جولان کرونا در اروپا

کد خبر: 1057120

سازمان بهداشت جهانی از افزایش روند مرگ‌های کرونایی در اروپا و مرگ روزانه حدود ۲۰ هزار اروپایی در اثر ابتلا به این بیماری خبر داده و کمیسون اروپایی هم از تولید واکسن روسی در داخل حمایت کرده است.

جولان کرونا در اروپا

خبرگزاری تسنیم: کرونا در اروپا همچنان جولان داده و شیوع موج های مختلف آن در سراسر این اتحادیه نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

فشار عرصه تجاری آلمان برای کاهش محدودیت‌ها

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که با وجود افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا عرصه تجاری در این کشور برای بازگشایی گسترده مراکز تجاری اصرار دارد. مدیر کل انجمن تجارت آلمان روز پنج شنبه اعلام کرد که با رعایت قواعد فاصله گذاری و طرح های ضد کرونایی امکان بازگشایی مراکز تجاری قطعا وجود دارد.

بیش از 17 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح پنج شنبه از ابتلای حدود 17504 مورد دیگر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که حدود 3 هزار مورد بیشتر از موارد ابتلا به کرونا در پنج شنبه هفته گذشته بوده است.

تشدید محدودیت‌ها در بلغارستان

با توجه به آمارهای روزافزون مبتلایان به کرونا و پر شدن ظرفیت بیمارستان ها در بلغارستان محدودیت های کرونایی در این کشور تشدید می شود.

وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که از روز دوشنبه مدارس، رستوران ها و مراکز خرید در این کشور به مدت 10 روز تعطیل خواهد شد. در 24 ساعت در بلغارستان 4201 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است و بیش از 7800 بیمار کرونایی هم در بیمارستان های این کشور بستری هستند که 609 نفر از آن ها در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند. در عرض 24 ساعت 136 مورد مرگ کرونایی دیگر هم در این کشور ثبت شده است.

تشدید مناقشات اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر واکسن

دولت انگلیس هم انتقاد شدیدی به تهدید اتحادیه اروپا علیه این کشور مبنی بر ممنوع کردن صادرات واکسن وارد کرده و وزیر ساخت و ساز این کشور درباره اظهارات ایراد شده در این باره از طرف رئیس کمیسیون اروپایی ابراز دلسردی و غافلگیری کرده است.

وی در این باره گفت که کمیسیون اروپایی اوایل سال جاری میلادی به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس وعده داده بود که چنین محدودیت صادراتی را اعمال نخواهد کرد و اتحادیه اروپا به تعهدات مندرج در توافق نامه ها پایبند خواهد بود. انگلیس هم قصد دارد ای توافقات را انجام دهد. من امیدوارم و انتظار دارم که اتحادیه اروپا به توافقات انجام شده پایبند باشد.

تمدید وضعیت اضطراری در اسلواکی

دولت اسلواکی هم روز چهارشنبه وضعیت اضطراری این کشور که از اول ماه اکتبر برقرار شده بود را تمدید کرد. وضعیت اضطراری در این کشور که روز جمعه به پایان می رسد برای مدت 40 روز دیگر و تا 28 آوریل تمدید شد. دولت اسلواکی همچنین تشدید محدودیت های سفر برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده است.

فرانسه در آستانه تشدید محدودیت‌ها

دولت فرانسه قصد دارد محدودیت‌های سختگیرانه‌تری را در برخی مناطق از جمله پاریس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعمال کند.

گابریل آتال سخنگوی دولت فرانسه گفت: دولت محدودیت های سخت تری را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق از جمله پاریس اتخاذ می کند زیرا روند ابتلا به این ویروس به سرعت رو به افزایش است.

وی افزود: محدودیت های جدید شامل قفل کردن و منع مقررات رفت و آمد در روزهای آینده خواهد بود. تعطیلی مدارس از جمله محدودیت های جدیدی نیست که قرار است اعمال شود.

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه قرار است پنجشنبه محدودیت های کرونایی جدید را به طور کامل اعلام کند.

رویترز نیز اعلام کرد: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امیدوار بود بتواند جلوی موج جدید شیوع ویروس را بگیرد به علت مشکلات عرضه و تولید و شک و تردید افکار عمومی درباره موثر بودن آن، با چالش های جدی روبرو شده است.

توقف تزریق واکسن آسترا زنکا نیز به نگرانی ها درباره تبعات منفی واکسن های تولیدی افزوده است.

ماکرون در این باره گفت: ما در سخت ترین هفته ها زندگی می کنیم. این مساله را می دانیم.

بر اساس اعلام دولت فرانسه، تاکنون بیش از 5 میلیون نفر نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

شیوع گسترده کرونای انگلیسی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان سهم مبتلایان به کرونای جهش یافته انگلیسی در کشورش را 72 درصد اعلام کرده و با توجه به شیوع گسترده این ویروس در کشور افزایش آمار مبتلایان را پیش بینی کرد.

انستیتو "رابرت کخ" آلمان از شیوع گسترده کرونای انگلیسی در این کشور خبر داده و اعلام کرده که از هر سه مبتلا در آلمان 4 مورد به کرونای انگلیسی مبتلا می شوند. به این ترتیب ویروس انگلیسی به ویروسی غالب در کشور آلمان تبدیل شده است که 72 درصد مبتلایان به کرونا را آلوده می کند.

هفته گذشته انستیتو رابرت کخ آلمان سهم آلودگی به ویروس انگلیسی در این کشور را 55 درصد اعلام کرده بود. حدود یک ماه و نیم پیش هم سهم آلودگی به این ویروس در آلمان 6 درصد اعلام شده بود.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم از توقف واکسن آسترازنکا در کشورش حمایت کرده و تاکید کرد که این نشان دهنده این است که نظارت بر کمپین واکسیناسیون شکل می گیرد.

حدود 25 میلیون انگلیسی علیه کرونا واکسینه شده‌اند

در انگلیس هم بیش از 24 میلیون نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که شامل تقریبا بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال آن می شود. دولت انگلیس واکسیناسیون همه بزرگسالان تا اواخر ماه جولای را در دستور کار دارد.

لهستان در آستانه قرنطینه سراسری

لهستان هم با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا قرنطینه سراسری در این کشور را اعمال می کند. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که از روز شنبه مراکز خرید، هتل ها، تئاتر و سینماها در این کشور تعطیل خواهند شد. نهادهای بهداشتی لهستان روز گذشته از ابتلای 25052 مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور خبر دادند که بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در سال جاری میلادی بوده است.

استقبال کمیسیون اروپا از تولید واکسن روسی در داخل

"تیری برتون"، کمیسر بازار داخلی اروپا هم از کمک های این نهاد برای تولید واکسن اسپوتنیک وی روسی در این اتحادیه خبر داده است. وی در این بره گفته است: اسپوتنیک احتمالا واکسن خوبی است، چرا که روس ها دانشمندان خوبی هستند. وی هیچ دلیلی برای ابراز تردید در این باره ندیده و گفت: از ظرفیت ها در اتحادیه اروپا برای تولید واکسن های تایید شده استفاده خواهد شد. به این ترتیب احتمالا ما باید به روسیه هم کمک کنیم.

مرگ روزانه 20 هزار اروپایی در اثر ابتلا به کرونا

سازمان بهداشت جهانی هم از نزدیک شدن آمار مرگ های کرونایی در اروپا به مرز یک میلیون نفر خبر داده است. "هانس کلوگ"، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی در این باره گفته است در حال حاضر روند مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا در اروپا نسبت به یک سال پیش بیشتر است. به گفته وی هر روز حدود 20 هزار نفر در اروپا زندگی خود را در این منطقه با حدود 53 کشور از دست می دهند. هفته گذشته تعداد مرگ های کرونایی در اروپا از مرز 900 هزار نفر گذشت. در عرض 3 هفته گذشته شمار مبتلایان جدید در اروپا مرتبا رو به افزایش است. از زمان شیوع کرونا در اروپا تقریبا 42 میلیون ابتلا به کرونا در این منطقه گزارش شده است. در حال حاضر کشورهای اروپای میانه ،بالکان و بالتیک بیش از همه در معرض آسیب این بحران قرار دارند.

کلوگ از کشورهای اروپایی خواست در این شرایط به تزریق واکسن آسترازنکا برای مهار این بیماری ادامه دهند.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در بلژیک

بلژیک هم درباره افزایش چشمگیر بیماران کرونایی هشدار داده است. بر اساس آمارهای نهادهای بهداشتی در این کشور برای اولین بار در عرض یک هفته به صورت میانگین حدود 3 هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. شمار افراد بستری شده در بیمارستان ها هم افزایش چشمگیری داشته است.

دولت بلژیک به علت این شرایط حاد کرونایی اعمال محدودیت ها و قواعد قرنطینه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

افزایش نگرانی‌های موجودیتی شرکت‌های آلمانی

نگرانی های موجودیتی شرکت ها در آلمان هم افزایش پیدا کرده است. بر اساس نظر سنجی انجام شده از طرف انستیتو ایفو در ماه فوریه 18.7 درصد شرکت های آلمانی موجودیت خود در دوران کرونا را در معرض خطر ارزیابی کردند، در حالی که در ماه نوامبر 2020 تعداد این شرکت ها 17.6 درصد بود.

بیشترین نگرانی های اقتصادی در صنعت توریسم این کشور دیده شده است. بر اساس این نظر سنجی حدود 84 درصد شرکت های توریستی موجودیت خود را در این شرایط در معرض خطر ارزیابی کردند. در زمینه هتل داری 82 درصد چنین اعتقادی داشتند و در رستوران ها هم 72 درصد از این نگرانی سخن گفتند.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در فرانسه

در فرانسه هم در عرض 24 ساعت بیش از 38500 ابتلا به کرونا ثبت شده که در چهار ماه گذشته بی سابقه بوده است. نهادهای بهداشتی فرانسه شب گذشته اعلام کردند که این میزان ابتلای روزانه از ماه نوامبر بی سابقه بوده است. آمار مرگ های کرونایی هم در 24 ساعت 246 نفر افزایش پیدا کرده است.

  جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا  

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 42579 نفر به کرونا مبتلا شده و 125831 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 4146609 نفر به کرونا مبتلا شده و 91437 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3206116 نفر به کرونا مبتلا شده و 72793 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3281810 نفر به کرونا مبتلا شده و 103432 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2610769 نفر به کرونا مبتلا شده و 74677 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها