افشاگری عجیب سناتور سابق آمریکایی درباره جنگ سوریه

کد خبر: 1057785

سناتور سابق آمریکایی بار دیگر تأکید کرد، کشورش در یکی از بی‌رحمانه‌ترین و وحشیانه‌ترین جنگها از تشکیلات تروریستی حمایت می‌کند تا سوریه را بین ببرد اما این جنگ باید متوقف شود.

افشاگری عجیب سناتور سابق آمریکایی درباره جنگ سوریه

 ایسنا: به نقل از خبرگزاری سانا، ریچارد بلاک، سناتور سابق آمریکایی در کنفرانسی با موضوع "حملات آمریکا و جنگ تروریستی علیه سوریه و نقش آمریکا و ناتو در آن" که توسط اندیشکده جهانی شیللر برگزار شد، گفت، پس از گذشت ۱۰ سال از جنگ سوریه باید اعتراف کرد که غرب تروریست ها را دوست دارد.

وی گفت: نه تنها آمریکا آنگونه که ادعا می کند در حال مبارزه با تروریسم نیست بلکه کاملا با تروریست هایی مانند القاعده متحد است تا دستورکارهای سیاسی خود را اجرایی کرده و کشورهایی که از دستوراتش سرپیچی می‌کنند، نابود کند.

بلاک افزود: واشنگتن از سال ۲۰۰۶ برنامه های مفصلی برای ایجاد بی ثباتی در سوریه تهیه کرد که به طور گسترده در اختیار پنتاگون قرار گرفت و به ناتو ارسال شد. آمریکا، انگلیس و فرانسه در مارس ۲۰۱۱ به لیبی حمله کردند و بعد آمریکا کنترل فرودگاه لیبی را به ترکیه ای ها سپرد که از آن برای انتقال سلاح‌های پیشرفته غارت شده از لیبی استفاده کردند تا این سلاح‌ها را در اختیار تروریست هایی قرار دهند که برای جنگ در سوریه به خدمت گرفته شده بودند.

وی ادامه داد، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۳ با دادن مجوزی محرمانه به سازمان سیا برای آموزش، تجهیز و سوق دادن هزاران تروریست به جنگ علیه سوریه، حمایت دراز مدت واشنگتن از تروریست ها را رسمی کرد. این ارتش ترویستی کاملا تحت فرمان آمریکا بود.

بلاک افزود، تاجران آمریکایی تسلیحات از معاملات سودآوری از جمله بر سر موشک‌های ضد تانک که سیا برای کشتن سوری های بی گناه در شهرها و روستاهایشان به سازمان های تروریستی عرضه کرده سود زیادی می برند.

وی در ادامه گفت، آمریکا و ناتو کارزار تبلیغاتی گسترده ای علیه سوریه به راه انداخته و بی دلیل ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کردند تا این اتهام را دستاویزی برای حمله خود به سوریه قرار دهند. این اتهام به حدی بی اساس بود که جیمز ماتیس، وزیر دفاع وقت آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد، واشنگتن دلیل و مدرکی پیرامون این ادعا ندارد.

بلاک گفت، نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۵ به صورت غیرقانونی در شمال سوریه جنگیدند و کنترل نفت این کشور را به دست گرفتند و یک شرکت نفتی آمریکا مامور به ساخت پالایشگاه و اکتشاف بیشتر نفت در خاک سوریه شد. آمریکا ثروت ملت سوریه را به سرقت برد.

این سناتور آمریکایی در پایان گفت: دنیا باید با این جنگ‌های بی پایان مخالفت کند. ۱۰ سال علیه ملت سوریه جنگیدیم. ملت عراق را ۳۰ سال سرکوب کردیم و انبوهی روانه عراق کرده و آنها را بمباران کردیم. این جنون باید متوقف شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها