دستگیری برادر پادشاه اردن

کد خبر: 1058613

منابع خبری از موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های ارشد اردن و خاندان سلطنتی از جمله برادر پادشاه و ولی عهد سابق این کشور به اتهام کودتا خبر دادند.

دستگیری برادر پادشاه اردن

 خبرگزاری فارس: رسانه‌های خبری شنبه شب به وقت تهران از دستگیری برادر پادشاه اردن و برخی از مقام‌های عالیرتبه این کشور به اتهام تلاش  در براندازی  «عبدالله دوم» پادشاه این کشور خبر دادند.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» و شبکه خبری «کان» شنبه شب مدعی شدند که برادر «عبدالله دوم» پادشاه اردن و شماری از مقام‌های ارشد این کشور در اردن دستگیر شدند. این منابع خبری نوشتند که دلیل این دستگیری‌ها برملا شدن توطئه در براندازی پادشاه این کشور بوده است. هنوز مشخص نیست که کدام برادر پادشاه اردن دستگیر شده است، اما گفته می‌شود «الشریف بن زائد» نماینده  شاهزاده «علی بن حسن»  در بین دستگیر شدگان است.

 یک خبرنگار صهیونیستی نیز در توییتی با اشاره به موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های عالی رتبه اردنی نوشت که «حمزه» ولی‌عهد سابق اردن و همسرش ملکه «نور» در حبس خانگی قرار دارد. برخی منابع دیگر از دستگیری دستکم 20 تن از مقام‌های ارشد اردن به اتهام کودتا خبر دادند.

عبدالله بن حسین،  پادشاه  اردن است. او از زمان مرگ پدرش «شاه حسین»  در هفتم فوریه ۱۹۹۹ به پادشاهی رسیده ‌است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نیز نوشت که این اقدام به دنبال کشف آنچه مقام‌های کاخ توطئه ای پیچیده و گسترده توصیف کردند، صورت گرفت. یک مقام اردنی نیز با  تایید این حادثه گفت که  دستگیری ها مرتبط به «تهدید علیه ثبات کشور» بوده است

یک مقام اطلاعاتی اردن  بدون اشاره به جزئیات بیشتر، طرح کودتا را  توطئه داخلی و خارجی خواند. به گفته وی، در میان دیگر افراد دستگیر شده  یک شهروند سعودی نیز مشاهده می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها