رسوایی‌ اخلاقی فرماندار نیویورک جنجالی شد

کد خبر: 1057955

پس از اتهام زنی هفت زن آمریکایی به فرماندار نیویورک درخصوص آزار جنسی، یک زن دیگر نیز او را به برقراری تماس فیزیکی ناخواسته متهم کرد

رسوایی‌ اخلاقی فرماندار نیویورک جنجالی شد

خبرگزاری فارس: در پی جنجالی شدن رسوایی اخلاقی «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک، یک کارمند زن دیگر نیز در این ارتباط پا پیش گذاشت.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «شریل ویل» ۵۵ ساله می‌گوید در سال ۲۰۱۷، کومو با وی «تماس فیزیکی» داشته است و رفتارهایش با او همواره جنبه جنسی داشته است.

این زن آمریکایی گفت: «من فرق حالت‌های بدون غرض را از حالت‌های جنسی تشخیص می‌دهم. رفتارهای او به‌طور کلی جنبه جنسی داشت و نحوه برخورد او با من و خانواده‌ام بسیار نامناسب و از روی بی‌احترامی بود».

از سوی دیگر به نوشته پایگاه خبری «هیل» دفتر وکیل «شارلوت بنت» دستیار سابق فرماندار نیویورک نیز گفته است، کومو از موکلش خواسته بود آهنگی عاشقانه را در مقابل «ملیسا دی‌روسا» یکی دیگر از دستیاران ارشدش برای او بخواند.

این وکیل آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت: «دی‌روسا به‌‌جای اینکه به فرماندار بگوید باید این کار را متوقف کنی، به او (بنت) فشار آورد تا آهنگ "دنی بوی" را بخواند که بسیار تحقیرآمیز بود و زمانی که او از این کار امتناع کرد، خودش شروع به خواندن کرد و [به بنت] می‌گفت "با من بخوان"».

از ماه گذشته میلادی تعداد زنانی که کومو را به آزار جنسی متهم کرده‌اند به هشت نفر رسیده است و تحقیقاتی درباره صحت ادعای آن‌ها آغاز شده است.

شماری زیادی از مقامات ارشد حزب دموکرات از جمله «چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا استعفای فرماندار نیویورک را خواستار شدند.

علاوه بر این، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است اتهامات وارده علیه کومو جدی و موثق هستند.

از سوی دیگر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز گفت، اگر اتهامات وارده علیه فرماندار نیویورک تأیید شوند او باید استعفا دهد.

علاوه بر این، حدود ۵۰ قانون‌گذار دموکرات از جمله نمایندگان نیویورک در کنگره آمریکا از وی خواسته‌اند به دلیل رسوایی جنسی از سمت خود کناره‌گیری کند.

در حال حاضر «لتیشیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک دو تحقیق را درباره کومو آغاز کرده است که یکی مربوط به اتهامات جنسی و دیگر مخفی‌کاری آمار مرگ‌ومیر کرونا در موج اول همه‌گیری ویروس کرونا است.  

کومو روز یکشنبه با رد تقاضا برای استعفایش گفته است: «من به خاطر این اتهامات استعفا نمی‌دهم. استعفا به این دلیل در واقع اقدامی ضد دموکراسی است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها