بازتاب دیدار پاپ و آیت الله سیستانی در روزنامه‌ها / وقت‌کشی اروپا / ادعای روزنامه اصلاح‌طلب درباره عبور از رئیسی

کد خبر: 1054994

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن را در اینجا می‌خوانید.

بازتاب دیدار پاپ و آیت الله سیستانی در روزنامه‌ها / وقت‌کشی اروپا / ادعای روزنامه اصلاح‌طلب درباره عبور از رئیسی

گروه سیاست سایت فردا- روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«اعتماد» برای امروز عکسی از دیدار پاپ فرانسیس و آیت‌الله سیستانی در نجف را که دیروز انجام شده برگزید و با وصف « گفت و گوی ساده و صمیمانه» نوشته است: « دیدار میان این دو رهبر دینی، بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، اما دفاتر ایشان، بیانیه‌هایی در خصوص محورهای گفت‌وگو میان آیت‌الله سیستانی و پاپ فرانسیس منتشر کرده‌اند. بر اساس بیانیه‌ای که دفتر آیت‌الله سیستانی در خصوص دیدار روز شنبه میان ایشان و پاپ فرانسیس صادر کرده است در این دیدار درباره چالش‌های بزرگی که بشریت در این دوران با آن روبه‌روست و نقش ایمان به خداوند سبحانه و تعالی و رسالت‌هایش و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی برای غلبه بر آنها گفت‌وگو و تبادل نظر شد.»

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین گزارشی دارد با عنوان « عبور از رییسی علیه جهانگیری» که در آن ادعا می‌کنند برخی از اصولگرایان در حال فضاسازی برای کاندیدا نشدن رئیسی هستند. به نوشته اعتماد گزینه این طیف علی لاریجانی است که قطعا با آمدنش نظر اصلاح‌طلبان را نیز به خود جلب کرده و موجب کنارگذاشته شدن اسحاق جهانگیری خواهد شد!

اعتماد 17 اسفند

«شرق» دیدار دیروز پاپ و آیت الله سیستانی را عکس یک کرده و این ملاقات را «دیدار تاریخی» نامیده است. این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین نامه علی‌مطهری خطاب به نمایندگان مجلس را با عنوان «هشدار درباره شورای نگهبان دوم» پوشش داده است. شرق همچنیت ستون راست در صفحه یک که تیترهای برخی گزارش‌ها را در خود جای می‌داد به تبلیغ سالنامه امسال خود اختصاص داده است.

شرق 17 اسفند

«آفتاب یزد» جهانگیری و حرف‌های دیروزش در یزد را عکس یک کرده و در تیتر یک نیز دنبال چرایی سفر وزیر امور خارجه ایرلند به ایران می‌گردد. این روزنامه اصلاح‌طلب می‌نویسد: « سید وحید کریمی به آفتاب یزد گفت این که می‌بینیم به جای «جوزپ بورل» ناگهان سر و کله‌ی سیمون کاوینی، وزیر امور خارجه ایرلند پیدا می‌شود یعنی؛ «آمریکایی ها، اروپایی‌ها و آمریکا - اروپا مودبانه در حال وقت کشی هستند واگرنه مسیر بازگشت به برجام یکی از هموارترینِ مسیر‌ها است و نیازی به این بازی‌های نخ نما شده‌ی دیپلماتیک نیست!»

آفتاب یزد 17 اسفند

«آرمان ملی» گفت‌وگویی دارد با نجفقلی حبیبی استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب که عکس یک شده است. اهم اظهارات وی در این گفت‌وگو به شرح زیر است: 

* از دیدگاه من مردم باید دوباره در انتخابات شرکت کنند و نگذارند که ریاست دولت در 4 سال آینده دست افراد نالایق بیفتد.

* اگر مردم در انتخابات شرکت کردند و دوباره صدای آنها شنیده نشد، آنها می‌توانند به مسئولان کشور اعتراض کنند. وقتی که مردم از حضور داشتن در انتخابات ممانعت کنند، قطعا صدای آنها در هیچ‌جایی شنیده نمی‌شود و در آن صورت مسئولان به کسانی که صحنه انتخابات را رها کردند، پاسخی نمی‌دهند.

* به خاطر اشتباه‌های بعضی از مسئولان در اداره کشور امروز با مشکلات اساسی از لحاظ اقتصادی روبه‌رو شده است.

آرمان ملی 17 اسفند

«کیهان» در شماره امروز خود « 8 راهکار مؤثر برای مقابله با غول گرانی» ارائه داده است. این روزنامه اصولگرا همچنین ضمن کنایه‌زنی به «بزک کنندگان بایدن» با تیتر «بایدن: تحریم‌های جامع علیه ایران باید حفظ شود» نوشته که «رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی خصمانه، وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد.»

کیهان دیدار دیروز پاپ و آیت الله سیستای در نه در عکس یک اما در صفحه نخست، دیده و نوشته است: « این اولین بار است که نشستی بین رهبر کاتولیک‌ها و مرجع شیعیان عراق، به عنوان دو چهره تاثیرگذار جهان، برگزار می‌شود. پاپ بعد از این دیدار، به شهر«اور»، زادگاه حضرت ابراهیم‌(ع) در استان «ذی‌قار»، واقع در جنوب عراق، رفت. او روز پنج‌شنبه در بغداد با «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر، و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، دیدار کرده بود. وی همچنین قرار است که در اربیل با مقامات اقلیم کردستان عراق، دیدار کند و سپس، به چهار شهر مسیحی‌نشین در استان «نینوا» برود.»

کیهان 17 اسفند

«وطن امروز» اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی را به بهانه اظهارات دیروزش عکس یک کرده است و با تیتر « گنده‌گویی در وقت پاسخگویی» می‌نویسید: «در سال هشتم دولت روحانی اسحاق جهانگیری همچنان به منتقدان حمله می‌کند دولت‌های یازدهم و دوازدهم را پاکدست می‌داند و برای دولت دستاوردهای خیالی می‌سازد».

به نوشته این روزنامه اصولگرا « معاون اول رئیس‌جمهور برای چندمین بار در ماه‌های اخیر به جای پاسخگویی نسبت به شرایط اسفناک اقتصادی موجود که نقشی اساسی در آن داشته، به تمجید از سیاست‌های دولت‌ پرداخت! اظهاراتی که با وجود نارسایی‌های کنونی، نمکی بر زخم‌های معیشتی مردم بوده و باعث ایجاد خشم در افکار عمومی شده است. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که اقتصاد ایران در ابتدای سال جاری و در آستانه شیوع ویروس کرونا به قدری متزلزل بود که دوگانه «سلامت- اقتصاد» پیش روی مسؤولان قرار گرفت و نتوانستند آنطور که باید و شاید سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرا کنند، از سوی دیگر در ماه‌های اخیر شاهد پدیدار شدن تصاویر ناراحت‌کننده صف مرغ، روغن، برنج و دیگر کالاهای اساسی سبد معیشتی هستیم. میانگین رشد اقتصادی صفر، شکستن رکورد تورم نقطه به نقطه اقلام خوراکی و رسیدن آن به بیش از 60 درصد، رشد 600 درصدی قیمت مسکن و دلار 25 هزار تومانی بخشی دیگر از مشکلات مردم است که می‌بایست جهانگیری به عنوان مرد شماره ۲ دولت روحانی درباره آنها پاسخگو باشد.»

وطن امروز

«جوان» عکسی از سفر پاپ را با عنوان «قدرانی از مسلمانان به خاطر نجات مسیحیان» برای صفحه یک امروز خود برگزیده است. این روزنامه اصولگرا در تیتر یک خود نیز به اختلافاتی که مواضع ستاد مقابله با کرونا، وزیر بهداشت و رئیس جمهور درباره سفر دیده می‌شود، پرداخته و با عنوان « اختلاف سفری ستاد و نمکی و روحانی!» نوشته است: « ویروس کرونای انگلیسی به اکثر استان‌ها رسیده و پیک چهارم کرونا، چون آتش زیر خاکستر منتظر کوچک‌ترین اشتباه ماست تا دوباره شعله‌ور شود. به جز خوزستان که در وضعیتی آتشین قرار دارد، حالا اوضاع شیوع کرونای انگلیسی در البرز، قزوین و چهار محال و بختیاری هم نگران‌کننده شده‌است. در چنین شرایطی و با وجود تأکیدات قاطعانه و چندین‌باره وزیر بهداشت بر ممنوعیت سفر‌های نوروزی، ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه روز گذشته خود تنها به ممنوعیت سفر به شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی بسنده کرد و بنا شد تا سفر‌های ضروری به شهر‌های زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بسیار سختگیرانه برقرار باشد. در عین حال رئیس‌جمهور و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم «خواهش» کردند تا حد امکان به سفر نروند.»

جوان 17 اسفند

«ایران» امروز تصویری تمام قد و درحال آمدن از جهانگیری برگزیده تا تاکید کند که او دیروز گفته بود « بدون درست کردن بابک زنجانی‌ها و هدر دادن یک دلار، نفت هم فروختیم». گزارش ایران در واقع بازنشر سخنان تند و تیز جهانگیری است اما عکسی که انتخاب شده قدری رنگ و بوی انتخاباتی دارد.

این روزنامه همچنین در عکسی کوچکتر دیدار دیروز پاپ فرانسیس و آیت‌الله سیستانی را پوشش داده است. ایران که صدای دولت است در تیتر یک خود به مختصات افزایش حقوق کارمندان پرداخته است.

ایران 17 اسفند

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها