دیدار و گفتگوی «بشار اسد» با فرستاده ویژه دولت روسیه

کد خبر: 1059620

رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه دولت روسیه و هیأت همراهش، پیرامون تداوم تلاشهای مشترک و ضرورت غلبه بر مشکلات ناشی از سیاستها و تحریمهای ظالمانه کشورهای غربی علیه سوریه گفتگو کردند.

دیدار و گفتگوی «بشار اسد» با فرستاده ویژه دولت روسیه

خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز پنج شنبه با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه دولت روسیه و هیأت همراه وی دیدار کرد.

در این گفتگوها، دو طرف بر عزم خود برای ادامه و افزایش تلاش‌های مشترک و انجام تلاش‌ها برای غلبه بر مشکلات ناشی از سیاست‌های برخی کشورهای غربی علیه سوریه و کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه ملت سوریه تاکید کردند.

هیأت روسیه نیز ضمن اعلام حمایت استوار از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، اعلام کرد که مسکو مخالف هر گونه اقدام یا گامی است که این حاکمیت را نقض کند و بر تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ سوریه تأثیر بگذارد.

در این دیدار همچنین برخی مسائل مربوط به روند سیاسی و نشست‌های کمیته تدوین قانون اساسی سوریه و «فشارهای امریکا و کشورهای غربی بر روند فعالیت این کمیته» بررسی شد.

در دیدار رئیس جمهور سوریه با هیأت روسیه همچنین تأکید شد که هرگونه پیشرفت در روند سیاسی سوریه باید با احترام به اصول راسخ ملت سوریه در مبارزه با تروریسم و حفاظت از یکپارچگی سرزمینی سوریه همراه باشد.

در این دیدار سرلشکر «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی و دکتر «ایمن سوسان» معاون وزیر امور خارجه و «لونه الشبل» مدیر دفتر سیاسی و رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه و سفیر روسیه در دمشق نیز حضور داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها