نماینده مجلس: قرار است با روسیه نیز سندی را به امضا برسانیم

کد خبر: 1058601

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه قرار است سند راهبردی دیگری نیز با روسیه به امضا برسانیم، گفت: چین شروع یک اقدام بزرگ در حوزه تعاملات بین‌المللی بود.

نماینده مجلس: قرار است با روسیه نیز سندی را به امضا برسانیم

 خانه ملت: ابوالفضل ابوترابی با اشاره به امضای سند راهبردی ۲۵ ساله میان ایران و چین  گفت: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی با امضای این توافقنامه با چین اقدام هوشمندانه ای انجام داد، تحریم‌ها را بی اثر و به جهان اعلام کرد که صرفا آمریکا و چند کشور اروپایی کل جهان نیستند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این سند باعث می شود کشورهایی همچون انگلیس، آلمان، فرانسه و غیره که خیانت زیادی در توتال، پژو و غیره کردند صرفا در دایره تعاملات بین‌المللی ایران نباشند، عنوان کرد: ما به همه کشورها اجازه می دهیم با حفظ حق حاکمیت و اجازه ادامه روند دستاوردهای علمی، در کشورمان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: حتی این فرصت برای کشورهای اروپایی نیز وجود خواهد داشت که بدون خیانت و اهداف استعماری در ایران، سرمایه گذاری کنند.

ابوترابی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از امضای این سند راهبردی امکان سرمایه گذاری برای سایر کشورها در ایران وجود نداشت، ادامه داد: پیش از این نیز اجازه سرمایه گذاری وجود داشت اما به دلیل تحریم ایران از سوی آمریکا، بسیاری از کشورها از برقراری تعاملات اقتصادی با کشورمان دوری می کردند که چین باعث شد این تابو شکسته شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان چین را شروع یک اقدام بزرگ در حوزه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: قرار است با روسیه نیز چنین سندی را به امضا برسانیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها