جدیدترین اخبار کرونا در اروپا

کد خبر: 1056949

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا از تمدید کنترل‌های مرزی در آلمان برای مهار کرونا و همچنین بحرانی شدن شرایط کرونایی در فرانسه و به ویژه در پایتخت این کشور خبر می‌دهد.

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا

خبرگزاری تسنیم: کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

  تمدید کنترل‌های مرزی در آلمان  

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که آلمان کنترل های مرزی خود با جمهوری چک و منطقه تیرول اتریش برای مهار کرونا را به مدت دو هفته دیگر تمدید می کند. این خبر را یک سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد.

وزیر کشور آلمان هم در گفتگویی ابراز امیدواری کرد که این کنترل های مرزی با اتریش زودتر و در طول ماه مارس لغو شود. روز پنج شنبه قرار است وزیر کشور آلمان در برلین با صدر اعظم اتریش دیدار و در این باره گفتگو کند.

  اکثر شهروندان آلمانی از توقف واکسن آسترازنکا استقبال کردند  

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثر 54 درصدی شهروندان آلمانی توقف واکسن آسترازنکا در کشورشان را اقدامی مسئولانه دانسته اند.39 درصد هم آن را اقدامی مبالغه آمیز دانسته‌اند.

  نارضایتی اکثر شهروندان آلمانی از روند واکسیناسیون  

نتایج این نظرسنجی که از طرف موسسه فورسا انجام شده است نشان می دهد که 48 درصد شهروندان روند کمپین واکسیناسیون در کشورشان را بیشتر بد و 40 درصد هم بسیار بد ارزیابی می کنند. تنها یک درصد بر این عقیده بودند که این روند به خوبی جریان دارد. 9 درصد هم آن را خوب ارزیابی می کنند.

وزیر دفاع آلمان هم اعلام کرده که بودجه نظامی کشور با وجود هزینه های هنگفت بحران کرونا نباید کاهش یابد.

وی تاکید کرد که وظیفه دولت تامین امنیت شهروندان خود صرف نظر از وضعیت وجه نقد موجود در صندوق دولتی است.

گزارش سالانه ناتو نشان می دهد که آلمان با هزینه های نظامی 1.56 درصد تولید ناخالص داخلی در ائتلاف نظامی ناتو هنوز به هدف مد نظر این ائتلاف نظامی نرسیده است. با این همه هزینه های نظامی آلمان در ناتو از 46.9 میلیارد یورو درسال 2019 به 51.6 میلیارد یورو در سال 2020 افزایش پیدا کرده است.

  توقف روند واکسیناسیون با آسترازنکا در لیتوانی  

لیتوانی هم به جمع تحریم کنندگان تزریق واکسن آسترازنکا پیوست. این خبر را وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد. مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند که در ساعات اخیر 3 گزارش درباره موارد جدی لخته شدن خون بعد از تزریق واکسن آسترازنکا اعلام شده و البته هنوز ارتباط تزریق این واکسن با این عارضه مشخص نیست.

  ابراز نارضایتی سران 6 کشور اروپایی از روند تقسیم واکسن در اروپا  

با توجه به کمبود واکسن در اتحادیه اروپا سران 6 کشور عضو این اتحادیه از بروکسل یک مکانیسم مشخص برای پایان دادن به توزیع ناعادلانه واکسن در اتحادیه اروپا را خواستار شدند.

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش هم این مسئله را مهم ارزیابی کرده است که یک راه حل فنی با کمیسیون اروپایی و شورای اروپا برای حمایت ویژه از همه کشورهایی که واکسن کمی دریافت کرده اند و همچنین برای از بین بردن تفاوت ها در این راستا را خواستار شد.

این موضع گیری اتریش با حمایت ویژه ای از طرف کشورهای چک، اسلوونی، بلغارستان، کرواسی و لتونی همراه شده است. این کشورها از سیستم فعلی توزیع واکسن در اروپا ابراز نارضایتی کردند.

  افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید کرونایی در آلمان  

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 13435 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که افزایش چشمگیری نسبت به مبتلایان روزانه در این روز در هفته گذشته داشته است. در این مدت 249 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

معاون کمیسیون اروپایی هم در گفتگو با یک رسانه آلمانی از آماده شدن کارت های واکسیناسیون دیجیتالی برای اروپاییان تا اول ژوئن خبر داده که این امر امکان سفرهای تابستانی برای افراد واکسینه شده را فراهم می کند.

  رکورد بالای مبتلایان به کرونا در لهستان  

در لهستان هم در عرض 24 ساعت گذشته 25052 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است که بالاترین میزان مبتلایان روزانه در سال جاری میلادی بوده است. در مجموع تا به حال در لهستان با 38 میلیون نفر جمعیت 1956974 نفر به کرونا مبتلا شده و 48032 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

  وضعیت بحرانی کرونا در پاریس  

به گفته رئیس انجمن بیمارستان های دولتی در فرانسه شیوع کرونا در مناطق اطراف پایتخت فرانسه از کنترل خارج شده است. وی تاکید کرد که در حال حاضر تعداد بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه به اندازه نقطه اوج موج دوم کرونا است. در این منطقه در حال حاضر حدود 1100 بیمار کرونایی بستری هستند. به گفته این مقام بهداشتی در فرانسه اگر روند فعلی همچنان ادامه یابد شمار بستری شدگان در این بخش ها در پایان ماه جاری به 1700 مورد افزایش می یابد. وی خواستار اقدامات و محدودیت های سختگیرانه تر برای مهار این اوضاع شد.

  کاهش رضایتمندی از حزب مرکل  

جدیدترین نظر سنجی انجام شده به سفارش "آر تی ال" و "ان تی وی" آلمان نشان می دهد که رضایتمندی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان با 4 درصد سقوط نسبت به هفته گذشته به 29 درصد رسیده است.

این میزان رضایتمندی پایین از اتحادیه احزاب متحد مسیحی آخرین بار در زمستان سال 2020 و قبل از شروع بحران کرونا دیده شده است. حزب سبز آلمان به شدت از این ضعف اتحادیه احزاب متحد مسیحی سود می برد و با 3 درصد صعود 21 درصد آراء شهروندان در این نظر سنجی را کسب کرده است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که اگر حالا انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار شود احزاب متحد مسیحی 29 درصد آراء، حزب سوسیال دموکرات 16 درصد، لیبرال دموکرات ها 8 درصد ، سبزها 21 درصد و چپ ها 8 درصد آراء شهروندان را کسب می کنند. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 10 درصد آراء شهروندان در این نظر سنجی را به دست آورده است.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که در حال حاضر تنها 27 درصد شهروندان به صلاحیت احزاب متحد مسیحی برای مقابله به بهترین شکل با مسائل آلمان اعتماد دارند که 3 درصد نسبت به هفته پیش کاهش داشته است. 51 درصد شهروندان هم در هیچ حزبی چنین صلاحیتی را ندیدند و احزاب سوسیال دموکرات و سبزها هم هر کدام 7 درصد آراء شهروندان در این زمینه را کسب کردند.

  آغاز موج سوم کرونا در فرانسه  

نخست وزیر فرانسه هم از آغاز موج سوم کرونا در کشورش سخن گفته و روز گذشته اعلام کرد که ما در یک نوع موج سوم کرونا قرار داریم. وی ایجاد این شرایط را به شیوع ویروس های جهش یافته و بخصوص ویروس انگلیسی منوط دانسته و پاسخ به این شرایط متشنج را واکسیناسیون دانست.

  رکورد بالا در آمار مرگ های کرونایی در مجارستان  

در مجارستان هم در عرض یک روز آمار مرگ های کرونایی روزانه رکورد بالایی را به دست آورده است. نهادهای بهداشتی این کشور از مرگ 195 مورد جدید در اثر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده اند . حدود 10300 بیمار کرونایی هم در بیمارستان ها تحت درمان قرار دارند که رکورد بالایی برای مجارستان محسوب می شود.

  جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا  

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4268821 نفر به کرونا مبتلا شده و 125690 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 4108108 نفر به کرونا مبتلا شده و 91170 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 320024 نفر به کرونا مبتلا شده و 72565 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3258770 نفر به کرونا مبتلا شده و 103001 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2594675 نفر به کرونا مبتلا شده و 74431 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها