند.

رئیس جمهور ایتالیا هم واکسینه شد

"سرگیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا هم بدون سر و صدا علیه ویروس کرونا واکسینه شد. دفتر وی روز سه شنبه عکسی را منتشر کرد که در آن این سیاستمدار 79 ساله مشترکا با شهروندان هم سن و سال خود در بیمارستانی در رم منتظر دریافت واکسن بود. رئیس جمهور ایتالیا بر اساس نوبت و در گروه سنی خود روز گذشته واکسن مدرنا را تزریق کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا هم در نظر دارد تا تابستان یک گذرنامه اروپایی سبز برای آزادی تردد افراد واکسینه شده را ارائه دهد. معاون کمیسیون اروپایی گفته است: این آرزوی همه ما است.

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان در سوئیس

در کشور سوئیس هم شمار مبتلایان به کرونا از اواسط فوریه روند رو به افزایشی داشت که بر اساس اطلاعات دفتر فدرال بهداشت عمومی این وضعیت به دلیل شیوع ویروس های جهش یافته در این کشور است. مقامات بهداشتی در این کشور ویروس های جهش یافته و بخصوص ویروس انگلیسی را عامل هفتاد درصد ابتلای افراد به کرونا در این کشور دانسته‌اند.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در لهستان

لهستان هم با اعلام 17260 مبتلای روزانه بالاترین میزان ابتلای روزانه به کرونا از ماه نوامبر را ثبت کرده است. بر اساس آمارهای نهادهای بهداشتی در این کشور در مجموع تا به حال بیش از 1.8 میلیون نفر در لهستان به کرونا مبتلا شده و 45997 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دولت لهستان اخیرا هشدار داده که موج سوم کرونا در این کشور قدرتمندتر خواهد بود.

درخواست روسیه از اروپا برای عذرخواهی علنی

دولت روسیه هم از نماینده آژانس دارویی اروپا یک عذرخواهی علنی را به دلیل اتهاماتی که به واکسن روسی وارد کرده درخواست کرده است. نماینده این نهاد دارویی اروپا در تلویزیون اتریش به برخی کشورهای اروپایی درباره تایید واکسن روسی اسپوتنیک 5 قبل از تایید آن در این نهاد اروپایی هشدار داده و آن را یک خطر بالقوه مرگبار ارزیابی کرده بود.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در بلغارستان

بلغارستان هم حدود 3502 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت را شناسایی کرده که بالاترین میزان مبتلایان روزانه در سه ماه گذشته بوده است. در این مدت 132 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. در بسیاری شهرهای این کشور عمل های جراحی غیر ضروری برای افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی به تعویق می افتد.

300 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 9146 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت و 300 مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر داده است.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4228998 نفر به کرونا مبتلا شده و 124797 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3932862 نفر به کرونا مبتلا شده و 89301 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3164983 نفر به کرونا مبتلا شده و 71727 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3101093 نفر به کرونا مبتلا شده و 100479 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2520609 نفر به کرونا مبتلا شده و 72981 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها