کاخ سفید آماده گفت‌وگوی مستقیم با ایران

کد خبر: 1059031

سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه در کنفرانس خبری گفت که این کشور آماده گفت‌وگوی مستقیم با ایران در نشست وین است.

کاخ سفید آماده گفت‌وگوی مستقیم با ایران

خبرگزاری فارس: «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه به اظهار نظر درباره مذاکرات در وین درباره برنامه جامع اقدام مشترک پرداخت.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چه مدت زمان طول خواهد کشید که دیپلماسی (سرانجام) به گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا بیانجامد».

ساکی در ادامه سخنانش  با اشاره به این موضوع که موضع رئیس جمهور آمریکا درباره برجام تغییری نکرده است، گفت: «ما قطعا آماده گفت‌وگوهای مستقیم با ایران در جریان مذاکرات این هفته وین هستیم».

روز جمعه ۱۳ فروردین ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل ایران و گروه ۱+۴ با حضور نماینده اتحادیه اروپا به صورت مجازی برگزار و طرفین توافق کردند که سه ‌شنبه این هفته ۱۷ فروردین ماه این مذاکرات را به صورت رو در رو ادامه دهند.

پس از آن اخباری مطرح شد که قرار است آمریکایی‌ها نیز در وین حضور یابند و «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران ریاست هیأت آمریکایی را در وین برعهده دارد و مذاکراتی را با طرف‌های دیگر برجامی به غیر از ایران صورت خواهد داد.

بعد از اعلام حضور آمریکایی‌ها در وین، «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه  و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در اظهاراتی تاکید کردند که ایران مذاکره‌ای با آمریکا چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها