هشدار جدی ریابکوف به واشنگتن

کد خبر: 1059869

معاون وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: واشنگتن از تشدید تنش‌ها پیرامون اوکراین خودداری کند.

هشدار جدی ریابکوف به واشنگتن

خبرگزاری مهر: به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌ان، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه از آمریکا خواست تا از تشدید تنش ها در اوکراین خودداری کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: تنها از آمریکا می خواهیم تا با اتخاذ رویکردی مسئولانه از تشدید تنش ها در اوکراین خودداری کند و با نگرشی مسئولانه تر در قبال مسائل مرتبط با تبادلات اطلاعاتی میان پایتخت هایمان را تضمین نماید.

«سرگئی ریابکوف» در این باره افزود: مسکو مذاکراتی را با واشنگتن درباره اوکراین در سطح وزرای خارجه و وزارت دفاع انجام نداده و نخواهد داد. چنین تماس هایی ۷ تا ۱۰ سال پیش روی داده بودند.

این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» چهارشنبه گذشته در سخنانی تصریح کرد: نظامیان روسیه تا هر زمان که لازم باشد در آنجا (مرز با اوکراین) در قلمرو خاک فدراسیون روسیه حضور خواهند داشت و حضور آنها مادامیکه فرمانده ارتش ما صلاح بداند ادامه خواهد داشت.

گفتنی است روسلان خومچاک فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ۳۰ مارس طی سخنانی در پارلمان این کشور مدعی آغاز اقدامات مسکو برای استقرار نیروهای نظامی خود در مرز دو کشور شد.

کرملین در واکنش به این اظهارات تصریح کرد که روسیه نیروهای مسلح خود را با صلاحدید خود در داخل قلمرو این کشور جابجا می‌کند و این تهدیدی برای احدی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها